FIA TCR World Tour

Elnöki támogatással épült legendás pályán rajtol a címvédő magyar páros és a TCR World Tour

2025.04.29.

Újabb márkával bővült a túraautós világsorozat.

 

Az egykori klasszikus Seat leánymárkája, a Cupra beszáll a Kumho FIA TCR World Tour túraautós Világkupába, a P Compétition csapat két Cupra Leon VZ autóját John Filippiés Aurélien Comte vezeti.

Idén is címvédésre készül a háromszoros bajnok Michelisz Norbert, akinek versenymérnöke továbbra is honfitársa, Boriszov Dániel. Az összeszokott páros a World Tour eddigi legerősebb mezőnyében tavaly másodszor is megszerezte a trófeát és idén sem kisebb céllal vágnak neki a szezonnak, melynek nyitó futamát május 2-án rendezik Mexikóban.

A Forma 1-ből ismert és variálható vonalvezetésű, 17 kanyarral tűzdelt pálya módosított változatán 25 pilóta versenyez a három futamon.

A Herman Rodriguez ring születésének sztorija is érdekes, hiszen a névadó ikerpár édesapja még sikeres autóversenyző korszakukban lobbizott egy hazai pálya létrehozásáért a mexikói elnöknél, akinek támogatásával végül sikerült megépíteni.

1959-ben Ricardo és Pedro Rodriguez, a leghíresebb és legsikeresebb mexikói versenyző- testvérpáros édesapja, a gazdag Adolfo López Mateo elnöki tanácsadóként egyszer megemlítette főnökének, hogy építsenek versenypályát Mexikóvárosban, a Magdalena Mixiuhca sportparkjában a meglévő belső utak felhasználásával. El Presidentenek tetszett az ötlet és a pályamunkálatok kevesebb mint egy év alatt befejeződtek.

A Formula–1-es autók 1962-ben egy nem bajnoksági futamon versenyeztek, majd a következő évben visszatértek egy igazi Nagydíjra. Az 1963-as versenyt a skót Jim Clark nyerte, a következő években legendás fiestahangulata miatt Mexikó lett a Formula–1 hagyományos szezonzárója. Némi kihagyás után 2015-ben ismét bekerült a Forma1-es versenynaptárba.

Hol van a pálya?

Magasan! Az Autodromo Hermanos Rodriguez több mint két kilométerrel a tengerszint felett fekszik, így a 4,3 km-es kör lélegzetelállító élmény, a mezőny kap hideget, meleget. A pálya nagyrészt továbbra is az eredeti 1959-es pálya vonalát követi, a fő különbség az, hogy a látványos Peralta-kanyart kettéosztották és most a régi Foro Sol baseballstadionon keresztül halad, így az F1 egyik legegyedibb látványát nyújtja.

A 4304 méteres, 17 kanyaros Autódromo Hermanos Rodríguez pályának több vonalvezetése van, más nyomvonalon versenyeznek az F1-esek, a túraautók, az elektromos Formula E monopostok, valamint az A1GP, Champ Car, NASCAR és a Corona Series mezőnye.

A TCR-esek a 15 kanyarral tűzdelt 3909 méter hosszú nyomvonalat használják a hétvégi három futamon. A közel harminc autóból álló idei TCR mezőnyben ismét megjelenik a VW csoporthoz tartozó spanyol Cupra, melynek anyamárkájával, a Seattal nyerte élete első versenyét Michelisz Norbert, aki eddig háromszor lett bajnok a Hyundai-BRC csapattal, amiről itt lehet olvasni. https://www.autoszektor.hu/hu/content/harom-testor-hyundaiban-cimvedo-michelisz-norberttel

 

Michelisz: Irány Mexikó, ahol még sosem jártam azelőtt! A hétvégén rajtol a FIA TCR World Tour szezon, én pedig már az ötödik évemet kezdem a Hyundai Elantra N TCR-rel. Hiába a rengeteg közös kilométer, még mindig sikerült beazonosítani néhány területet, ahol fejlődni kellett.

Videón a magyar pilóta első győzelme:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=KQ2dsjf6bvg&fbclid=IwY2xjawJ...

Ütemterv és harmadik futamos rajtsorrend

Egy új versenypálya mindig kihívást jelent, ezt csak fokozza, hogy a mexikóvárosi hétvége az első Kumho FIA TCR World Tour verseny, amely a 2025-re tervezett három futamos menetrendet követi.

A program két 30 perces szabadedzésből, egy kétlépcsős időmérőből (20 és 10 perces) majd három 30 perc plusz egy körös futamból áll. A 2024-es hétvégén megrendezett két futamos hétvége helyett.

