FIA TCR World Tour

Elnöki támogatással épült legendás pályán rajtol a címvédő magyar páros és a TCR World Tour

2025.04.29.

Újabb márkával bővült a túraautós világsorozat.

 

Az egykori klasszikus Seat leánymárkája, a Cupra beszáll a Kumho FIA TCR World Tour túraautós Világkupába, a P Compétition csapat két Cupra Leon VZ autóját John Filippiés Aurélien Comte vezeti.

Idén is címvédésre készül a háromszoros bajnok Michelisz Norbert, akinek versenymérnöke továbbra is honfitársa, Boriszov Dániel. Az összeszokott páros a World Tour eddigi legerősebb mezőnyében tavaly másodszor is megszerezte a trófeát és idén sem kisebb céllal vágnak neki a szezonnak, melynek nyitó futamát május 2-án rendezik Mexikóban.

A Forma 1-ből ismert és variálható vonalvezetésű, 17 kanyarral tűzdelt pálya módosított változatán 25 pilóta versenyez a három futamon.

A Herman Rodriguez ring születésének sztorija is érdekes, hiszen a névadó ikerpár édesapja még sikeres autóversenyző korszakukban lobbizott egy hazai pálya létrehozásáért a mexikói elnöknél, akinek támogatásával végül sikerült megépíteni.

1959-ben Ricardo és Pedro Rodriguez, a leghíresebb és legsikeresebb mexikói versenyző- testvérpáros édesapja, a gazdag Adolfo López Mateo elnöki tanácsadóként egyszer megemlítette főnökének, hogy építsenek versenypályát Mexikóvárosban, a Magdalena Mixiuhca sportparkjában a meglévő belső utak felhasználásával. El Presidentenek tetszett az ötlet és a pályamunkálatok kevesebb mint egy év alatt befejeződtek.

A Formula–1-es autók 1962-ben egy nem bajnoksági futamon versenyeztek, majd a következő évben visszatértek egy igazi Nagydíjra. Az 1963-as versenyt a skót Jim Clark nyerte, a következő években legendás fiestahangulata miatt Mexikó lett a Formula–1 hagyományos szezonzárója. Némi kihagyás után 2015-ben ismét bekerült a Forma1-es versenynaptárba.

Hol van a pálya?

Magasan! Az Autodromo Hermanos Rodriguez több mint két kilométerrel a tengerszint felett fekszik, így a 4,3 km-es kör lélegzetelállító élmény, a mezőny kap hideget, meleget. A pálya nagyrészt továbbra is az eredeti 1959-es pálya vonalát követi, a fő különbség az, hogy a látványos Peralta-kanyart kettéosztották és most a régi Foro Sol baseballstadionon keresztül halad, így az F1 egyik legegyedibb látványát nyújtja.

A 4304 méteres, 17 kanyaros Autódromo Hermanos Rodríguez pályának több vonalvezetése van, más nyomvonalon versenyeznek az F1-esek, a túraautók, az elektromos Formula E monopostok, valamint az A1GP, Champ Car, NASCAR és a Corona Series mezőnye.

A TCR-esek a 15 kanyarral tűzdelt 3909 méter hosszú nyomvonalat használják a hétvégi három futamon. A közel harminc autóból álló idei TCR mezőnyben ismét megjelenik a VW csoporthoz tartozó spanyol Cupra, melynek anyamárkájával, a Seattal nyerte élete első versenyét Michelisz Norbert, aki eddig háromszor lett bajnok a Hyundai-BRC csapattal, amiről itt lehet olvasni. https://www.autoszektor.hu/hu/content/harom-testor-hyundaiban-cimvedo-michelisz-norberttel

 

Michelisz: Irány Mexikó, ahol még sosem jártam azelőtt! A hétvégén rajtol a FIA TCR World Tour szezon, én pedig már az ötödik évemet kezdem a Hyundai Elantra N TCR-rel. Hiába a rengeteg közös kilométer, még mindig sikerült beazonosítani néhány területet, ahol fejlődni kellett.

Videón a magyar pilóta első győzelme:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=KQ2dsjf6bvg&fbclid=IwY2xjawJ...

Ütemterv és harmadik futamos rajtsorrend

Egy új versenypálya mindig kihívást jelent, ezt csak fokozza, hogy a mexikóvárosi hétvége az első Kumho FIA TCR World Tour verseny, amely a 2025-re tervezett három futamos menetrendet követi.

A program két 30 perces szabadedzésből, egy kétlépcsős időmérőből (20 és 10 perces) majd három 30 perc plusz egy körös futamból áll. A 2024-es hétvégén megrendezett két futamos hétvége helyett.

