interjú

Diplomácia helyett autóimportőrség Vérten III. rész

2015.08.22.

A sport és az olimpia meghatározó szerepet játszott Vérten Sándor életében, aki a tíz magyar aranyérmet jelentő barcelonai játékok után pályát változtatott.

 

-Az elmúlt közel két évtized jelentős fordulatot hozott az életedben...

- Egyszeri találkozások is jelentős változásokat hozhatnak egy ember életében, így van ez a diplomatával is. Főkonzulként először az olimpiára érkező magyar küldöttség irodáját kellett beindítanom és közben gardírozni a prominens vendégeket: minisztereket, államtitkárokat, a Magyar Olimpia Bizottság elöljáróit. Ekkor találkoztam következő főnökömmel, az akkor éppen a magyar köztársasági elnököt, Göncz Árpádot Barcelonába kísérő Szórád Józseffel. Az egyik Seat eseményen váltottunk néhány szót, vélhetően meggyőztem Szórádot, aki a Porsche Hungária vezérigazgatójaként később állásajánlattal kereset meg.

-Nem bántad meg, hogy váltottál a diplomata pályáról?

- Életem legjobb döntése volt, mind emberi, mind szakmai karrier szempontból az 1996-os váltás. Akkor már megtanultam, hogy a diplomácia olyan műfaj, ahol sok mindenhez kell keveset érteni, és semmihez se nagyon. Ezen változtatni akartam és úgy érzem sikerült is. Ekkor kezdődött új életem és karrierem a legnagyobb magyarországi autóimportőrnél.

-Autók az életedből?

-Mindig is kedveltem a kocsikat, volt családban farmotoros Škoda 1000 MB, kétütemű Wartburg 353-as és egy Volkswagen Bogár, ami által tényleg nagyon megszerettem vele az autózást. Beosztott diplomataként 1985 és 1989 között Madridban egy benzines Peugeot 305-össel jártam, ami egy hangulatos autó volt. Aztán jött a BMW 318-as, később itthon vettem egy Opel Kadett 1,6-ost, ez jól szolgált egészen 1992 áprilisáig. Barcelonában kaptam azt a bizonyos klíma nélküli VW Passat CL-t.

-Most mit hajtasz?

-Jelenleg is Volkswagennel járok: a sportos VW CC BluMotion motorteljesítménye 170 lóerő, de vezetettem már Porsche 911-est, és nagy élmény volt a jobb első ülésben élvezni a Porsceh Supercup GT2-est. Eddig vagy ezerféle autóval ismerkedtem meg az eltelt közel két évtizedben.

-Valami nosztalgia darab a régi időkből?

-Nagy kedvencem a családtagként szeretett fehér Golf Cabrio, mely már negyedszázados és hibátlan, hála előző egyetlen tulajdonosának: a Kapuváron fellelt autó karburátoros és 98 lóerős motorjának hangja ma is igazi sportkocsi érzését adja, pláne lenyitott tetővel.

- Hány márkával is dolgozik a cég?

- A Porsche Hungaria ma hat márkát képvisel, ami nagyon izgalmassá teszi a kommunikációs igazgatói munkát, de a nemzetközi kapcsolatoknak és a külföldi kollégák segítségének köszönhetően sokat tanutam a globális kommunikációból. Ehhez persze élvezni kellett az osztrák és német tulajdonosok maximális bizalmát, amit cég vezetés meg is kapott, ahogy az önállóságot is, ami nagyon kell a sajtó munkához. A külföldi tulajdonosok mindig azt mondták: Önök ismerik a magyarországi viszonyokat, így önök tudják, hogy mit kell tenni.

- Mi a különbség az állami szféra és a magánszektor között?

- Meg kellett fizetni a tanulópénzt, mert nagy volt váltás: az állami szférához képest a magánszektorban összehasonlíthatatlanul nagyobb az önállóság és a persze a felelősség is. Itt nem lehet maszatolni, minden döntés forrását meg kell teremteni és hatékonyan használni. Az elvárások nagyobbak voltak, mert kollégáim is magasra tették a lécet. Többek között az egykor prágai sajtóattaséként szolgáló Bognár Tamás, aki a miniszterelnökségi munka után a Porsche Hungaria média és marketing részlegét vezette.

-Milyen sűrű a naptár?

-Unatkozni ma sem lehet, mert minden hétre akad rendezvény, külföldi vagy hazai premier, tesztvezetés és egyéb esemény. Eppel János ügyvezető igazgató megbízásából továbbra is a sajtóosztályt vezetem és úgy érzem, hogy jól tudom kamatoztatni korábbi tapasztalataimat, hiszen ugyanazokat a kommunikációs eszközöket kell használni, mint a diplomáciában, csak szélesebb síkon.

- Kikkel működsz együtt?

-Sok olyan kollégával dolgozom, aki gyakornokként kezdett, most hárman foglalkoznak a sajtóval, szponzorálással, médiával és reklámmal. Egyre hosszabb a sajtólista, melyen több száz újságíró neve szerepel. Igyekszünk mindenkivel kapcsolatot tartani, mert az autós lapok mellett a női, sport, life style és online médiumok is minden márka szempontjából fontosak.

-Közismerten sportbarát a német anyacég...

-A gyáriakhoz hasonlóan a VW a focipályákon jelenik meg szponzorként, a Škoda terepe a jég, vagyis a hoki, az Audi a prémium márkához illően a golf és vitorlázás támogatója, a SEAT pedig a kajakos Kovács Katalint és az úszó Cseh Lászlót, valamint az MKB Veszprém kézilabdacsapatát támogatja. Ezek is sok feladatot jelentenek, szóval a második évtizedben is pörgős az életem. Folyamatosan tanulni kell a változó szakmát, mert itt a digitális forradalom az autózásban és a médiában, új helyzetet teremt a hibrid és villanyautó is, de hódítanak a vezetőtámogató rendszerek és az új autómegosztó fórumok, olykor szinte újoncként kell belefogni egy-egy új projektbe, de pont ettől izgalmas ez a munka.

 

Vérten Sándor

1980-ban végzett a Közgazdaságtudományi Egyetem Nemzetközi Kapcsolatok szakán

1980-1990 között a Külügyminisztérium protokoll osztályának munkatársa, majd a mediterrán régiójának főosztályvezető-helyettese

1996-ig Madridi és Barcelonai kiküldetésen

Beszél angolul és spanyolul, de nem adják el orosz, francia német és katalán nyelven sem

Három gyermek apja

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..