Ahogy eddig is, az első futam rajtrácsa az időmérő végeredményén alakul: a másodikon a legjobb 10 helyezett fordított sorrendben áll fel a 2. futamra. A harmadik futam rajtrácsa az időmérőn, az 1. és a 2. futamon szerzett összpontszámok alapján alakul ki.

Hol nézheted a futamokat élőben és ismétlésben?

TCRworldtour, TCR és ETRC Hungarian Fan Club facebook oldalán megjelent információ szerint a Sport1-en vagy a Sport2-n láthatóak a futamok és időmérők, versenyhétvégéken stúdiós körítéssel, közép-európai idő szerint.

sport2 május 2. Élő 17:30-18:30 TCR, időmérő, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport1 május 2. Élő 23:00-00:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport1 május 3. 10:00-11:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport2 május 3. 18:00-19:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport2 május 3. Élő 19:00-20:30 TCR, 2. futam, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport2 május 4. Élő 01:15-02:30 TCR, 3. futam, Mexikóváros, premier, élő, HD

sport1 május 4. 16:45-17:45 TCR, 3. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport2 május 4 20:15-21:15 TCR, 3. futam, Mexikóváros, ism., HD

sport1 május 6. 00:00-01:00 TCR, 1. futam, Mexikóváros, ism., HD

Stúdióbeszélgetés háttérről egy kis műszakival Norbival és versenymérnökével

https://www.youtube.com/watch?v=ZGkHbJuFrdo

 

A Mexikó Cityben rajtoló mezőnyre a helyiek két pilótát is nevezhettek, a listán történő változtatás az utolsó pillanatig nyitott.

1 – Julio Rejón (ProRally Mothers, CUPRA Leon VZ)

2 – Santiago Creel/Héctor Escamilla (RE Motorsport, CUPRA Leon VZ)

7 – Marco Montoya/José Luis Hernández/Ignacio Sánchez (M&M Racing, Honda Civic FK7)

12 – Gerardo Nieto/Pablo Pérez de Lara/Horia Traian Chirigut (RE Motorsport, Audi RS 3 LMS)

18 – Juan Carlos Peralta/Luis Díaz/Michel Jourdain jr. (Peralta Racing Team, CUPRA Leon VZ)

33 – Andrés Orea/Jerónimo Guzmán/Todd Sloan (Orea Ross Racing, Hyundai Elantra N)

34 – Carlo Zesati (Zesati Racing VP Garage 34, Audi RS 3 LMS)

35 – Jorge Abed/Mario Domínguez/Paul Abed (Apycsa Racing Team, Audi RS 3 LMS)

43 – Bruno Zesati/Humberto Zesati (Zesati Racing VP Garage 34, Audi RS 3 LMS)

44 – César Tiberio Jiménez (Orangino Racing Team, Hyundai Elantra N)

45 – Franco Zanella/Santos Zanella (Zanella Racing Team, CUPRA Leon Competición)

55 – Rodrigo Rejón (ProRally Mothers, CUPRA Leon VZ)

88 – Juan Pablo Sierra/Pablo Cervantes (Centur Silen Racing, CUPRA Leon VZ)

105 – Norbert Michelisz (BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N)

107 – Aurélien Comte (SP Compétition, CUPRA Leon VZ)

111 – Thed Björk (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

112 – Santiago Urrutia (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

123 – Ignacio Montenegro (GOAT Racing, Honda Civic Type R FL5)

127 – John Filippi (SP Compétition, CUPRA Leon VZ)

129 – Néstor Girolami (BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N)

155 – Ma Qing Hua (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

168 – Yann Ehrlacher (Lynk & Co Cyan Racing, Lynk & Co 03 FL)

186 – Esteban Guerrieri (GOAT Racing, Honda Civic Type R FL5)

196 – Mikel Azcona (BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.15
A spanyol gyártó eredményeire rányomta bélyegét az értékesítési összetétel, a CUPRA Tavascanra....
2025.11.15
Ahogy a járműgyártás és -export fellendül, Mexikó vasúthálózatának bővítik a kapacitásait. A....
2025.11.15
A kék szupersportautó sofőrje is hibázott, de nem akkorát, mint a mögötte érkező BMW-s. ..
2025.11.15
Egymilliárd forintból megújul a versenypályát övező 3365 méternyi út. ..
2025.11.15
Három ember életét vesztette, három pedig megsérült a svéd főváros központjában pénteken kora este....
2025.11.15
Az Autocar értesülései szerint már jövőre befuthat egy 10 millió forint alatti, terepes hangulatú,....
2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....