Ahogy eddig is, az első futam rajtrácsa az időmérő végeredményén alakul: a másodikon a legjobb 10 helyezett fordított sorrendben áll fel a 2. futamra. A harmadik futam rajtrácsa az időmérőn, az 1. és a 2. futamon szerzett összpontszámok alapján alakul ki.

Hol nézheted a futamokat élőben és ismétlésben?

TCRworldtour, TCR és ETRC Hungarian Fan Club facebook oldalán megjelent információ szerint a Sport1-en vagy a Sport2-n láthatóak a futamok és időmérők, versenyhétvégéken stúdiós körítéssel, közép-európai idő szerint.

sport2 május 2. Élő 17:30-18:30 TCR, időmérő, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport1 május 2. Élő 23:00-00:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport1 május 3. 10:00-11:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport2 május 3. 18:00-19:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport2 május 3. Élő 19:00-20:30 TCR, 2. futam, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport2 május 4. Élő 01:15-02:30 TCR, 3. futam, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport1 május 4. 16:45-17:45 TCR, 3. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport2 május 4 20:15-21:15 TCR, 3. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport1 május 6. 00:00-01:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, ism., HD

Stúdióbeszélgetés háttérről egy kis műszakival Norbival és versenymérnökével

https://www.youtube.com/watch?v=ZGkHbJuFrdo

 

A Mexikó Cityben rajtoló mezőnyre a helyiek két pilótát is nevezhettek, a listán történő változtatás az utolsó pillanatig nyitott.

1 – Julio Rejón (ProRally Mothers, CUPRA Leon VZ)

2 – Santiago Creel/Héctor Escamilla (RE Motorsport, CUPRA Leon VZ)

7 – Marco Montoya/José Luis Hernández/Ignacio Sánchez (M&M Racing, Honda Civic FK7)

12 – Gerardo Nieto/Pablo Pérez de Lara/Horia Traian Chirigut (RE Motorsport, Audi RS 3 LMS)

18 – Juan Carlos Peralta/Luis Díaz/Michel Jourdain jr. (Peralta Racing Team, CUPRA Leon VZ)

33 – Andrés Orea/Jerónimo Guzmán/Todd Sloan (Orea Ross Racing, Hyundai Elantra N)

34 – Carlo Zesati (Zesati Racing VP Garage 34, Audi RS 3 LMS)

35 – Jorge Abed/Mario Domínguez/Paul Abed (Apycsa Racing Team, Audi RS 3 LMS)

43 – Bruno Zesati/Humberto Zesati (Zesati Racing VP Garage 34, Audi RS 3 LMS)

44 – César Tiberio Jiménez (Orangino Racing Team, Hyundai Elantra N)

45 – Franco Zanella/Santos Zanella (Zanella Racing Team, CUPRA Leon Competición)

55 – Rodrigo Rejón (ProRally Mothers, CUPRA Leon VZ)

88 – Juan Pablo Sierra/Pablo Cervantes (Centur Silen Racing, CUPRA Leon VZ)

105 – Norbert Michelisz (BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N)

107 – Aurélien Comte (SP Compétition, CUPRA Leon VZ)

111 – Thed Björk (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

112 – Santiago Urrutia (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

123 – Ignacio Montenegro (GOAT Racing, Honda Civic Type R FL5)

127 – John Filippi (SP Compétition, CUPRA Leon VZ)

129 – Néstor Girolami (BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N)

155 – Ma Qing Hua (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

168 – Yann Ehrlacher (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

186 – Esteban Guerrieri (GOAT Racing, Honda Civic Type R FL5)

196 – Mikel Azcona (BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.24
A Nissan legújabb terve a motorsportban szerzett szakértelmét kívánja kamatoztatni. A kérdés pedig....
2025.05.23
A Kia EV3 a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálatait követően....
2025.05.23
Soha nem költözött el szülőhelyéről, mégis két világrendben élt.  ..
2025.05.23
Az első két edzésen Ferrari-pilóta volt a leggyorsabb.   ..
2025.05.23
Megbecsülés övezi azokat az autós műhelyeket, amelyek valamilyen indíttatásból patinás modellek....
2025.05.23
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett verseny hatodik....
2025.05.23
Kiadós eső, sok karambol, nagy dugók – rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése....
2025.05.23
Ismét jó hangulatú sajtónapot tartott a Ford Magyarország, ezúttal az elektromos Pumát ismerhették....
2025.05.23
A kínai BYD áprilisban először előzte meg a Teslát a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos....
2025.05.23
A vadonatúj Mazda6e a Jinba Ittai filozófia evolúcióját képviseli az elektromos hajtás korszakában....