elektromobilitás

Elektromos kisteherautót gyárt a német posta

2015.07.27.

Elektromos üzemű kisteherautót gyárt saját használatra a Deutsche Post német postavállalat, a Streetscooter nevű modellből az év végén már félezer darab jár majd a német utakon.

A Handelsblatt című üzleti lap szerint a modellt 15 tudományos kutatóintézet és vállalati konzorcium fejlesztette ki közösen azzal a céllal, hogy bebizonyítsák, az elektromobilitás nemcsak környezetbarát, hanem kifizetődő is lehet. A kishaszongépjármű gyártására alapítottak egy céget, amelyet a Deutsche Post tavaly év végén felvásárolt, viszonylag alacsony összegért, 2 millió euróért (620 millió forint).

A gyártást 2014 áprilisában megkezdték, azóta 150 Streetscootert állítottak forgalomba, az év végéig pedig további 350 darabot. Valamennyit a Deutsche Post használja küldemények kézbesítésére. Fenntartásuk 100 kilométerenként 20 euróba kerül, ami ugyan még elmarad a dízeles autók 16 eurós átlagához képest, de amint 250 euróra süllyed az akkumulátorok kilovattóránkénti teljesítményre számolt ára, versenyképessé válik a modell, a Streetscooterben használt lítiumion-akkumulátorok ára pedig gyorsan csökken, az utóbbi időszakban 800 euróról 350 euróra esett.


A Deutsche Post egyelőre Berlin, Hamburg és Aachen belvárosában használja az elektromos kisteherautókat. Jövőre a Bonnban közlekedő valamennyi postásautót Streetscooterre cserélik, hosszabb távon pedig a vállalat 35 ezer gépjárműből álló küldeményszállító flottájának jelentékeny részét az elektromos modell váltja fel.

A Streetscooter egyik fő előnye, hogy míg sok nagyváros belső, védett övezeteibe a benzines vagy dízeles teherautókat naponta legfeljebb egy órára engedik be, az elektromos teherautók akár három órára is kapnak engedélyt, aminek révén csökkenteni lehet a küldemények kézbesítési idejét.

A modellnek azonban még vannak "gyermekbetegségei", az ajtók felfüggesztése például nehezen viseli, hogy a sofőr-postás naponta akár 250-szer száll be és ki a Streetscooterből. A hatótávolsággal is akadnak gondok, mert a gyárilag számított, feltöltésenkénti 120 kilométer a belvárosi dugók miatt inkább csak 80 kilométert jelent, télen pedig a fűtés az akkumulátorok kapacitásának harmadát is igénybe veheti.

A Deutsche Post szerint viszont a folyamatos fejlesztés révén egyre jobb a modell, és meglehet, hogy később a piacra lépnek vele, hiszen nemcsak a postai munkában, hanem a kisipar sok területén is lehetne használni. Például jól szolgálhatna víz-, vagy gázszerelőket és a nagyvárosokban sokat közlekedő más mesterembereket. A német postavállalat így hamarosan az elektromobilitás piacának szereplője lehet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..