használt autó vásárlás

Én megvettem volna ezt a kocsit

2023.11.07.

Az ügyfél máshogyan döntött.

Nem vagyok egy Volvo fan. Annak ellenére nem, hogy a gyártó érdemeit nem lehet nem elismerni, mert minden korban képesek voltak olyan autót kiállítani, ami tulajdonképpen semmiben nem marad el a kortárs, akár nagyobb presztízsű kocsiktól. A márka képes időről időre megújulni, vagy úgy, hogy valami teljesen újjal rukkol elő, vagy visszanyúlnak a legendákhoz, lásd 480 vs. C30!

Volvo-k a használtpiacon

Nyilvántartásunk szerint az elmúlt 10 évben általunk vásárlás előtt átvizsgált használtautók mindössze 3%-a volt Volvo gyártmányú, ami nem túl nagy szelet a tortából. Azt hiszem egy Volvo-hoz szerelem kell, pedig vannak racionális modelljei is. Mint például a V60, ami egy alsó középkategóriás kombi, és ami a maga korában szégyenkezés nélkül odaállítható volt az aktuális Golf Variant, vagy akár az A4 Avant mellé.

Ügyfelünk kiszemelt példánya Pest (vár)megyében várta új gazdaját, no meg minket, hogy elvégezzük rajta a vásárlás előtti helyszíni használtautó-vizsgálatot. Magánszemély árulta, akivel nagyon kellemesen elbeszélgettünk a vizsgálat alatt.

Szeretek vidékre menni autót vizsgálni. Nyugi van, jó levegő és általában kedves emberek. A munka közbeni beszélgetés mellé itt megkínáltak kávéval, a munka végén pedig teával. Nem mintha elvárás lenne, de a hűvös őszi napon nagyon jól esett a házigazdák figyelmessége. Köszönöm!

12 éves, de így is 3 millió

A V60-as Volvo-t 2011-ben gyártották és a motorház fedél alatt a PSA 1.560 köbcentis közös nyomócsöves dízelmotorja van. A 84 kW-os csúcsteljesítmény persze szerénynek mondható, de ha figyelembe vesszük, hogy ez a kombi beéri 5-6 liter gázolajjal 100 km-en, akkor már árnyaltabb a kép. Hatfokozatú kézi váltó tartozik hozzá és még a belépő szintű, Kinetic felszereltség is elég jónak mondható.

Négy elektromos ablak, hat légzsák, ESP, kétzónás automataklíma, bőrkormány, MP3-as CD-rádió bluetooth kihangosítással, multikormány, metálfény, elektromos rögzítő fék és gyári navigáció.

Tulajdonképpen nem is akarják eladni

Beszélgetés közben azt is megtudtam a tulajdonostól, hogy feltette ugyan a hirdetést, de közben elhatározta, hogy mégsem válik meg a jól karbantartott kocsijától. Igen ám, de a hirdetés fentmaradt és jött a vevő, aki ráadásul minket is kiküldött. Ha már így alakult, megvárta az eredményt, de közölte, hogy ha ez a vevő nem viszi el a kocsit, akkor le is veszi a hirdetést.

Nem csodálom, hogy meggondolta magát. Aki ennyit áldoz egy tizenéves kocsira, mint ez az úr, az tudja, hogy ilyen módon karbantartott autót nem könnyen talál a piacon. Az álma egy E-osztály lenne, régóta érlelődik a csere gondolata, de nem ragaszkodik hozzá.

És hogy mit nevezek én példás, pedáns nyilvántartásnak? Például azt, hogy az összes javítást számlásan végeztette, amelyeket mind megőrzött. Igaz, hogy nem márkaszervizben, hanem egy Volvo-ra szakosodott műhelyben csináltatta a szervizelést, de látszott, hogy semmit nem bíztak a véletlenre. Például az utolsó olajcsere alkalmával az első féktárcsák és -betétek cseréje mellett, cserélték a fékfolyadékot is. Sok százezernyi összegű számla hevert előttem, amiből annyi kerül a papírunkra, hogy rendszeresen szervizelték, és hogy mikor volt az utolsó. Ez is ritkaság: az utolsó időszakos szerviz a szemlét megelőzően pontosan 341 km-rel történt.

És jól is megy

A próbaúton egy enyhe balra húzástól eltekintve minden rendben ment. A motor erejénél van, nem zörög a kettőstömegű lendítőkerék, nem kopog a futómű. Csodálkoztam volna, ha valami nagyobb gond van, mert a kocsi augusztusban volt műszaki vizsgán, tehát az is frissnek mondható.

Talán nem említettem még, de ebben az autóban 253.000 km van. Nem kevés, de 12 évesen nem is mondható soknak évi 21.000 km, ami egy vidéki autónál, ahol nem napi 5 km futással kell számolni, könnyen összejön. Különben sem kilométereket veszünk, hanem állapotot, és a V60 1.6D nagyon meggyőző volt még így is.

