Forma 1

A csapatok nem rajonganak a 12 istállós Forma–1 ötletéért

2019.03.25.

A Forma–1 vezetői 2021 után szeretnék bővíteni a mezőny létszámát. Állításuk szerint vannak érdeklődők, ám a jelenlegi csapatok nem lelkesednek annyira az ötletért…

Az Ausztrál Nagydíjon külön sajtótájékoztatót tartottak a Forma–1 vezetői a jövőbeni terveikről és a 2021-re tervezett szabályreformok állásáról. Chase Carey F1-elnök elárulta, miután új motorgyártókat nem sikerült megnyerniük a kategóriának, szeretnék, ha új csapatokat sikerülne. Careyék a 12 tagú mezőnyt vennék célba, melyre az amerikai lát is reális esélyt az alapján, hogy elmondása szerint már több komoly érdeklődő is felkereste őket.

Az Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

Az FIA elnöke, Jean Todt ennél már szkeptikusabban nyilatkozott a bővítésről. Szerinte is a 12 csapatos mezőny lenne az ideális az F1 számára, ám erősen kétli, hogy a jelenlegi 10 istálló örülne, ha két újabb vetélytársa érkezne, hiszen számukra nem mindegy, hogy a sportági bevételek adott méretű tortáját kettővel kevesebb, vagy kettővel több felé kell fölszeletelni…

Az utóbbiak tükrében nem meglepő, hogy a csapatfőnökök nem mutattak kimondott lelkesedést Carey tervei hallatán. „A minőség mindig fontosabb a mennyiségnél” – intett óvatosságra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Van tíz csapatunk, akik egészen egészségesnek mondhatók jelenleg a korábbi évekhez viszonyítva. Elég megnéznünk azokat a csapatokat, akik pár éve csatlakoztak hozzánk a mezőny bővítésekor – egyikük sincs már itt ma” – utalt a 2010-ben debütáló három új csapatra, a Lotus/Caterham, a Virgin/Marussia/Manor és a Hispania/HRT próbálkozására.

A Caterham legfeljebb már csak egy - ronda - emlék. (Fotó: XPB)

Az ő projektjük hamvába holt vállalkozás volt: a költségsapka bevezetésének reményében érkeztek, ennek megfelelő gazdasági háttérrel álltak föl, és miután a pénzügyi korlátozásból semmi sem lett, esélyük sem volt versenyképessé válni.

Horner úgy véli, egy mostani új nevezőnek sem lennének jobbak a kilátásai, mivel az F1 még mindig rendkívül drága, az FIA ráadásul komoly garanciákat vár (két évre biztosított költségvetés) el a jelentkezőktől, enélkül nem is ad engedélyt az indulásra. „A Forma–1-ben olyan magasak a nevezési költségek, hogy gyakorlatilag képtelenség csatlakozni, kivéve, ha milliárdos vagy, de sokszor még az sem elég. Szerintem most megvan a megfelelő egyensúly. Jobban tetszene, ha inkább azzal foglalkoznának, amink van, és a minőségen javítanának, szorosabbá téve a küzdelmet. Nincs szükség csak azért új nevezőkre, hogy feltöltsék a helyeket, és több autó körözzön” – vélekedett a Red Bull vezetője.

A Mercedes-főnök Toto Wolff arra is rámutatott, hogy a több csapatnak több szponzorra lenne szüksége, márpedig az F1-es piac ezen a téren kissé beszűkült az utóbbi években. „Az a lényeg, hogy a rajtrács teljesnek tűnjön, és a jelenlévő nézők sok autót lássanak körözni a pályán. De szerintem egészen jó helyzetben vagyunk jelenleg, és a csapatok értéke sokkal fontosabb. El kell érni, hogy a legjobb márkák vegyenek részt a sportágban, a legizgalmasabb csapatok partnereként. Így juthatunk előrébb.”

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....