autóteszt

Egy autó, ami nem akar többnek látszani, mint ami

2021.09.06.

Tegyük a szívünkre a kezünket: a VW Tiguan külsőre nem egy olyan autó, aminek láttán hevesebben fog verni a szívünk, mégis a cégcsoport egyik legjobban fogyó modellje. Az emberek imádják a városi terepjárókat és a Tiguan még jó darabig kompatibilis marad a folyamatosan változó SUV és crossover autók piacán. Hogy miben rejlik a 4,5 méter hosszú autó sikere, arról következzen egy autóteszt formájába öntött személyes beszámoló.

 

A Volkswagen első Tiguanja 2007-ben gördül le a gyártósorokról és az azóta eltelt közel 15 évben számtalan ráncfelvarrást kapott. Nem olyat, mint amikor egy rosszul sikerült plasztikai műtét után azt sem tudod, ki áll veled szemben, mert akkora a változás, hogy közben az eredeti vonások elvesztek. A Tiguan mindig csak egy kicsivel lett szebb és fiatalosabb az elődjénél, és ennek jó bizonyítéka a 2020-ban új facelisfttel debütált, kétliteres dízelmotorral és automata váltóval megáldott modell, amit vezettem.

A krómszínű hűtőmaszkon középütt helyet kapott új VW logóhoz jól passzolnak az első dupla LED lámpák, amelyek króm íve cicaszemként és mintegy tusvonal folytatódnak az autó oldalán is. Az első és hátsó ajtókon végigfutó mélyedések dinamikus hatást kölcsönöznek az egyébként teljesítményre izmos autónak, ám a fenekén ennek bizonyítékául kipufogócsövet hiába keresünk, nem fogunk találni. Az ugyanis az autó aljába van süllyesztve és csak a két karikafülbevalóra emlékeztető króm díszítés sejteti a helyét.

Beülve a kormány mögé egyfajta otthon vagyok érzés lett rajtam úrrá. Nemcsak a monokróm (fehér-fekete) szövetek és műszerfal, valamint a panorámatetőn beszűrődő világosság miatt, hanem mert minden tágas és kényelmes a Tiguanban. Az ülések puhák és hosszú távú vezetéshez is roppant kényelmes tartást biztosítanak a hátnak. Kellően nagy a láb-és fejtér az autóban elől és hátul is ahhoz, hogy az egész család kényelmesen elférjen benne. Ráadásul mindennek jól kialakított helye van benne. Látszik, hogy már nem belépő modellről van szó, és az elmúlt 15 évben a mérnökök a Tiguan minden gyerekbetegségét meggyógyították.

A középkonzol nem csicsás, az autó külsejéhez passzoló letisztult és konzervatív kialakítást követ. Bár a technika már ide is betört, ugyanis a fizikai tekerőgombok mellett, amiknek én nagy rajongója vagyok, a műszerfal egy része érintőképernyős. Arra nem tudtam rájönni, hogy míg a hangerő külön tekerhető, addig a klímának miért van érintőképernyős csúszkája. Ráadásul duál klímás megoldás formájában, amit vezetés közben odatekintés nélkül egyszerűen nem lehet normálisan kezelni. Ezt az egy negatívumot tudom felhozni kezelhetőség szempontjából, egyébként a kijelzőt tapizni olyan, mintha a telefonunkon navigálnánk.

Ami a praktikumokat illeti, érdekesség volt a kárpitozott ajtózseb, aminek jó tulajdonsága, hogy nem csörög a beledobott kulcs, vagy kulacs, de adott esetben, de ha kiömlik bele az üdítő, Vanish szappan legyen a talpán, hogy a hófehér szövetet tisztán lehessen tartani.  A csomagtartó 615 literes, elnyel mindent, ráadásul van benne két kis zseb, akasztó és minden egyéb okosság, ami a rendszerezett pakolást segíti.

A Tiguan ugyan a terepjárók családját erősíti, de gyorsan hozzá is teszem, hogy csak a városiakét. Az autó nem terepre termett. Hiába van benne havas, normál, offroad és offroad expert választó, inkább normál jövés-menésre használjuk. Kipróbáltam földúton, az első nyomvályúnál visszafordultam vele, mert attól tartottam, koppanni fog az alja. Viszont, ha nem extrém helyzetekben tesszük próbára az autót, cserébe nagyon kellemes vezetési élményt kapunk. A DSG váltó és a vezetéstámogató rendszerek teszik a dolgukat, bár az előbbinél rükvercben voltak néha ugrabugrálások. Az autó pedig a 200 lóerőnek köszönhetően jól gyorsul és nagy sebességnél (pl.: autópályán való előzéskor) is robbanékony, mindez pedig a 7 literes fogyasztással párosulva igazán figyelemreméltó teljesítmény.

Az adaptív fényszórók éjszaka tökéletesen világítanak és nem vakítják el az ember előtt haladókat, és az autó nem csipog és jelez folyamatosan, ha valamit rosszul csinálsz vagy épp jól. Egyszerűen csak teszi a dolgát. A Tiguan belépőára 9,1 millió forintnál kezdődik, amely a tesztautó Elegance felszereltségével egészen 15 millióig felkúszhat. Mindezért cserébe viszont egy kompakt és megbízható autót kapunk, amely nem egy ki a divatból pár év alatt és amelyet öröm lehet vezetni minden korosztály számára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....