Toyota Land Cruiser

Dél-Afrikában még hódít az ősi Land Cruiser

2022.02.26.

Noha 1984-ben mutatták be eredetileg a Toyota Land Cruiser J70 szériáját, Dél-Afrikában még él és virul a legendás széria.

Miközben itt Európában jelenleg minden autóipari döntést a károsanyag-kibocsátási normák határoznak meg, addig a világ többi részén korántsem veszik ennyire komolyan ezt a kérdést. Persze, ez nem is csoda. Egy olyan országban, mint például Ausztrália vagy Dél-Afrika, teljesen más szempontok fontosak autó vásárláskor. Például az alacsony fogyasztás helyett sokkal inkább a tereptudást keresik azokban az országokban, ahol a sivatagos vagy murvás területek az uralkodóak. Ott nincs esély a töltőoszlopok kutatására, ugyanakkor kell a felező és a zárható diffi, ha haza akarnak jutni épségben.

Nos, ezért is lehetséges, hogy Dél-Afrikában még boldogan futnak olyan modellek, mint például az ősi, eredetileg 1984-ben bemutatott Toyota Land Cruiser 70-es széria. Minden bizonnyal a legmegbízhatóbb, és egyben legjobb tereptudással rendelkező autóról van szó, aminek egyáltalán nem ismeretlen a homok. Ilyen modellekkel járták be a Dakar Rally útvonalát, amikor még errefelé versenyeztek a Párizs-Dakar résztvevői, de megannyi szolgáltató cég is ezt a Land Cruiser szériát részesíti előnyben Afrikában. Nem véletlenül.

Úgy tűnik, hogy az év vége a 70-es szám bővületében telik a Toyota számára Dél-Afrikában, hiszen a márka 70-dik évfordulójára most bemutattak egy speciális, homokszínű 70-es szériát mind a platós, mind a csapatszállító változatokból. Az egyedi jelvényeken és feliratokon felül minden jóval megpakolják őket, köztük off-road lökhárítókkal, fentre kivezetett légszűrővel és gallyráccsal. Motorterében egy jól bevált, 4,5 literes, turbós V8 dolgozik, ami 202 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le mind a négy keréknek.

És, hogy miért olyan híres még mindig ez a Land Cruiser széria? Nos, eleve 23,5 centi magasan ül, de ami még ennél is fontosabb, hogy elől 33 fokos, hátul 27 fokos terepszöggel rendelkezik kialakítástól függetlenül. Mindezt úgy, hogy a négyajtós változat esetében egy 5,2 méter hosszú terepjáróról van szó. Ráadásul vontató kapacitása 3,5 tonna, a platója pedig akár 1 tonnás is elbír. Természetesen alapként jár hozzá a felező, és az első és hátsó differenciál zár is. Utastere szinte változatlan, noha egy digitális fejegység azért került bele az idők során.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....