Villanyautó

Egy kiállítás gépei

2015.12.10.

Felsőfokúra és abszolút szakmaira sikeredett a budapesti Elektormobilitás nemzetközi konferencia, melyen valamennyi jelentős villanyautó-gyártó képviseltette magát, és nem csak előadókkal, hanem járművekkel is.

Villanyjármű-flotta a parkolóban....                                                          A szerző felvtelei

Komplett megjelenés

Már az sem gyakori, hogy az aulába lépve a világ leggyorsabb villanyautója fogadja a látogatót, és az is meglepő, hogy a budapesti Millenáris B parkolójában és csarnokában valamennyi e-modell látható. A kereskedelmi forgalomból és autószalonokból ismert darabok mellett igazi különlegességek, komplett újdonságok mellett metszetek is reprezentálták az Audi, BMW, Fiat, Nissan, Renault, Tesla és VW márkákat.

...és a világ legyorsabb villanyautója, a Nissan Nismo az aulában                                        

Vezet az Alliance

A legtöbb modellt a világpiac legnagyobb villanyautó-választékot kínáló francia-japán konszernje vonultatta fel. Az együléses Renault Twizy ZE alig foglal el nagyobb helyet, mint egy robogó, miközben mozgékonyabb, biztonságosabb és zárt csomagterében hatvan liternyi árút szállíthat. A beszállást mindkét oldalán felfelé nyíló ajtaja van, ami elsőre luxusnak tűnik az egyszemélyes járművön, pedig nagyon is hasznos, hiszen az igencsak látványos szárnyas megoldás szűk helyen is megkönnyíti a be- és kiszállást, miközben különösen előnyös a két autó közötti – robogónyi placcon- keresztbe történő parkoláskor. Vagyis Twizy ZE igazi city transzporter és futárkocsi.

Elől a Twizy ZE, balra a Zoe, hátul jobbra elbújva az ugyancsak elektromos Kangoo

Kínálatban a Renault vezet

A Renault kínálja a legszélesebb választékot villanyautóból: az együléses Twizy ZE mellett állt az ötléses Zoe, mely tulajdonképpen a Clio villamosított változata. A 4, 09 méter hosszú és 2,58 méteres tengelytávú Zoe egy töltéssel 160 kilométeres útra képes. Tágasabb utasterű és nagyobb csomagtartójú a Fluence, melyről kívülről nem látszik, hogy egy elektromos hajtású szedán.

Hasznos, takarékos és csendes városi áruszállító az e-Kangoo. Utóbbi három modell már kétféle teljesítményű hajtóművel készül, mindegyik villanymotor a Renault saját fejlesztése, nem véletlenül, hiszen van már gyakorlata, mert sikeresen vesz részt a Formula E-sorozatban, így a versenypályán szerzett tapasztalatait a hétköznapi modellekben is felhasználja.  Világszerte eddig 75 ezer villanyautót adott el a Renault, ebből 32 ezer Zoe, 20 ezer Kangoo volt. Maróthy Miklós, a Renault Hungária vezérigazgatója portálunknak elmondta, hogy dolgoznak a villanyautók magyarországi forgalmazásának előkészítésén.

A villanybuszt is gyártó magyar Evopro univerzális gyorstöltői

Sikermodell lett az i3-as

A francia márka szomszédságában parkolt a BMW villanyflottája: az érdekes ajtómegoldású, négyszemélyes i3-as mini több piacon is vezet, és ahogy Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az Autószektornak elmondta, a vevők 75 százaléka a range extenderes, vagyis a 647 köbcentiméteres, kéthengeres benzinmotorral megnövelt hatótávolságút választ, mert ezzel a 170 kilométer további 140 kilométerrel hosszabbítható. A magyar piacon tavaly 6, idén, tíz hónap alatt 39 darab i3-as modell kelt el. BMW i modellekből világszerte több mint 23 ezret értékesítettek az idei év első 10 hónapjában.

A Nissan e-NV200-as furgonból kialakított parti kocsi italautomatával                             

Csúcsmodell

A műfaj leglátványosabb és technikailag is a legmagasabb szintű közúti képviselője az i8-as sportkocsi karosszériája karbon kompozit: a 3 hengeres benzinmotorral szerelt és konnektorból is feltölthető akkumulátorú hibrid rendszerteljesítménye 362 lóerő. A 2+2 üléses sportkocsi álló helyzetből 4,4 másodperc alatt éri el a százas tempót és 250 km/órás sebességre képes. Az i8-asból tavaly egyet, idén hatot helyeztek forgalomba itthon. Magyarországon az első zöld rendszámot egy BMW i3-as kapta, a 2013-ban bemutatott minit már ötven országban forgalmazzák. A BMW i almárkájának városi prémium autója, az i3-as 11,83 millió forintba kerül, a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású i8-as sportkocsi ára 43,594 millió forint.

