fejlesztés

Elkészültek Budapesten a Knorr-Bremse első sorozatgyártású személyvonati kuplungjai

2024.01.25.

Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a müncheni székhelyű Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems felügyelete alatt a magyarországi leányvállalat által fejlesztett és gyártott személyvonati központi ütköző- és vonókészülék: a Hitachi Rail megrendelésére elkészültek a budapesti gyártósoron az első sorozatgyártott termékek.

A milánói metróhálózatra készülő 46 darab új szerelvénybe építi be a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. által fejlesztett és gyártott első személyvonati automata ütköző- és vonókészülékeket a Hitachi Rail; a kész elemek már úton vannak az északolasz nagyvárosba. Az Azienda Trasporti Milano megrendelésére készülő metrókat hatkocsis elrendezésben, háromféle készülékkel szerelik: automata, félállandó és merevcsöves egységeket is beépítenek az új vonatokba.

Az új járművekbe számos Magyarországról érkező elem kerül: a központi vonó- és ütközőkészülékek mellett budapesti szakemberek fejlesztették és gyártották a metrószerelvények fékrendszerét, a FlexControl elnevezésű moduláris fékvezérlést, illetve a légellátási rendszereket is.

A Knorr-Bremse szállítja majd az újgenerációs metrók ajtómozgató szerkezeteit, amelyek alacsony karbantartási költség és nagy megbízhatóság mellett biztosítják a gyors utascserét, a metrót üzemeltető szakembereket pedig a Knorr-Bremse Budapest Szerviz Központjának munkatársai képezik ki a központi vonó- és ütközőkészülék időszaki karbantartására.

Ezzel töretlen marad a Knorr-Bremse milánói jelenléte, hiszen az olasz iparváros mind az öt metróvonalán futó összes szerelvénybe korábban is a németországi központú gyártó fejlesztette és gyártotta a fékeket és vezérlésüket. Az új szerelvények a milánói 1-es, 2-es és 3-as vonalon közlekednek majd. Az első új vonatok várhatóan 2024 második negyedévében állnak forgalomba. A Knorr-Bremse Budapest 2026-ban végez a fékrendszerek, valamint a központi vonó- és ütközőkészülékek leszállításával.

A személyvonati kuplung fejlesztése a Knorr-Bremse Budapestnél 2019-ben kezdődött, és a Hitachi Rail megrendelése jelenti az első szériagyártási projektet. Az üzlet piaci értéke több tízmillió euró. Ezzel párhuzamosan folyamatosan zajlik a szintén budapesti szakemberek által tervezett tehervonati automata vonó- és ütközőkészülék tesztelése: Németországban, Svájcban és Svédországban is zajlottak helyszíni próbafutások.

Veres László, a Knorr-Bremse Budapest ügyvezető igazgatója elmondta: „A közlekedési infrastruktúra korszerűsítése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a vasúti személy- és teherszállítás versenyképesebb, fenntarthatóbb legyen. Ebben a folyamatban a magyar szakembereknek elévülhetetlen érdemei vannak, hiszen aktív közreműködésük mellett zajlik a vonó- és ütközőkészülékek, valamint a fékrendszerek fejlesztése, amelynek során az eco-design szemléletet is figyelembe véve folyamatosan törekszünk a környezeti lábnyom csökkentésére”.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.20
2024. szeptember 20-a minden bizonnyal nem csak a győri és a magyar ipar, hanem az Audi-konszern....
2024.09.20
Lando Norris volt a leggyorsabb a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, ötvennyolc ezreddel....
2024.09.20
A kínálat aljára érkező EV1 mellett, terveznek egy 600 lóerőnél is erősebb, márkaépítő modellel is....
2024.09.20
Az AutoTrader a szigetország legnagyobb online autós piactere, ahol nemcsak használt, de új autókat....
2024.09.20
Az elektromos járművek (ev) európai piaca 2024 első felében lelassult, ami arra kényszerítette az....
2024.09.20
A csengersimai közúti határátkelőhelyen ellenőriztek a rendőrök egy nemzetközi forgalomban....
2024.09.20
Köszönhetően a Franciaországban gyártott, hatékony akkumulátoraiknak, a új PEUGEOT E-3008 és az E-....
2024.09.20
A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI) fehérvári osztálya tíz férfit fogott el....
2024.09.20
A sportszedánja hallatlan népszerűsége láttán a Xiaomi úgy döntött, hogy crossoverrel is meglepi a....
2024.09.20
Többletforrást biztosít a kormány a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számára a röszkei, a tompai és....