éves eredmény

Eppel János: kihívásokkal teli, de sikeres évet zár a Porsche Hungaria

2019.12.16.

Nem volt könnyű év, turbulens és kihívásokkal teli esztendőt zárunk, összességében azonban sikeres volt – fogalmazott a Porsche Hungaria évzáró karácsonyi sajtófogadásán Eppel János ügyvezető igazgató, aki elmondta azt is, év végéig várhatóan 38 ezer új személyautót, illetve kishaszonjárművet értékesítenek, a 3 százalékos bővülés továbbra is vezető helyet biztosít a Porsche Hungariának (PH) az importőrök rangsorában.

Eppel János

A kihívások között említette a WLTP 2-őt, ami miatt nehezen tudták tartani a szállítási határidőket, a Volkswagen-konszern gyárai késve tudták az új autókat leszállítani. A nehézségek között említette a forint hektikus árfolyammozgását, árakat kellett emelni vagy árrést csökkenteni.

Felerősödtek az új trendek, az alternatív hajtások, a digitalizáció és a közösségi autózás előre törése – jelezte Eppel János, hogy autózásban nem csak a járművek vannak mozgásban, hanem a szakma is.

Autó ellenes hangulat van sok országban, egyoldalú kép alakult ki, a kibillent egyensúlyt helyre kellene tenni – utalt arra az ügyvezető igazgató, hogy a személygépkocsik elenyésző kisebbséget jelentenek a szén-monoxid kibocsátásban.

Márkáik közül itthon a Skoda volt a legnépszerűbb.

A hivatalos köszöntő után néhány újságíró külön is kérdezte Eppel Jánost. Megtudhattuk, hogy a Porsche Hungaria által forgalmazott személygépkocsik között a házi versenyt a Skoda nyerte, 14.600 értékesített autóval. Nyomban mögötte ott a Volkswagen márka, 14 ezer eladott autóval. Seatból 3800-at adtak el, Audiból 2500-at, míg haszonjárműből 3200 darabot. Az adatok december tizediki állapotot tükröznek, az év hátralevő részében apró változások lehetnek, a nagy tendenciák azonban már biztosan nem módosulnak.

A Skoda mögött a VW tartja népszerűségét Magyarországon.

Ami pedig az elektromos autókat illeti: december tizedikéig több mint 1000 elektromos autót adtak el Magyarországon, egészen pontosan 1066-ot. Túlnyomórészt VW-t,ezen belül is e-Golfból 634-et, e-Up!-ból 432-őt, kisebb részben Audi e-tront.

Szóba került a beszélgetésen a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is. Eppel János elmondta, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek.

A nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is lendített az eladásokon.

Ami pedig a következő évet illeti. Eppel János úgy fogalmazott: 2020 az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban.

Ami pedig a jövő évi értékesítést illeti: a Porsche Hungaria 39-40 ezer autó eladásával számol 2020-ban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.14
Csaknem 4500 e-sportoló regisztrált és vett részt a selejtezőkön a Michelisz Norbi és csapata által....
2020.07.14
Az attól függ, mennyi pénzünk van rá. ..
2020.07.14
Nehéz volna olyan alkatrészt megnevezni a Lexus LFA-n, amely a maga műfajában ne teremtett volna új....
2020.07.14
Ester Lauringson Észtországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.14
Az Oroszországi Gépjárműgyártók Szövetségének  közlése szerint idén júniusban 14,6 százalékkal....
2020.07.14
A baleset miatt lezárták az érintett útszakaszt - jelentette a Katasztrófavédelem 15 óra után 1....
2020.07.14
Az év első öt hónapjának mérlege alapján a Toyota-csoport és a Toyota márka egyaránt vezeti az....
2020.07.14
A Magyar Kerékpáros Szövetség vizsgálatot indít az I. Grand Gella Giro Kupán vasárnap történt....
2020.07.14
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem partnerei, a Knorr-Bremse, a Magyar Közút, az....
2020.07.14
Egy év felfüggesztett börtönbüntetést szabott ki végzésben a Kiskőrösi Járási Bíróság a hatéves....