Genfi Autószalon

Ennél erősebb Aston Martin még nem volt

2015.02.27.

A brit gyártó legújabb modellje, a Vulcan egy kizárólag versenypályán használható szupersportkocsi 800 lóerővel.

Az Aston Martin a valaha volt legintenzívebb és legizgalmasabb modelljeként jellemzi az új Vulcant, amit a márciusi Genfi Autószalonon fognak bemutatni. Rendkívül agresszív lett a kocsi formája, amely elöl alig mutat rokon vonásokat a márka egyéb modelljeivel, a hűtőmaszkot például az első szplitterbe integrálták, ami eddig még egyszer sem fordult elő az cég történetében.  Hátrébb haladva azért már felfedezhetők az Aston Martinok jellegzetes részletei.

Mivel a kocsi a versenypályára született, nem kell csodálkozni azon, hogy a vázát teljes egészében szénszálból alkották meg, sőt, még a kardántengely is ebből a rendkívül könnyű és erős anyagból készül. Bár a pontos tömeget még nem árulták el, azt már lehet tudni, hogy a Vulcan súly-lóerő aránya meghaladja a Le Mans-ban induló GTE kategóriás versenyautókét. A kocsi mozgatásáról ugyanis egy 7,0 literes, feltöltő nélküli V12-es motor gondoskodik, amely kereken 800 lóerőt küld a hátsó kerekekre egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül. Hogy a megállás se jelentsen gondot, elöl 380, hátul 360 mm átmérőjű karbon-kerámia Brembo fékeket építettek be, amelyek a tartós igénybevételt is bírják versenypályán. A vetélytársaktól (McLaren P1 GTR, Ferrari FXX K) eltérően hibrid hajtást nem építettek a Vulcanba.

A versenyautókhoz hasonlóan állítható lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal látták el a speciálisan a Vulcan számára kifejlesztett futóművet, természetesen az elektronika is a kor színvonalán áll: a kipörgésgátló és a blokkolásgátló érzékenységét is több fokozatban lehet állítani a műszerfalról, menet közben.

Az Aston Martin nemrég kinevezett vezérigazgatója, a Nissantól érkezett Andy Palmer szerint a Vulcan egy „ritka és rendkívül izgalmas szupersportautó, amit azért terveztek, hogy olyan, egyedi vezetési élményt nyújtson, amely a márka hagyományaiból táplálkozik”. Mindössze 24 példányt gyártanak majd a kocsiból, a szerencsés vásárlóknak lehetőséget adnak arra, hogy intenzív vezetéstechnikai tréningeken vegyenek részt Nagy-Britannia leghíresebb versenypályáin. Ezeken a tanfolyamokon olyan neves versenyzők oktatnak majd, mint az Aston Martin gyári csapatának pilótája, Darren Turner. Az oktatás során a fokozatosság elvét követve először egy V12-es Vantage, aztán egy One-77 és a Vantage GT4-es versenyautó mögött kell elsajátítani a megfelelő képességeket, és csak ezután lehet majd a Vulcant is vezetni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
Elődje sikerét megismételve nem egyszerűen maximális ötcsillagos teljesítményt nyújtott a vadonatúj....
2024.04.16
A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített. A....
2024.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform reggeli jelentése. ..
2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....