BMW i8-as híbrid a Millenáris parkban

A rekorder Leaf

A világ legnagyobb darabszámban eladott villanyautója a Nissan Leaf, melynek megújult változatát a Millenárison leplezte le a nemzetgazdasági miniszter és a márka európai vezetője. A külső maradt, de immár 30 kWh akkumulátor kapacitásának köszönhetően 25 százalékkal 250 kilométerre nőtt az autó hatótávolsága, miközben drágult is a Leaf, melynek ára most 10,4 millió forint. A gyári CHADEMO gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékosra tankolható a teljesen lemerült akkupakk.

2011-es bemutatása óta közel kétszázezer Leaf kelt el: a Nissan villanyautóját már az angliai Sunderlandben is gyártják. A kiállításon szerepelt a modell félbevágott változata, mely jól mutatta a teljes szerkezete. Nem kevésbé volt látványos az italautomatává alakított Nissan L változat, mely természetesen szintén villamos hajtású, ahogy az aulában parkoló Nismo, mely a 24 órás Le Mans futamra készült: a világ leggyorsabb villanyautója 300 km/órás sebességre képes.

A legnagyobb darabszámban eladott Nissan Leaf metszete

Illusztris társaság

Egymás mellett parkoltak a prémium szegmens prominensei, a Tesla, az Audi e-tron, kicsit távolabb pedig a VW elektromos Golfja és Passatja. Európában még nem forgalmazzák, de azért jutott egy elektromos hajtású Fiat 500 Abarth is a Millenárisra.

A világpiac sztárja, a hézagkitöltő Tesla, ami elegánsan sportos, miközben hét személy szállítására alkalmas. Megjelenése óta eddig világszerte 70 ezer kelt el, ebből tavaly négyet, idén, tíz hónap hatot helyeztek forgalomba Magyarországon.

Töltőn az Audi A3-as e-tron

 

Százas tempóval repülhet a Flike

Magasan a legextrémebb

A Millenáris csarnokban még burkolat nélkül láthatták a nézők a legújabb magyar fejlesztést, mely futurisztikusnak tűnik, pedig már valóság: a miskolci Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft spin-off cégeként megalakult Byegravity ZRT csapata fejleszti a jövő közlekedési eszközét, a villamos hajtású égi robogót. A háromszáz kilogrammos tömegű Flike nevét a fly és bike szavakból kreálták. Klesitz Krisztina, a ByeGravity marketing menedzsere az Autószektornak elmondta, hogy a Flike száz kilónyi terhet képes harminc méter magasan, százas tempóban repíteni, utóbbi két értéket biztonsági okokból elektronikusan lehatárolták, mert a villamos hajtású szrkezet ennél többre is képes.

Szerkezetkész Flike, az égi robogó, melyen egy személy utazhat, de távirányítható is

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.15
A Csomós Miklós, Nagy Attila páros nyerte a szombaton zárult Mecsek-ralit, a HUMDA országos....
2024.06.15
Hibridek és villanyautók mellett egyre több a méz és whisky az autógyártók kínálatában. ..
2024.06.15
A repülőtéri vámszolgálat történetét, a pénzügyőrök munkáját bemutató kiállítást nyitott a Nemzeti....
2024.06.15
Útmutató lépésről lépésre.   ..
2024.06.15
Az új BMW M2 minden korábbinál erősebben és magabiztosabban ünnepli világpremierjét, egy sor....
2024.06.15
A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint az új járművek kiszállításai Kínában éves....
2024.06.15
Két részletben - kedden és szerdán - összesen 13 Gidrán harcjármű gördült be a tatai laktanya....
2024.06.15
A Toyota Yaris új generációja még magasabbra tette a biztonság és könnyű használat szintjét a....
2024.06.15
- A nyári repülőtéri forgalom várható növekedése miatt péntektől gyakrabban jár napközben a 100E....
2024.06.15
Furcsának tartod, hogy feláras a hátsó ablaktörlő a Porsche 911-esen? Akkor ez a lista neked szól! ..