kínai autó
A helyi szaksajtó a kínai ipari és információtechnológiai minisztérium engedélyeztetési dokumentumai között „lelt rá” a modellre, s a hír komoly figyelmet kapott az iparágban.

Az autó méretei nem változtak: 4,88 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,47 méter magas, tengelytávja pedig 2,915 milliméter. A külső megjelenés maradt elegáns és modern: sportos fastback sziluett, keskeny, éles fényszórók, letisztult orr-rész a dupla, hátul pedig folyamatos LED fénycsík és panoráma üvegtető. A dizájn tehát nem forradalmi, de a technológia annál inkább.
Ami igazán különlegessé teszi, az a hajtáslánc. A Dongfeng négy független kerékagymotort épített be, amelyek egyenként 100 kilowatt teljesítményt adnak le, így a rendszer összesen 400 kW, azaz 536 lóerős. A motor szintén a kínai ipar termékei, egy sanghaji vállalat gyártja őket.

A kerékagymotoros megoldás számos előnyt kínál. A hagyományos mechanikai elemek hiánya miatt a hajtáslánc vesztesége mintegy harminc százalékkal csökken, ami jobb hatékonyságot jelent. A négy független motor révén az autó fordulóköre akár tizenöt százalékkal kisebb lehet, a tapadás és a stabilitás is jobb. A belső tér is nő, hiszen nincs szükség kardántengelyre vagy differenciálműre, így sík a padló és az akkumulátornak is több hely jut. Nemcsak az utastér válik kényelmesebbé, hanem csomagtér is nagyobb. A fékrendszer precíz vezérlése hatékonyabb energia-visszanyerést biztosít, ami növeli a hatótávot. Ráadásul a karbantartási költségek akár harminc százalékkal alacsonyabbak lehetnek, mivel kevesebb hagyományos alkatrész van az autóban.

Korábban a Lightyear 0 és a Lordstown Endurance próbálkozott hasonló négymotoros technológiával, de ezek startupok voltak, és időközben már csődbe is mentek, a projektek pedig dugába dőltek. A Dongfeng viszont Kína egyik legnagyobb és legstabilabb autógyártója, így az eπ 007 valóban az első olyan sorozatgyártású elektromos autó a világon, amely négy kerékagymotorral érkezik.
Elképzelhető, hogy a Dongfeng eπ 007 megjelenik Európában is, hiszen már tavaly bemutatták Spanyolországban, Hollandiában, Svájcban és Olaszországban, és az értékesítés 2025 első negyedévében indulhatot. A „négymotoros” megjelenése komoly árversenyt indíthat el, különösen a középkategóriás EV-k szegmensében, és a technológia új fejlesztési irányt kényszeríthet ki az európai autóiparban.