Chery
A Chery példáján jó érzékelhető, hogy Kína legnagyobb iparvárosában és a Távol-Kelet egyik gazdasági központjában tartott seregszemle rendkívül sokszínű és egyre gyarapodóbb választékot tár az érdeklődők elé, miközben az európai autókiállítások, például a Genfi Autószalon ázsiója egyre csökken.
A Chery csoport nem kevesebb mint 53 új modellel rukkolt elő Sanghajban. Mindezek az autók a világszerte egyre ismertebb Chery Group öt almárkájához tartoznak - Chery, Exeed, Jetour, iCAR és Luxeed. A négytucatnyi új autó bemutatása egyértelműen jelzi a cégvezetés szándékát: jelentősen bővíteni akarják a jelenlétet mind a kínai, mind a nemzetközi piacon.
A „fő” márkanév, a Chery alatt 16 autót állítottak ki Sanghajban. Köztük például a frissítésen átesett QQ elektromos kisautót, a Fengyun A9 szedánt, amelyre a hírek szerint 35 nap alatt több mint 53 ezer előrendelés érkezett, valamint a még csak koncepciónak számító Tiggo 9L SUV-ot. Ennek a 16 autónak a felszereltsége változó – van, amelyik jó öreg belső égésű motorral érkezik, s van, amelyik hibrid motorral, illetve vannak köztük teljesen elektromos modellek is.
Az Exeed kínálata a többi között a 2025-ös évjáratú Exlantix ES elektromos szedánnal bővült.
A Jetour bemutatta egyebek mellett a Traveller Interstellar Guardian terepjárót.
Az iCAR márka a V23-as modell új változatáról rántotta le a leplet, valamint egy kisteherautóról és egy kabrió koncepciómodelljéről.
A vállalatcsoport vezetői a sanghaji kiállításon arról beszéltek, hogy az idei első negyedévben 620 ezer autót adtak el világszerte, és közülük 255 ezret külföldön. Emellett a kínai autógyártó kapitalizációja is jelentősen nőtt - a cég értéke jelenleg 3,45 milliárd dollár -, amivel az országban a vállalati rangsorban a 45. helyet foglalja el, és bekerült első három legnagyobb globális autógyártó közé Kínában.
Csin Tong-csue elnök elmondta, hogy Chery kiemelt figyelmet fordít négy kulcsfontosságú területre: az elektromosításra, a mesterséges intelligencia, a fenntartható fejlődésre és a globalizációra. Ez magában foglalja az új akkumulátor- és motortechnológiákat, az intelligens vezetési rendszereket és a környezetbarát anyagokat.
A Sanghaji Autószalon egyik szenzációja egyébként az új, Avita nevű márka debütálása, amelyet három kínai óriás, a Changan, a CATL és a Huawei hívott életre. Az újszülött márka bemutatta első modelljeit és koncepcióit, és bejelentette, hogy már az idén ötven ország piacára kíván belépni, és több mint 160 értékesítési csatornát nyit meg, hogy elérje az évi 15 ezer eladott darabot, de 2027-re már hatvenezer autó eladását tűzte ki célul.