Akkor vajon miért nem vette meg az ügyfél?

A kocsi a próbaúton félrehúzott, de visszaérve az akkurátus tulajdonos már hozta is a nyomásmérőt és kiderült, hogy a 2,5 helyett, ami a többi kerékben volt, a bal elsőben csak 1,9 Bar nyomás volt. Gyorsan orvosolta.

Enyhe olajfolyás volt a turbófeltöltő környezetében. Nem írtam felkiáltójelet a szemlelapra, mert a korosodó, főleg dízelmotorhoz tartozó turbók előszeretettel hordják az olajat, van az a szint, amit ebben a korban és futás mellett sajnos normálisnak kell elfogadni.

A váltó pontosan működött és a kocsi jól ment fel az emelkedőre is, mégis érezhető volt egy minimális csúszás a kuplungon. Ezt muszáj volt feljegyezni, de ez sem vitte át narancssárgába az összefoglaló mezőnket a digitális állapotlapon.

A baloldali féltengely tömítés enyhén szivárog már. Ez a hiba azért kényes, mert a javításhoz le kell venni a kereket, ki a féltengelyt stb. és nagyon viszi az időt, ami ugye a legdrágább.

Az alsó motorburkolat sokszor törött, sajnos ez sem úszta meg.

Belül, az utastérben jobb állapotok voltak. A vezetőajtó fogantyújának bevonata mállott már, és az ugyanilyen bevonat a középkonzolon is sérült volt. A kocsiban annak ellenére nem volt dohányszag, hogy a tulajdonos 2-3 cigarettát is elszívott a másfél órásra nyúlt szemle közben. Nagyon dicséretes, hogy ezt a kocsiban érezhetően soha nem tette.

A gyári navigációhoz persze nincs friss térkép, de a régi autókban lévő naviknak ez a sorsa. Mivel ezek még nem aktív adatkapcsolaton alapulnak, ezeknél ma már sokkal többet kínálnak az okostelefonos útvezetők.

Javítva volt

A tulajdonos nem tudta nézni a bal első ajtón és sárvédőn éktelenkedő sérüléseket ezért azokat megcsináltatta. Bár ne tette volna, vagy ne ott, ahol csináltatta. Sajnos a karosszéria munkákhoz nem sikerült olyan jó műhelyt választania, mint a karbantartásokhoz. A fényezett felületekbe beleragadt néhány porszem, ezekre én hívtam fel a tulajdonos figyelmét.

A festékréteg-mérés eredményei alapján látható volt, hogy a baloldali küszöb hátsó része és a C-oszlop is kapott egy réteget korábban. Sajnos a küszöb fújása sem sikerült, ott jól láthatóan kezd dolgozni a rozsda a festék alatt, idő kérdése és le is dobja majd a színt magáról. A hátsó lökhárítót is fújták korábban és sajnos foltos lett a felület.

Egyedül a motorház fedél fényezése volt kielégítő minőségű, ezen az elemen nem is találtam sérülést. Nem úgy szinte az összes többin. Igaz, hogy a sérülések nem hanyagságra, hanem magára a használatra vezethetők vissza, de sajnos körben kisebb-nagyobb festékhiányok, kavicsnyomok voltak láthatók.

A könnyűfém felnik a bal első kivételével peremsérültek voltak. Egyébként a felniken 3 éves, Continental abroncsok voltak, 6 mm-es profilmélységgel és a kocsihoz járt 4 db, acélfelnin lévő téli gumi is.

Észrevettem még, hogy a kocsi elejét ért korábbi sérülés elérte a baloldali fényszórót, amit anno sajnos nem gyári alkatrésszel cseréltek. A rozsda máshol is felütötte a fejét, a hűtőtartó, az első futómű bölcső és sajnos a bal hátsó sárvédő kerékjárati ívbe is piroslott.

A vevő nem vette meg a kocsit

Nem tudom mi riaszthatta el. OK, volt javítva és nem is sikerült mindenhol a legszebben, sőt, van olyan rész, amivel újra foglalkozni kell. A vizsgálat eredménye szerintem jó alku alapot jelentett volna, talán érdemes lett volna megpróbálni.

Mert a következő autóval ebben az árkategóriában és ebben a korosztályban lesz más baj. Például nem lesz ilyen szinten és megbízhatóan dokumentált karbantartása, ami pedig szerintem sokkal fontosabb, mint egy szemetes sárvédő, vagy rozsdásodó küszöb. A tulaj egyébként beváltotta ígéretét és már le is vette a hirdetést.

Ha Te is használtautó-vásárlás előtt állsz, érdemes ezt átgondolni, és mindenképpen még a vásárlás előtt átvizsgáltatni a kiszemelt autót. Tudunk segíteni!

További autós tartalmakért kövesse a Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..