Forma 1
Az Ausztrál Nagydíjon külön sajtótájékoztatót tartottak a Forma–1 vezetői a jövőbeni terveikről és a 2021-re tervezett szabályreformok állásáról. Chase Carey F1-elnök elárulta, miután új motorgyártókat nem sikerült megnyerniük a kategóriának, szeretnék, ha új csapatokat sikerülne. Careyék a 12 tagú mezőnyt vennék célba, melyre az amerikai lát is reális esélyt az alapján, hogy elmondása szerint már több komoly érdeklődő is felkereste őket.
Az Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)
Az FIA elnöke, Jean Todt ennél már szkeptikusabban nyilatkozott a bővítésről. Szerinte is a 12 csapatos mezőny lenne az ideális az F1 számára, ám erősen kétli, hogy a jelenlegi 10 istálló örülne, ha két újabb vetélytársa érkezne, hiszen számukra nem mindegy, hogy a sportági bevételek adott méretű tortáját kettővel kevesebb, vagy kettővel több felé kell fölszeletelni…
Az utóbbiak tükrében nem meglepő, hogy a csapatfőnökök nem mutattak kimondott lelkesedést Carey tervei hallatán. „A minőség mindig fontosabb a mennyiségnél” – intett óvatosságra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Van tíz csapatunk, akik egészen egészségesnek mondhatók jelenleg a korábbi évekhez viszonyítva. Elég megnéznünk azokat a csapatokat, akik pár éve csatlakoztak hozzánk a mezőny bővítésekor – egyikük sincs már itt ma” – utalt a 2010-ben debütáló három új csapatra, a Lotus/Caterham, a Virgin/Marussia/Manor és a Hispania/HRT próbálkozására.
A Caterham legfeljebb már csak egy - ronda - emlék. (Fotó: XPB)
Az ő projektjük hamvába holt vállalkozás volt: a költségsapka bevezetésének reményében érkeztek, ennek megfelelő gazdasági háttérrel álltak föl, és miután a pénzügyi korlátozásból semmi sem lett, esélyük sem volt versenyképessé válni.
Horner úgy véli, egy mostani új nevezőnek sem lennének jobbak a kilátásai, mivel az F1 még mindig rendkívül drága, az FIA ráadásul komoly garanciákat vár (két évre biztosított költségvetés) el a jelentkezőktől, enélkül nem is ad engedélyt az indulásra. „A Forma–1-ben olyan magasak a nevezési költségek, hogy gyakorlatilag képtelenség csatlakozni, kivéve, ha milliárdos vagy, de sokszor még az sem elég. Szerintem most megvan a megfelelő egyensúly. Jobban tetszene, ha inkább azzal foglalkoznának, amink van, és a minőségen javítanának, szorosabbá téve a küzdelmet. Nincs szükség csak azért új nevezőkre, hogy feltöltsék a helyeket, és több autó körözzön” – vélekedett a Red Bull vezetője.
A Mercedes-főnök Toto Wolff arra is rámutatott, hogy a több csapatnak több szponzorra lenne szüksége, márpedig az F1-es piac ezen a téren kissé beszűkült az utóbbi években. „Az a lényeg, hogy a rajtrács teljesnek tűnjön, és a jelenlévő nézők sok autót lássanak körözni a pályán. De szerintem egészen jó helyzetben vagyunk jelenleg, és a csapatok értéke sokkal fontosabb. El kell érni, hogy a legjobb márkák vegyenek részt a sportágban, a legizgalmasabb csapatok partnereként. Így juthatunk előrébb.”
Forrás: m4sport.hu