Németország
A Daimler Truck tehergépjármű-gyártó üzemi tanácsa 500-700 új alkalmazottra lát lehetőséget, ha elegendő félvezető- és vezérlőberendezés áll rendelkezésre a németországi üzemekben. Ezt Michael Brecht, az Általános Üzemi Tanács elnöke mondta a "Badische Neusten Nachrichten"-nek. – Gyakorlatilag az egész évre eladtunk mindent, hét-nyolc hónapos szállítási határidővel.
Michael Brecht, az Általános Üzemi Tanács elnöke Fotó: Daimler
Az információk szerint a cég mintegy 37 ezer embert foglalkoztat Németországban – beleértve a buszszektorban dolgozókat is.
Brecht kifejtette, hogy a jövőben fontos lenne, hogy a Daimler Truck maga gyártsa le a teljes alternatív hajtásláncot, és az akkumulátorcellákat is megépítse. Szerinte egy 20 gigawattos akkumulátorcella üzemben 40.000 teherautót lehetne felszerelni, és mintegy 1000 munkahelyet lehetne biztosítani. Ha a Daimler Truck továbbra is sokat gyárt maga, tíz éven belül a gaggenaui gyárban a jelenlegi 6200 alkalmazottal "hasonló dimenziójú" lesz az alkalmazottak száma.
A wörthi helyszínt már most nagyon jó helyzetben látja. "Az elektromos járművek összeszerelése legalább olyan munkaigényes, mint a dízel teherautóké" - mondja Brecht. Bírálta a VW-csoportot, amelynek haszongépjármű-leányvállalata, a Traton csak akkumulátoros teherautókra támaszkodik, és nem, mint a Daimler Truck, a hidrogén üzemanyagcellás hajtásokra. Brecht nyitottságot követelt a technológia iránt; a verseny döntsön. „Ezért tartom felháborítónak, amikor a VW azt mondja, hogy a szövetségi kormánynak nem kellene tovább támogatnia a hidrogéntechnológiát – írja a német lap.