Toyota Land Cruiser

Dél-Afrikában még hódít az ősi Land Cruiser

2022.02.26.

Noha 1984-ben mutatták be eredetileg a Toyota Land Cruiser J70 szériáját, Dél-Afrikában még él és virul a legendás széria.

Miközben itt Európában jelenleg minden autóipari döntést a károsanyag-kibocsátási normák határoznak meg, addig a világ többi részén korántsem veszik ennyire komolyan ezt a kérdést. Persze, ez nem is csoda. Egy olyan országban, mint például Ausztrália vagy Dél-Afrika, teljesen más szempontok fontosak autó vásárláskor. Például az alacsony fogyasztás helyett sokkal inkább a tereptudást keresik azokban az országokban, ahol a sivatagos vagy murvás területek az uralkodóak. Ott nincs esély a töltőoszlopok kutatására, ugyanakkor kell a felező és a zárható diffi, ha haza akarnak jutni épségben.

Nos, ezért is lehetséges, hogy Dél-Afrikában még boldogan futnak olyan modellek, mint például az ősi, eredetileg 1984-ben bemutatott Toyota Land Cruiser 70-es széria. Minden bizonnyal a legmegbízhatóbb, és egyben legjobb tereptudással rendelkező autóról van szó, aminek egyáltalán nem ismeretlen a homok. Ilyen modellekkel járták be a Dakar Rally útvonalát, amikor még errefelé versenyeztek a Párizs-Dakar résztvevői, de megannyi szolgáltató cég is ezt a Land Cruiser szériát részesíti előnyben Afrikában. Nem véletlenül.

Úgy tűnik, hogy az év vége a 70-es szám bővületében telik a Toyota számára Dél-Afrikában, hiszen a márka 70-dik évfordulójára most bemutattak egy speciális, homokszínű 70-es szériát mind a platós, mind a csapatszállító változatokból. Az egyedi jelvényeken és feliratokon felül minden jóval megpakolják őket, köztük off-road lökhárítókkal, fentre kivezetett légszűrővel és gallyráccsal. Motorterében egy jól bevált, 4,5 literes, turbós V8 dolgozik, ami 202 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le mind a négy keréknek.

És, hogy miért olyan híres még mindig ez a Land Cruiser széria? Nos, eleve 23,5 centi magasan ül, de ami még ennél is fontosabb, hogy elől 33 fokos, hátul 27 fokos terepszöggel rendelkezik kialakítástól függetlenül. Mindezt úgy, hogy a négyajtós változat esetében egy 5,2 méter hosszú terepjáróról van szó. Ráadásul vontató kapacitása 3,5 tonna, a platója pedig akár 1 tonnás is elbír. Természetesen alapként jár hozzá a felező, és az első és hátsó differenciál zár is. Utastere szinte változatlan, noha egy digitális fejegység azért került bele az idők során.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....
2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....