WRC
A Volkswagen igazgatótanácsának tagjai ugyan már tavaly aláírták azt az egyezményt, amelyben kimondták, hogy 2019 végéig biztosan részt vesznek gyári csapattal a Rali-világbajnokság küzdelmeiben, de a dízelügy és több igazgatósági tag távozása miatt február végén megerősítették, hogy nem változott az álláspontjuk.
„A rali programunkat még a régi igazgatótanács engedélyezte 2019-ig” – nyilatkozta a Volkswagen Motorsport csapatfőnöke, Jost Capito. „De novemberben, amikor megjöttek az új tagok, akkor azt mondták nekem, hogy a jövő év biztosan mehet, a többiről pedig majd tavasszal döntünk. Most tehát visszaültünk a tárgyalóasztal mellé, és az új igazgatótanács ugyanúgy megadta az engedélyt az indulásra 2019-ig, ahogy már a régi is. A csapat jövője addig biztosítva van” – tette hozzá Capito.
„A WRC a mi sportunk. Rövid idő alatt hihetetlen eredményeket értünk el, ez az egész vállalat számára jó példa lehet, mert megmutatja, hogy mire képes egy csapat, ha hatékonyan képes együtt dolgozni” - folytatta Jürgen Stockmann igazgatósági tag.
„A Facebookon lévő WRC oldalunk hatalmassá nőtt, már 7,5 millió embert érünk el vele – ez kétszer annyi, mint amire a Bayern München oldala képes. Ilyen háttér mellett nehéz nem szenvedéllyel gondolni erre a szereplésre. A WRC-ben fogunk maradni” – tette hozzá.
A Volkswagen azóta dominál a világbajnokságon, mióta először elindult a Polo R WRC-vel, a 2013-as szezonban. Sebastien Ogier három vb-címet szerzett zsinórban, a csapat pedig 42-ből 37 verseny nyert meg.
„Nagyon örülünk a három vb-címünknek, de nem ülünk a babérokon, már elkezdtük a 2017-es autó fejlesztését. Elkötelezettek vagyunk a folytatás mellett, még legalább három évig maradni fogunk. Reméljük, olyan sikeresek leszünk az új ellenfelek ellen is, mint amilyenek a jelenlegiek ellen vagyunk” – tette hozzá Frank Welsch, a márka technikai fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja.