Genfi Autószalon

Elektromos sportkocsival érkezik Genfbe a DS

2016.02.26.

A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezéssel kombináló E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. Az autó elektromos hajtáslánca több mint 400 lóerős.

 
A DS E-TENSE a 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be. Az avantgárd stílus a 4,72 méter széles, és 1,29 méter magas autó hátsó kialakításán érhető tetten: nincs hátsó ablaküveg, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális „visszapillantó” bemutatására. 
 
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó tekintetét gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan 
az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez. 
 
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása. 
 
A különlegesen megmunkált utastérben olyan kiegészítők kaptak helyet, amelyek francia luxusmárkákkal való együttműködésben készültek, munkájuk eredménye tökéletesen tükrözi a DS márka alapértékeit. 
 
 
Ezt az órát a BRM Chronographes a DS E-TENSE vezetője számára készítette. Hordható a csuklón viselve, de rögzíthető az autó középkonzolján is. A háza 90 ° -ban döntött helyzetű, így vezetés közben is leolvasható róla az idő. 
 
A tökéletesen zajszigetelt utasteret a FOCAL 9 hangszórós Utopia hifi rendszere varázsolja valóságos auditóriummá. A francia FOCAL szakértelme és az alkalmazott technológia tovább emeli a különleges autó nyújtotta élvezetet. 
 

 
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője. A lítium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról. 
 
 
A jelenlegi DS modellek DS LED VISION fényszórótechnológiája DS E-TENSE-ben magasabb szintre lép. Az aktív LED modulok 180° -ban képesek elfordulni. 
 
Az autóban olyan innovatív megoldásokat találunk, mint a hátsó kamerához kapcsolt digitális „visszapillantó”, vagy a « clean cabin » technológia, amely érzékeli, elemzi és folyamatosan szűri a kívülről jövő szennyező részecskéket, így biztosítva az utastér egészséges levegőjét. 
 
A karbonból készült karosszériaszerkezet alá kettős háromszög lengőkaros futómű került. Az alacsony súlypont precíz irányíthatóságot és stabilitást garantál, míg a karosszériaforma, a karbon szálas diffúzor és a teljesen sík padlólemez nagyban javítják a DS E-TENSE aerodinamikai tulajdonságait. Ne feledkezzünk speciális gumiabroncsokról sem, amelyek tökéletesen alkalmazkodnak a nagy nyomatékú elektromos hajtáslánc által támasztott követelményekhez. 

TECHNIKAI JELLEMZŐK

- Méretek : H 4,72 x SZ 2,08 x M 1,29

- Motor : 100 % elektromos, 402 LE

- Akkumulátorok : 53 kWH (360 V)

- Gyorsulás : 4,5 s 0 - 100 km/h

- Autonómia : 360 km (városi ciklus) vagy 310 km (vegyes ciklus)

- Maximális nyomaték : 516 Nm

- Végsebesség : 250 km/h

- Tömeg : 1,8 tonna

- Gumik : MICHELIN Pilot Supersport ; Elöl : 245/35 ZR 20 ; Hátul : 305 /30 ZR 20

- 2 hajtott kerék

- Önhordó karbon karosszéria

- Audiorendszer : Focal Utopia 9 hangszóróval, 640 W, digitalis jelprocesszor 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....