káresemény

Csak a kátyúkár-esetek felénél fizet a biztosító

2015.03.21.

Hiába van biztosítás, ha nem kellően bizonyított a kár. Fénykép, jegyzőkönyv, tanú kell.

Tavasszal-ősszel megszaporodik az úthibák száma. Drága mulatság, ha sérül a kerék

A néhány éve létező kátyúkár biztosításból eddig néhány tízezret kötöttek az autósok a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint, de az esetek felében a biztosítók visszautasítják a kártérítés kifizetését, mivel a kárt nem megfelelően dokumentálta a szerződő - ez utóbbi már a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) a tapasztalata.

A kátyúkár biztosítást az hívta életre, hogy az ilyen károk átlagos összege 20 ezer forint körüli, a casco biztosítások önrésze pedig ettől magasabb. Így előbb a cascóhoz, majd a kötelező biztosításhoz lehetett - kiegészítő jelleggel - kátyúkár biztosítást kötni. Ma viszont - évi 2-3 ezer forintért - már önállóan is megköthető - áll a MABISZ közleményében.
Az utak állapotáért az út fenntartója felel, így a károsultnak a közút fenntartójához kell fordulnia, ha kátyúba futás miatt megsérül az autója. A településeket összekötő útvonalak, illetve az autópályák a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében állnak, a lakott területen belüli útszakaszok pedig az illetékes önkormányzat hatáskörébe tartoznak. Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalainak kezelője a főváros, az egyéb úthálózatoké a kerületi önkormányzatok.
A kátyúbiztosítás előnye az, hogy a közút kezelőjével nem az autósnak kell alkudoznia, hanem átveszi tőle ezt a terhet a biztosító. Ehhez azonban az autósnak kell dokumentálnia a kárt, amely történhet a kátyúról és a kárról készült fotóval, tanúval, illetve rendőri jegyzőkönyvvel is. A FBAMSZ adatai szerint minden második kár rosszul dokumentált, ezért a biztosítók nem fizetnek. Akkor sem fizet a biztosító a kátyúkárra, ha a kocsi vezetője a megengedettnél gyorsabban hajtott, figyelmeztető tábla jelezte az úthibát, illetve a kár rögzítése nélkül elhajtott az autós a helyszínről - áll a FBAMSZ közleményében. (MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.30
Több mint 70 éves is lehet az a Bosch dinamó, ami még ma is hibátlanul szolgál egy szegedi biciklin....
2020.10.30
Ti Kristof néven indított baleset-megelőzési kampányt Guadeloupe-ban Jérôme Jean-Charles művész és....
2020.10.30
Atiq Shahid Afganisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.10.30
 A tavalyihoz képest másfélszer több, összesen ötvenhat nevezés érkezett az ERC-kategóriában a....
2020.10.30
Saját szuperhősnővel, rózsaszín abronccsal és maszkosztással kampányolt a Bridgestone Tatabánya a....
2020.10.30
Az Európai Unió hatályos CO2-kibocsátási normájához igazodva a PSA-csoport, élén a Peugeot-val,....
2020.10.30
Az új Sorento a Kia első modelljeként, másodlagosütközés-elkerülő rendszerrel érkezik. Az MCB (....
2020.10.30
    ..
2020.10.30
Herczig Norbert négyszeres abszolút magyar bajnok raliversenyző szerint az elmúlt évek egyik....
2020.10.30
A Nissan egy középiskola művésznövendékeivel társult, hogy megünnepeljék azt a fajta kreativitást,....