Genovai viadukt

Csillagászati pénzeket fizet a leomlott genovai viadukt üzemeltetője

2021.11.24.

Megszületett a megállapodás az olasz kormány és a leomlott genovai viadukt, a Ponte Morandi üzemeltetője között arról, mekkora összeggel és milyen módon kell kompenzálnia az autópálya-fenntartó cégnek Genova városát, illetve az olasz államot - írja az alvolante.it olasz autós internetes portál.

A Genova egyik jelképének számító Morandi-híd 2018. augusztus 14-én, délelőtt 11 óra 41 perckor omlott össze. A város keleti és nyugati részét összekötő, több mint egy kilométer hosszú szerkezet hatalmas betontömbjei a híd alatt haladó útra, valamint a Polcevera-patak medrébe zuhantak le. A hídon és a híd alatt tartózkodókból negyvenhárman veszítették életüket, tizenegyen megsebesültek, és mintegy hatszáz személyt költöztettek ki a híd körül később lebontott épületekből. Szakértők szerencsének nevezték, hogy a hídomlás viharos időben történt, mivel éppen ezért kevés jármű haladt át rajta.

A napokban aláírt egyezség értelmében a leomlott viaduktot és az adott autópálya-szakaszt üzemeltető koncessziós cég, az Autostrade per l'Italia (ASPI) 3,4 milliárd euró  kártérítést fizet az államnak és Genova városának, valamint vállalja, hogy 13,6 milliárd eurónyi autópálya-fejlesztési és karbantartási beruházást hajt végre 2024–ig.

A megállapodás alig több mint három évvel a genovai Morandi -híd tragédiája után történt, amelyben 43 ember vesztette életét.

Az egyezség lezárja azt az eljárást, amit az infrastruktúráért felelős olasz minisztérium indított az. Ez lehetővé teszi annak az eljárásnak a lezárását, amelyet a minisztérium 2018 augusztusában indított az ASPI ellen az autópálya-hálózat karbantartási és felügyeleti kötelezettségeinek súlyos megsértése miatt.

Az ASPi által fizetendő 3,4 milliárdos kártérítésből 1,4 milliárd jut genovai infrastrukturális és logisztikai fejlesztésekre, köztük kiemelten a genovai kikötői alagút építésére, valamint a tragédiában érintett környék lakóinak kompenzálására.

Elkészült egy gazdasági és pénzügyi terv is, amely az Aspi által kezelt teljes autópálya-hálózaton 13,6 milliárd eurós beruházási programot ír elő. Ebből 2,5 milliárd eurót a 2024-ig elvégzendő rendkívüli karbantartásra fordítanak. Cél továbbá a felügyeleti és ellenőrzési tevékenységek javítása, a mobilitást támogató informatikai rendszerek fejlesztése.

A leomlott viadukt helyén alig 2 év alatt készült el az új, Szent Györgyről elnevezett híd.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....