járműgyártás

Egy ismert geometriai alakzat adta az ihletet ehhez az egyedi Toyota tanulmányautóhoz

2021.12.13.

A kínai fejlesztésű Toyota Rhombust először hazai pályán, a 2019-es Sanghaji Autószalonon állították ki, de a 2021-es Los Angeles-i Autószalonon is feltűnt a japán gyártó standján a világpremierjét ünneplő, szintén elektromos hajtású, szériaérett bZ4X SUV mellett.

A rombusz olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő hosszú, a szemközti oldalai párhuzamosak és szemközti szögei egyenlőek. Nos, a Toyota Rhombus fejlesztői nem véletlenül adták ezt a nevet a tanulmányautójuknak, ugyanis felülről nézve az ülései pontosan ezt az alakzatot adják ki. A különleges, 1+2+1 elrendezés minden utas számára tágas lábteret tesz lehetővé, pedig a jármű alapterülete nem nagyobb egy átlagos alsó-középkategóriás kocsiénál. Természetesen a jó helykihasználás annak köszönhető, hogy a Rhombus tisztán elektromos hajtású, és az akkumulátorát a padló alatt hordja.

A Toyota kínai kutatás-fejlesztési részlege, a TMEC az 1990 után született, kései Y-generációba tartozó fiatalok igényei szerint tervezte meg a tanulmányautót. Ők már gyerekkoruk óta szinte természetesnek veszik a szélessávú internethez való hozzáférést, és társasági életüket legalább akkora részben élik a közösségi oldalakon, mint a valóságban.

A forgatható vezetőülés mögötti három további ülés kanapé jellegű kialakítása egy hangulatos társalkodóhelyiséggé változtatja a Rhombuszt. Akkor válik teljessé bent a közösségi élmény, amikor a sofőr bekapcsolja az önvezető rendszert, és szembe fordul az utasaival, akikkel ezután akár kártyapartikban is részt vehet, amint azt a gyári videóban is láthatjuk. Egyesek szerint a tanulmányautó belseje inkább egy túlméretezett fürdőkádra vagy jakuzzira emlékeztet, amire a kék-fehér színválasztás is ráerősít.

Nagyon könnyű a beszállás a hatalmas tolóajtóknak és a hiányzó B-oszlopoknak köszönhetően, a vezető elhelyezkedését az automatikusan kifelé forduló vezetőülés is megkönnyíti. Középen, az üvegkupola alatt ülve, a joystickszerű kormányt markolva és a digitális műszerfalat bámulva a sofőr akár vadászgéppilótának is képzelheti magát. Vezetés közben úgy tud kommunikálni az utasaival, hogy a szavait az ülése fejtámlájába épített, hátrafelé néző kijelzőn megjelenő emoji ikon és az autó hangrendszere továbbítja hátrafelé.

Nem csak a belseje, hanem a külseje is különleges a Rhombusznak: szinte alig lehet eldönteni, hogy melyik az eleje és a hátulja, a morcos LED-fényszórók a négyszög alakú nappali fényekkel agresszív, predatorábrázatot kölcsönöznek neki, a hatalmas kerekeket teljesen a karosszéria sarkaiba tették, hogy a lehető legnagyobb utasteret alakíthassák ki. Természetesen a tükröket videokamerák helyettesítik, kilincsek helyett pedig okostelefonos alkalmazással lehet a villanymotorral mozgatott ajtókat nyitni és zárni.

Ezúttal eltekintett a műszaki adatok közlésétől a Toyota, talán nem véletlenül, a koncepciójármű ugyanis sokkal inkább tűnik gondolatébresztő stílusgyakorlatnak, mint egy tényleges szériaautó előtanulmányának. Pedig tágassága, elektromos hajtása, önvezető technológiája, hatalmas ablakfelületei és helytakarékos tolóajtajai miatt a Rhombus akár taxiként is jól használható lenne.

 

Fotó: Toyota

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....