WRC

Drámai szombat a Monte-Carlo-ralin, újra Ogier vezet

2022.01.23.

Szombaton a nyolcszoros világbajnok a nap utolsó gyorsaságiján épített ki megnyugtató előnyt a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb előtt.

Sébastien Ogier úton van a rekordot jelentő kilencedik Monte-Carlo-rali győzelme felé, miután a szombati napot viszonylag megnyugtató, 21 másodperccel előnnyel zárta az összetettben. A különbség egészen az utolsó, 13. gyorsaságiig csak 5 másodperc körüli volt Loebhöz képest, aki azonban a Saint Geniez/Thoard 2 szakaszon túl óvatosan hajtott a havas-jeges részeken, ezért sok időt, 16 másodpercet vesztett. Külön pikantériája volt kettejük baráti rivalizálásának, hogy amikor Ogier meglátta, hogy honfitársa az utolsó pályára nem teszi fel a szöges gumikat, gyorsan lemásolta a döntését úgy, hogy az utolsó pillanatban még ő is kereket cserélt. Ezzel mindketten bevállalták, hogy időt vesztenek majd a havas-jeges részen, cserébe azért, hogy a száraz részen nyerjenek.

 

Egyforma, lágy Pirelli gumikkal mentek ezen a roppant nehéz szakaszon, amelyről már a verseny előtt is mondták, hogy itt dőlhet el a verseny. Ez be is igazolódott, több pilótának komoly gondjai támadtak itt, de erről később. A két francia az úton tudta tartani autóját, de Loeb jóval óvatosabban hajtott délután, mint a sokat kockáztató Ogier, és az idővesztesége miatt minimálisra csökkentek az esélyei a nyolcadik Monte-győzelemre.

„Jó nap volt ez számunkra, és pozitív előrelépés a tegnapihoz képest. Általában jobban éreztem magam ma az autóban. A ma reggeli első szakaszon nehezen tudtam úgy használni a hibrid rendszert, ahogy szerettem volna, de ez mindenki számára újdonság, igyekszem a vezetési stílusomat úgy alakítani, hogy működjön a technológia. Az utolsó szakaszon egy kissé őrült gumiválasztással sikerült egy kis előnyt kiépíteni. Egész hétvégén nagyon szoros volt a csata Sébastiennel (Loeb), ennyi év után ismerem őt annyira, hogy sejtettem, hogy megpróbál valamit. Egyenes küzdelmet akartam vívni ugyanazokkal a gumikkal, és látni, hogy ki a gyorsabb, pedig nem ez volt a legjobb választás az adott körülményekhez képest. Kicsit nehéz volt így menni a hóban, cserébe nagyon jó érzés volt száraz utakon, és jó szakaszt mentem. De a holnap még hosszú, és még mindig trükkös körülményekre számíthatunk” - nyilatkozta Ogier szombat este.

A harmadik helyen Craig Breen áll a Ford Pumával. Elégedett lehet a helyezésével, mivel az első versenyét teljesíti az M-Sporttal, ráadásul az előtte álló két francia csak kevés futamon indul idén, így a vb-címért küzdők közül ő szerezheti a legtöbb pontot a szezonnyitón. Kiegyensúlyozott, hibamentes vezetésének és a többiek problémáinak is köszönhető, hogy a pénteki hatodik helyéről a harmadikra jött fel szombaton, és jelentős előnyt épített ki a negyedik helyezett Kalle Rovanperä előtt.

A Toyota fiatal finnje pénteken szörnyű napot zárt, de szombatra változtatott a beállításokon, amitől már kényelmesebben érezte magát az új GR Yarisban. Szakaszgyőzelmeket is szerzett, és szombaton a nap végére 37,8 másodpercre csökkentette lemaradását Breenhez képest.

A fordos Gus Greensmith úgy tudta megtartani ötödik helyet, hogy egész szombaton gyújtásproblémák hátráltatták, összeszedett egy defektet, és három másodpercre meg is büntették, amiért kicserélte a Puma motorjában a gyertyákat. De a hatodik helyen álló Thierry Neuville is komoly problémákkal küzdött: a Hyundai i20 Rally1-ben nem részletezett mechanikai hibák léptek fel, ezért a belga – elmondása szerint – a kocsi tudásának csak a 75 százalékát autózhatta ki szombaton. Aztán az utolsó előtti szakaszon a jobb első lengéscsillapító is kikönyökölt a motorháztetőn, ezért az is csoda volt, hogy az utolsó gyorsaságit és az azt követő hosszú összekötő szakaszt teljesíteni tudta Neuville, és, hogy a kocsit nagy nehezen behozta a nap végi szervizbe (amihez a saját szerelői tudására is szükség volt).

Elfyn Evans Toyotája nem sérült meg szombaton, a walesi pilóta mégis 20 percet vesztett egy kicsúszással. Elnézett egy jobb kanyart, és lecsúszott a bal oldalon egy meredek rézsűn. Bár közel maradt az úthoz, a meredekség miatt csak 20-30 néző tudta komoly erőfeszítések árán visszahúzni a Toyotát, vontatókötéllel.

 

Ott Tänak nála is rosszabbul járt, ugyanis több defektje volt, aztán kicsúszott a jeges részen, amitől megsérült a Hyundai hűtője. Csapattársa, Oliver Solberg egész nap küszködött az utastérbe bejutó füsttel, ami végül ahhoz vezetett, hogy egy pillanatra elvesztette a koncentrációját, és egy jobbkanyarban lecsúszott az útról. Végül a rutinos francia nézők őt is visszatették az aszfaltra, de közben az autója elvesztette az első lökhárítóját és a fényszóróit. Takamoto Katsuta az ötödik helyen állt, amikor a jeges részen becsúszott egy árokba a Toyotával, ahonnét szintén a nézők tudták csak kitolni.

Vasárnap négy gyorsasági és 67 km vár a mezőnyre, az utolsó szakasz lesz a Power Stage, ahol bónusz pontokat lehet szerezni.

Az állás szombat este:

1 Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (Toyota GR YARIS Rally1) 2h19.43.1s

2 Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) +21.1s

3 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +1m26.0s

4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +2m03.8s

5 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +6m33.8s

6 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +7m44.1s

7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m37.2s

8 Erik Cais/Petr Těšínský (Ford Fiesta Rally2) +9m59.6s

9 Grégoire Munster/Louis Louka (Hyundai i20 N Rally2) +10m44.1s

10 Yohan Rossel/Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2) +11m14.2s

26 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +20m39.3s

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....