General Motors

Eladja akkugyár-részesedését a GM

2024.12.15.

A General Motors (GM) eladja a Michigan állambeli Lansingban található Ultium Cells akkumulátorcellagyárban lévő részesedését közös vállalati partnerének, az LG Energy Solutionnek.

A GM 2020-ban hozta létre az Ultium Cells üzletágat az LG Energy Solutionnel. A partnerek először 2022-ben jelentettek be 2,6 milliárd dolláros beruházást az akkumulátorcellákat gyártó üzem megépítésére, amely a harmadik ilyen üzem lesz az Egyesült Államokban a Tennessee állambeli Spring Hill és az ohiói Lordstown után.

Az LG Energy Solution általi felvásárlás várhatóan 2025 első negyedévében zárul le, és a GM arra számít, hogy a létesítménybe történő beruházása megtérül, bár az összeget nem hozta nyilvánosságra. Az autógyártó a becslések szerint 1 milliárd dollárral járult hozzá a lansingi projekthez. A GM szóvivője szerint a tranzakció nem változtatja meg a GM tulajdonosi részesedését az Ultium Cellsben, és nem érinti a Spring Hill-i és lordstowni akkumulátorgyárakkal kapcsolatos vegyesvállalati terveket.

A GM szerint ezek az üzemek elegendő akkumulátort fognak előállítani az autógyártó EV-gyártási terveihez. "Az EV-k jövedelmezősége gyorsan javul, részben annak a stratégiai döntésünknek köszönhetően, hogy az LG Energy Solutionnel közösen gyártunk akkumulátorcellákat az Egyesült Államokban. Még évekbe telik, mire néhány versenytársunk megközelíti ezt a teljesítményszintet" - mondta Paul Jacobson, a GM ügyvezető alelnöke és pénzügyi igazgatója. "Úgy gondoljuk, hogy rendelkezünk a megfelelő cellákkal és gyártási képességekkel ahhoz, hogy tőkehatékony módon növekedjünk az EV-piaccal."

Korábban a GM bejelentette, hogy befejezi az "egyméretű" Ultium Cells programot, amely egy közös modulra összpontosított a célzott EV-architektúrához, és azt tervezte, hogy új akkumulátorcella-fejlesztési létesítményt épít a Michigan állambeli Warrenben található Global Tech Centerben. Az autógyártó szerint a Wallace Battery Cell Innovation Center jelentősen bővíti a vállalat akkumulátortechnológiai tevékenységét, és felgyorsítja a nagyobb hatótávolságú, megfizethetőbb EV-akkumulátorok fejlesztését és forgalmazását. Az első cellák gyártása 2027-re várható.

A GM ugyanakkor azt is közölte, hogy az LG Energy Solutionnel kötött akkumulátortechnológiai partnerségét kiterjeszti a prizmás cellák fejlesztésére is. Az autógyártó szerint a prizmatikus cellák lapos és téglalap alakúak, merev burkolattal, amely lehetővé teszi a helytakarékos csomagolást az akkumulátor-modulokban és -csomagokban. A prizmatikus cellák használata csökkenti a villanyautók tömegét és árát, miközben az autógyártó szerint egyszerűsíti a gyártást a modulok és a mechanikus alkatrészek számának csökkentésével. "Az akkumulátor-technológiánk optimalizálására összpontosítunk a megfelelő akkumulátor-kémia és formafaktorok kifejlesztésével az EV teljesítményének javítása, a biztonság növelése és a költségek csökkentése érdekében" - mondta Kurt Kelty, a GM akkumulátorcellákért és -csomagokért felelős alelnöke.

2021-ben a GM bejelentette, hogy 2025-re 1 millió elektromos autó eladását tervez Észak-Amerikában és Kínában, a két legnagyobb piacán, és azt is előrevetítette, hogy a két régióban lévő gyárainak felében képes lesz villanyautó-gyártásra. Ami az Egyesült Államokat illeti, ezt a kötelezettségvállalást egy Joe Biden kormánya által aláírt végrehajtási rendelet is alátámasztotta, amelynek célja az amerikai ellátási láncok megerősítése volt, beleértve az EV-k gyártását támogató láncokat is. A Biden-kormányzatnak megvoltak a saját kinyilvánított céljai, amelyek szerint 2030-ra az országban értékesített járművek 50 százaléka elektromos meghajtású lesz. Az inflációcsökkentési törvény (IRA) részeként az autóvásárlók akár 7500 dolláros adójóváírást is igénybe vehetnek, ami jelentősen csökkenti az elektromos autók árát.

A hivatalba lépő Trump-kormányzat azonban az EV-adójóváírások megszüntetését tervezi. 2024 harmadik negyedévében az USA-ban az EV-értékesítések ténylegesen 11 százalékkal nőttek éves szinten, és rekordot értek el mind a volumen, mind a piaci részesedés tekintetében a Kelley Blue Book autóipari kutatócég becslése szerint. A becslések szerint 2024 harmadik negyedévében 346 ezer 309 elektromos autót adtak el, ami 5 százalékos növekedés a második negyedévhez képest. Az EV-k részesedése az eladásokból a harmadik negyedévben elérte a 8,9 százalékot, ami a legmagasabb mért szint, és a 2023. harmadik negyedévi 7,8 százalékhoz képest növekedést jelent. Bár széles körű jelentések szerint az EV-k elterjedése lelassul, ami a Trump-kormányzat politikája miatt az USA-ban tovább lassulhat, a 2024-es globális EV-eladások még mindig emelkedő pályán vannak, és várhatóan tovább nőnek, bár a korábban vártnál valamivel lassabb ütemben.

Az Egyesült Államokban a vártnál lassabb a növekedés, és az év elején a GM 50 ezerrel csökkentette a 2024-ig 300 ezer EV gyártására vonatkozó célkitűzését. Számos más autógyártó is csökkentette EV-gyártási céljait, a Toyota pedig közölte, hogy 2026-ig elhalasztja EV-gyártását az Egyesült Államokban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.18
A Hegyeshalom felé vezető oldalon hatalmas, közel 10 kilométeres torlódás alakult ki. ..
2025.03.18
A Li Auto kínai elektromos járműgyártó bevétele 6,1 százalékkal rekordmagasra emelkedett a tavalyi....
2025.03.18
A Nissan Motor Co., Ltd. ismét elnyerte a CDP, egy globális környezetvédelmi civil szervezet....
2025.03.18
A Volkswagen-csoporthoz tartozó német luxusautó-gyártó Audi 7500 munkahely megszüntetését tervezi....
2025.03.18
Az Autós Nagykoalíció és az Autószerelők Országos Egyesülete a 2024/2025-ös tanévre is meghirdette....
2025.03.18
Baleset miatt megállították a forgalmat az M35-ös autópálya 43-as kilométerénél, Debrecen közelében....
2025.03.18
Egy hét, egy megye, 1348 megcsípett gyorshajtó. ..
2025.03.18
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2025.03.18
Elsüllyedt egy Cybertruck egy kaliforniai kikötőben, eklatáns bizonyítékot szolgáltatva arra, hogy....
2025.03.17
Manapság egyre kisebb motorokból próbálnak egyre nagyobb hatékonyságot elérni, de mindig szempont a....