Lexus

Divatos crossoverként térhet vissza a Lexus CT

2022.08.06.

Japán sajtóértesülések szerint a japán prémiummárka népszerű kompakt autója nem tűnik el utód nélkül.

A 2009-es Frankfurti Autószalonon az aranyszínű Lexus LF-Ch tanulmányautóval a Lexus félreérthetetlenül jelezte, hogy be kíván lépni az alsó-középkategóriába egy ötajtós, ferdehátú prémiumautóval. 2011 januárjában el is kezdődött a sorozatgyártása a CT 200h névre keresztelt szériaváltozatnak, amely az első öntöltő, full hibrid hajtásláncú autó volt a C-szegmensben.

Meglepően hosszú modellciklus adatott meg a harmadik generációs Priusszal közös műszaki alapokra épülő modellnek, hiszen még ma, 11 évvel a bemutató után is gyártásban van, amit a folyamatos népszerűségének köszönhet (eddig közel 400 ezer példány talált gazdára belőle a világ 65 országában). Igaz, már nem sokáig tart a pályafutása, a Lexus ugyanis tavasszal bejelentette, hogy a már csak Japánban kapható típus gyártása októberben végleg leáll. Búcsúajándékként azért még készítettek belőle egy speciális "Cherished Touring" különkiadást, ami csak néhány apró külső módosításában, a fekete-karmazsinvörös bőrkárpitozásában és jobb felszereltségében különbözött az alapverziótól.

Eddig nem lehetett tudni, hogy kap-e utódot a CT, a japán Best Car magazin júniusi számában azonban megjelent egy belsős forrásokra hivatkozó cikk, amely azt állítja, hogy 2024 végén vagy 2025 elején crossoverként térhet vissza a Lexus kínálatába a kompakt modell. Nem lenne meglepő, ha a 2018 végén gyártásba vett UX utódát tisztelhetnénk a második generációs CT-ben, de az is könnyen elképzelhető, hogy az UX is kap majd egy utódot, és az új CT az alá vagy fölé érkezik majd a palettán. Mindenesetre az biztosnak tűnik, hogy a karosszéria stílusa félúton lesz a hagyományos kompaktok és a SUV-ok között, a méretek enyhén nőni fognak, és a hasmagasság is nagyobb lesz az átlagosnál.

A japán cikk szerint benzines, full hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is meg lehet majd vásárolni a kompakt kocsit, de a hangsúly a korábbiakhoz hasonlóan az öntöltő hibriden lesz, amely természetesen erősebb és takarékosabb lesz az elődjénél. Európába várhatóan csak ezt és az elektromos változatot importálják majd 2025-től.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.03
Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról....
2022.10.03
A német Tesla üzemben hónapok óta nem működik sem a tűzjelző rendszer, sem pedig a tűzoltó rendszer....
2022.10.03
A kerékpárutak használatára, a motorteljesítmény helyett a végsebesség korlátozására és a....
2022.10.03
Immáron hagyománnyá vált, hogy Kiss Norbi szeptember vége - október eleje táján amikor....
2022.10.03
Vasárnap este 22.15-kor egy személykocsi belerohant Pozsonyban a Zoch utcai (Zochova) buszmegállóba....
2022.10.03
Október 25-én kezdődik a Volkswagen 125 000 alkalmazottjával kapcsolatos kollektív alku. A....
2022.10.03
A makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft 3.000.000 forint összeggel támogatja Makó város....
2022.10.03
Egy kerékpáros megfékezése bizarr műveletté vált a bázeli rendőrség számára. A Tesla fogva tartotta....
2022.10.02
Itáliai legenda Made in Poland jelzéssel, bohém ifjúságom sokszor csodás, olykor kellemetlen emléke....
2022.10.02
Futamgyőzelemmel és egy hatodik hellyel zárta a gyorsasági kamion Európa-bajnokság idei szezonját a....