Németország

A Deutsche Bahn és a MAN önvezető teherautókat tesztel

2022.05.28.

A kamerákkal, radarral és lidarral felszerelt autonóm teherautók hamarosan nagyrészt önállóan kezelhetik a konténereket Ulmban - írja az automobilwoche.de

MAN önvezető teherautó Fotó: MAN

A digitalizálás és az automatizálás gyorsabbá, hatékonyabbá és könnyebben tervezhetővé teszi a konténerkezelést az útról a vasútra.

Szeptembertől a Deutsche Bahn ( Német Vasút)  és az MAN szeretné kipróbálni az autonóm félpótkocsikat a konténerkezelésben a mindennapi üzemben az ulmi vasúti-közúti terminálon. Az MAN igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja, Frederik Zohm elmondta, hogy a technológia készen áll. "Most a projekt gyakorlati szakaszába lépünk." A cél az, hogy „az évtized végétől sorozattechnológiaként kínálhassák az autonóm teherautókat a terminálforgalomban”.

A DB Cargo vezérigazgatója, Sigrid Nikutta elmondta, hogy az automatizálás segít "gyorsabbá és egyszerűbbé tenni a terminálokban zajló folyamatokat". A kamerával, radarral és lidarral önállóan közlekedő teherautónak a terminálra érkezéskor regisztrálnia kell magát, és a konténert a tehervonathoz vinni vagy ott felvenni. A sofőr ez idő alatt szünetet tarthat a vezetésben.

"Hozzáadott érték a jövőbeli felhasználó számára"

Az ulmi projekttel az MAN „továbbfejleszti a rendszert az üzembiztonság és a jövőbeli felhasználók számára hozzáadott érték érdekében”. 2027-re kell piacra kerülnie. A rendszeres folyamatok egyszerűek – „a rendszernek meg kell tanulnia kezelni a kivételeket” – mondta Zohm. A növekvő árumennyiség és a sofőrök növekvő hiánya miatt az iparág nagy piacra számít az önállóan vezető teherautók számára. A MAN már tesztelte az autonóm teherautókat Hamburg kikötőjében, és a Bosch, Leoni és Knorr-Bremse társaságokkal együtt teszteli az autonóm teherautókat az autópályán.

A szövetségi kormány által finanszírozott "Autonomous Innovation in the Terminal Process" (Anita) projekt célja a teherautók és tehervonatok közötti transzfer automatizálása, ezáltal azok rugalmasabbá és hatékonyabbá tétele. A DB és az MAN mellett a Fresenius Egyetem és a Götting KG vesz részt a projektben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....