Forma 1

A csapatok nem rajonganak a 12 istállós Forma–1 ötletéért

2019.03.25.

A Forma–1 vezetői 2021 után szeretnék bővíteni a mezőny létszámát. Állításuk szerint vannak érdeklődők, ám a jelenlegi csapatok nem lelkesednek annyira az ötletért…

Az Ausztrál Nagydíjon külön sajtótájékoztatót tartottak a Forma–1 vezetői a jövőbeni terveikről és a 2021-re tervezett szabályreformok állásáról. Chase Carey F1-elnök elárulta, miután új motorgyártókat nem sikerült megnyerniük a kategóriának, szeretnék, ha új csapatokat sikerülne. Careyék a 12 tagú mezőnyt vennék célba, melyre az amerikai lát is reális esélyt az alapján, hogy elmondása szerint már több komoly érdeklődő is felkereste őket.

Az Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

Az FIA elnöke, Jean Todt ennél már szkeptikusabban nyilatkozott a bővítésről. Szerinte is a 12 csapatos mezőny lenne az ideális az F1 számára, ám erősen kétli, hogy a jelenlegi 10 istálló örülne, ha két újabb vetélytársa érkezne, hiszen számukra nem mindegy, hogy a sportági bevételek adott méretű tortáját kettővel kevesebb, vagy kettővel több felé kell fölszeletelni…

Az utóbbiak tükrében nem meglepő, hogy a csapatfőnökök nem mutattak kimondott lelkesedést Carey tervei hallatán. „A minőség mindig fontosabb a mennyiségnél” – intett óvatosságra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Van tíz csapatunk, akik egészen egészségesnek mondhatók jelenleg a korábbi évekhez viszonyítva. Elég megnéznünk azokat a csapatokat, akik pár éve csatlakoztak hozzánk a mezőny bővítésekor – egyikük sincs már itt ma” – utalt a 2010-ben debütáló három új csapatra, a Lotus/Caterham, a Virgin/Marussia/Manor és a Hispania/HRT próbálkozására.

A Caterham legfeljebb már csak egy - ronda - emlék. (Fotó: XPB)

Az ő projektjük hamvába holt vállalkozás volt: a költségsapka bevezetésének reményében érkeztek, ennek megfelelő gazdasági háttérrel álltak föl, és miután a pénzügyi korlátozásból semmi sem lett, esélyük sem volt versenyképessé válni.

Horner úgy véli, egy mostani új nevezőnek sem lennének jobbak a kilátásai, mivel az F1 még mindig rendkívül drága, az FIA ráadásul komoly garanciákat vár (két évre biztosított költségvetés) el a jelentkezőktől, enélkül nem is ad engedélyt az indulásra. „A Forma–1-ben olyan magasak a nevezési költségek, hogy gyakorlatilag képtelenség csatlakozni, kivéve, ha milliárdos vagy, de sokszor még az sem elég. Szerintem most megvan a megfelelő egyensúly. Jobban tetszene, ha inkább azzal foglalkoznának, amink van, és a minőségen javítanának, szorosabbá téve a küzdelmet. Nincs szükség csak azért új nevezőkre, hogy feltöltsék a helyeket, és több autó körözzön” – vélekedett a Red Bull vezetője.

A Mercedes-főnök Toto Wolff arra is rámutatott, hogy a több csapatnak több szponzorra lenne szüksége, márpedig az F1-es piac ezen a téren kissé beszűkült az utóbbi években. „Az a lényeg, hogy a rajtrács teljesnek tűnjön, és a jelenlévő nézők sok autót lássanak körözni a pályán. De szerintem egészen jó helyzetben vagyunk jelenleg, és a csapatok értéke sokkal fontosabb. El kell érni, hogy a legjobb márkák vegyenek részt a sportágban, a legizgalmasabb csapatok partnereként. Így juthatunk előrébb.”

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....