vasúti jármű

Emeletes és „földszintes” egy motorvonatban!

2015.04.07.

A Magyarországon gyártott Flirt és az emeletes KISS közösen dolgozik a német pályákon. Még nem volt rá példa a vasút történetében, hogy összekapcsolva közlekedjenek egyszintes és emeletes motorvonatok.

A Szolnokon készült FLIRT kocsi találkozása az emeletes KISS motorovonattal

A Luxemburgi Államvasutak és a Német Államvasutak egyszintes FLIRT és emeletes KISS motorvonatai Trier és Koblenz között március közepe már csatolt üzemmódban is közlekedhetnek. A svájci vasúti járműgyártó Stadler vonatai a sikeres tesztsorozatot és hatósági vizsgálatokat követően kapták meg a szükséges engedélyeket. Egyszintes és emeletes villamos motorvonatok szinkron üzemmódban való közlekedtetése eddig példa nélkül álló alkalom a vasúti személyszállítás történetében. A sikernek részese a Stadler magyarországi leányvállalata is, ugyanis a német FLIRT vonatok komplett kocsiszekrényei, míg a luxemburgi emeletes vonatok egyes komponensei a cégcsoport szolnoki üzemében készültek.

A szinkronüzem nem pusztán a vonatok összekapcsolt közlekedését jelenti, ugyanis a járművek fedélzeti berendezései aktívan kommunikálnak is egymással. Ez lehetővé teszi azt az egyszintes motorvonatok körében már bevált és elterjedt gyakorlatot, hogy az összekapcsolt járművek alrendszerei egy vezetőállásból is irányíthatóak legyenek. A Német Szövetségi Vasúti Hivatal még 2014 decemberében engedélyezte a Német Államvasutak (Deutsche Bahn AG) leányvállalata, a DB Regio AG FLIRT típusú egyszintes, és a Luxemburgi Államvasutak (Chemins de Fer Luxembourgeois) KISS típusú emeletes járműveinek szinkron közlekedését, az éles utasforgalomra pedig a közelmúltban került sor. A szolgáltatást Németország délnyugati tartományai (Rajna-vidék-Pflaz, Hessen, Baden-Württemberg és Saarland) közösen rendelték meg.

A Stadler Rail Csoport németországi leányvállalata, a Stadler Pankow GmbH 2010 októberében kapott megbízást a Luxemburgi Államvasutaktól 8 darab, 3 részes KISS típusú emeletes villamos motorvonat gyártására. A kétáramnemű vonatok a Luxemburg-Koblenz vonalon üzemelnek. A járművek összesen 284 ülőhellyel - amelyek közül 29 darab elsőosztályú - valamint tágas, többfunkciós utasterekkel rendelkeznek.

A DB Regio AG 28 db ötrészes, alacsonypadlós FLIRT 3 típusú motorvonatot rendelt a Stadler Pankow-tól a Rajna-vidék-pfalzi forgalom kiszolgálására. A FLIRT harmadik generációjához tartozó járműveinek végsebessége 160 km/h és az EN15227 ütközésbiztonsági szabvány előírásainak megfelelően a legbiztonságosabb vonatok egyike. A FLIRT motorvonat 248 másodosztályú és 23 első osztályú ülőhellyel rendelkezik. (Stadler)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....