. Air France

Elsősorban a cégek vesznek elektromos autókat, a magánkereslet elhanyagolható

2024.01.10.

Az elektromos autók piaca Európában jelenleg számos kihívással áll szemben, amely nemcsak a prémium kategóriás modellekre, hanem a tömeggyártók megfizethetőbb modelljeire is kiterjed. A Tesla által egy évvel ezelőtt bevezetett drámai árcsökkentések következtében az összes elektromos autó maradványértéke csökkent, ám a kínálat és kereslet alapelvei mindenképpen eredményezték volna ezt az értékvesztést.

Az adatok szerint tavaly Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban az elektromos autók és plug-in hibridek több mint 50%-át vállalatok vásárolták. A kiskereskedelmi kereslet az elektromos autók iránt csekély, és nagymértékben függ attól, hogy kormányzati támogatások állnak-e rendelkezésre a vásárláshoz. Ezek a támogatások bár még velünk vannak, már folyamatban van a támogatási összegek csökkenése és a fokozatos kivezetésük.

Hosszú távon a fosszilis üzemanyagok eltűnnek a közúti közlekedésből, amit a COP28 zárónyilatkozata is megerősít. Jelenleg azonban felmerül a kérdés, hogy egy magánvásárló elköteleződik-e egy elektromos autó megvásárlása vagy lízingelése mellett, amely többletköltséget jelenthet a hagyományos belsőégésű motoros modellekhez képest, és bizonyos kellemetlenségekkel járhat az autó töltése és a hatótávolsága miatt.

Az elektromos autók gyártásához és a szükséges akkumulátorokhoz rengeteg pénzt fektettek be. A törvényhozók szabtak egy határidőt a gyártóknak, amit teljesíteniük kell, de az alkatrészeket és anyagokat beszállító ellátási láncot nem lehet azonnal beindítani. Eközben arra is szükség van, hogy több autót tudjunk eladni magasabb áron. Ez nem egy gyorsan megoldható probléma, mivel az autók, az akkumulátorok és a motorok folyamatosan fejlődnek, így sokan kivárnak. 

Nincs egyértelmű, hosszú távú terv arra, hogy hogyan kezeljék a gyártók az elektromos autók piacát. Jelenleg csak rövid távú megoldások vannak, mint például kedvezményes ajánlatok a nehezen eladható elektromos autókra, kevesebb nyereség a kereskedők számára, és azoknak a gyáraknak az ideiglenes bezárása, amik ezeket az autókat gyártják. Szükség lenne egy részletes, hosszabb távú tervre, amit a gyártóknak a pénzügyi partnereikkel, forgalmazóikkal és kereskedői hálózataikkal együtt kellene kidolgozniuk, hogy növeljék a keresletet évek alatt. Az állami támogatások valószínűleg néhány éven belül kifutnak, és csak reménykedni lehet abban, hogy az elektromos autók jelenlegi adókedvezményei megmaradnak.

A megoldás része lehet a gyártók pénzügyi támogatása, de a költségeket csökkenthetnénk azzal is, ha a támogatást részben használt elektromos autók eladására és az új autók havi költségeinek csökkentésére használnánk, hosszabb lízingidőkkel, mint amilyenekhez általában szoktak. Továbbra is van túlkínálat, de ezt lehetne rövid távú előfizetési rendszerekkel kezelni, ahelyett, hogy sürgősségi módszerekkel próbálnák eladni őket. Szükség van egy olyan megközelítésre, ami az egész életciklusra kiterjed, és létrehoz egy olyan keresletet, ami közelít a befektetések megtérüléséhez szükséges mennyiségekhez, és segít folytatni a technológia fejlesztését.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.10
Az Artec 3D bemutatta első, markerekre támaszkodó kézi lézerszkennerét, az Artec Pointot, amellyel....
2024.09.10
Valószínűnek tűnik, hogy EV- és ICE-hajtással is elérhető lesz majd az autó. ..
2024.09.10
1999 óta a BMW M GmbH szállítja a MotoGP™ nagyteljesítményű biztonságiautó-flottáját, amelynek....
2024.09.10
Az elmúlt hónapokban a BYD rohamléptékben próbált terjeszkedni szerte a világon, s hírek szerint....
2024.09.10
Új pályák, kiélezett küzdelem és színvonalas lebonyolítás jellemezte a hétvégi Győr Rallye-t, ahol....
2024.09.10
Összeütközött egy teherautó és egy furgon Mosonmagyaróvár közelében, az M1-es autópálya 154-es....
2024.09.10
Új Ford E-Transit furgonokkal bővül tovább a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-....
2024.09.10
A Hyundai Transys elkezdte használni a Thira Robotics autonóm mobil robotjait (AMR) az üzemen....
2024.09.10
Az Extel (korábbi nevén Institutional Investor) nemzetközi pénzügyi szaklap és független kutatócég....
2024.09.10
Szeptember 14. és 15. között rendezik meg a FIM Endurance Világbajnokság (EWC) idei negyedik....