parkolás
A fejlesztés kilenc kerületet, összesen 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint (11,5 km kerékpársáv, 13 km kerékpáros nyommal megjelölt útszakasz), 64 egyirányú utca megnyitását, 60 jelzőlámpás csomópont korrekcióját, 1600 férőhelynyi kerékpártámaszt kihelyezését, valamint 20 kisebb forgalmirend-módosítást foglal magában.
A ferdén tolatva parkolást a kétirányú kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban alkalmazzák, ugyanis a tapasztalatok szerint nagyobb biztonságot jelent a közlekedők számára. A gépjárművezetők induláskor helyzetükből adódóan mindkét irányban belátják azt az útszakaszt, ahova kihajtani készülnek, így a kerékpárral közlekedőket is jobban észreveszik. A terveket minden esetben forgalombiztonsági szempontból is vizsgáltuk.
A kétirányú kerékpáros forgalom számára megnyíló utcákban a ferde parkolás iránya sok esetben megfordul a kerékpárosok és az autósok együttes biztonsága érdekében. Ezt a megoldást először az V. kerületi Szemere utcában alkalmazták, és ott biztonságosan működik. Az intézkedés célja, hogy a parkolásból elinduló járművek vezetői jobban rálássanak az adott útszakaszra, ezzel is növelve a forgalombiztonságot. Ugyan szokatlan lehet tolatva, ferdén parkolni, de ne feledjük, hogy ennél a műveletnél a tükrök segítségével maximálisan rálátunk az érintett útszakaszra, illetve a kerékpárosok által használt, a parkoló autók melletti sávra. A menetirány szerinti kiálláskor pedig a járművezető közvetlenül, nagy szögben és láthatja az útszakaszt és a közeledő kerékpárost. A mai rend, miszerint orral, ferdén kell beállni, kényelmes, gyors és biztonságos, azonban kiálláskor a tolatás még kerékpárosok nélkül is kockázatos, hiszen nincs az autókon olyan tükör, amelyik ebben a szögben lát, és a járművezető sem képes tökéletesen hátrafelé, a másik autó takarásából figyelni. Biciklis forgalom esetén a tolatás még inkább balesetveszélyes: a fokozatosan vagy hirtelen kiálló autó vezetője nem biztos, hogy időben észreveszi a kerékpárost, emiatt a kerékpáros esetleg megijed és hirtelen elveszti egyensúlyát, elesik, és ezt az autós már végképp nem láthatja. A parkolási rend módosítása tehát szükséges és indokolt mind a kerékpárosok, mind pedig az autósok biztonsága érdekében. A ferdén tolatva parkolás további előnye, hogy az autó hátsó csomagtartójába a járda felől lehet bepakolni, s így az autós sincs kitéve az úttesten zajló forgalomnak.
A tolatva parkolásról az eddig érkezett, mind a kerékpárosok, mind az autósok véleményét tükröző visszajelzések pozitívak, ezek a rendszer bevezetésének szükségességéről szóltak. Arra vonatkozó visszajelzés nem érkezett, hogy a várakozóhelyek használata problémát okozna, vagy, hogy az út közepén kevesebb helyet hagynának szabadon az autók, mint az eddigi beállási rend szerint. Azokon a helyszíneken, ahol bevezetik az új forgalmi rendet, „Kérjük, segítse a tolatva parkolást!” feliratú tájékoztató táblát helyeznek ki a gépjárművezetők számára.
2013 novembere óta a VII. kerületi Jósika, Vörösmarty és Rumbach Sebestyén utcában és az V. kerületi Bihari János, Stollár Béla és Széchenyi utcában is ez a parkolási rend érvényes.
2014 novemberéig folyamatosan bevezetik a ferdén tolatva parkolást az alábbi utcákban is, a kétirányú kerékpáros behajtás kijelölésével egyidejűleg:
2014 nyaráig 35 helyen alakítanak ki kerékpárparkolókat és az alábbi egyirányú utcákban tették lehetővé a kétirányú kerékpározást:
A kerékpáros fejlesztések részeként az V. kerület útfelújításaival összehangolva megvalósult a kétirányú kerékpározhatóság a Bihari János utcában, a Stollár Béla utcában és a Széchenyi utcában is.