Toyota RAV4

Erősebb és szebb Toyoták Los Angeles-ből

2020.01.22.

Mit hozott Kaliforniába a Toyota? A japán óriásmárkánál lassacskán ráéreznek a sportos vérvonalra is, kezdve a tavaly már gyártott Suprával. A hibridek után végre fickósabb modellek is jönnek, sőt, magukból a hibridekből is lesz erősebb, illetve a tisztán elektromos variánsok felé is nyitnak a ferde szeműek. És szebb lett a hidrogénes autó? Végre!

A Toyota új termékfilozófiája szépen kidomborodott a 2019-es Los Angeles-i Autószalonon. A Supra piacra kerülésével zöld utat kapott az erősebb és sportosabb modellek fejlesztési és gyártási irányzata. Lesz felpiszkált Yaris, de voltaképpen a hatalmas tapasztalattal, messze a legmagasabb eladási számokkal és éppen ebből kifolyólag a legjobb hibrid rendszerrel rendelkező Toyota 300 lóerős RAV4-est is villantott, először plug-in hibrid formában. Az öntöltő hibridek közzétett szabadalmai után a plug-in hibridek és a tisztán elektromos kategória felé is nyit a japán gyártó, miközben újracsomagolta üzemanyagcellás, hidrogénes hajtásláncát is. Végre nem attól modern valami, hogy csúnya.

A Toyota RAV4 219 lóerős hibridje után immáron a 300 lóerős határt is átlépi az új Prime PHEV kivitel. Gondolom, Európa is kap majd ebből, hiszen egyre népszerűbb lesz inkognitóban, halkan, csak elektromosan átkocogni az öreg kontinens belvárosaiban, a szigorított övezetekben. A belsőégésű motor ugyanúgy 176 lóerős (SAE szabvány szerint idekint), 2,5 literes, Atkinson-ciklusú, picit módosított nyomatékgörbével.

Az elektromotorok viszont nagyobb teljesítményűek lettek, és új, lítium-ion akkumulátorból táplálkoznak. Utóbbi a padlóban kapott helyett, segítve az alacsony tömegközéppont elérését. A nem állandó összkerékhajtás szerves felét ugyanúgy hátsó elektromotor adja, mint a sima hibrid esetében. A modell ára idekint 28-38 ezer dollár. A RAV4-es TRD és off-road kivitelekben is elérhető, vagyis igazán és kötelezően sokfélévé varázsolta a Toyota ebben a SUV-őrült világban.

Egyébként, a kistestvér, a CH-R crossover is kapott egy ráncfelvarrást, megörökölve a 184 lóerős hibrid rendszert, ami az 1.2-es turbómotor meg a gyengécske hibrid rendszer után egy új, sportos szinttel egyenlő. Utóbbit vezettem, nem rossz, na, de azért a RAV4 korábbi rendszerével még fürgébb lesz. Végre!

Ugyan a nagy Avalon szedán és az eggyel kisebb kategóriájú Camry eladásai is estek valamivel Amerikában, a vásárlóközönség még így is szélesnek mondható. Igazából rengeteg itt a SUV meg a truck, a szedán kevesebb, de még mindig nagyon sok. Szóval egy évvégi fűszerezéssel tették még csábítóbbá a fent említett modelleket, immáron elektromágnesesen bekapcsolódó összkerékhajtással is elérhetőek. A motor 2,5 literes, benzines, kicsivel 200 lóerő feletti teljesítménnyel, 8 fokozatú automatával társítva. Vajon sportosabb modelleket előlegez meg az automata váltó-összkerékhajtás bevezetése a Toyota szedánjainál? Ugye idén már Európában is él az új Camry.

A Mirai hidrogénes meghajtású modell végre szebb külsőt kapott. Nem attól lesz valami modern, hogy randa, és lassacskán erre a más szemléletű japánok is rájönnek. Hogy működik ez a hidrogénes izé? A vezérlőegység eldönti, az akkumulátorból vagy közvetlenül az üzemanyagcellából kér-e energiát az elektromotor hajtásához. Maga az elektromotor meglévő Lexus-okból jön, tehát költséghatékony a gyártása történelmi hírnévvel felérő megbízhatósággal társítva. Az akku szintén bevált cucc más hibridekből, segít a fékezésből regenerált energia eltárolásában és a hirtelen gyorsítási igény lefedésében.

A konverter négyfázisú, lehetővé téve a nagyon magas, 650 volton való vezetést, amely így még hatékonyabb, ez a feszültség jobban ízlik az elektromotornak. Ez teszi lehetővé meglévő vezérlőegység, akkumulátor és elektromotor használatát, ez hangolja össze és finomra a sztorit.

Az üzemanyagcella hidrogén és a szabad levegőben lévő oxigén felhasználásával állít elő energiát. Ebben a technológiában piacvezető a Toyota, s a 2 éve bemutatott, akkor is rekordot állító Mirai-hoz képes ez az új nemcsak szebb, hanem drámai mértékkel csökkent a gyártási költsége is. Két év alatt micsoda előrelépés az anyagiak tekintetében! Végül, a saját gyártású hidogén tankok zárják a sort, amelyek megerősítéséhez karbon szálat használtak, csökkentve a gyártási időt és a tömeget.

Jó volt látni ezt a sok szép gépezetet, megérezni az új törekvések szelét a standon. Erősebb, szebb és hatékonyabb Toyoták következnek! A Los Angeles-i cikksorozat tovább folytatódik, tarts velünk!

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.27
A tisztán elektromos meghajtású BMW Gran Coupé előfutára 2020. március 3-án, a 90. Genfi Nemzetközi....
2020.02.27
A magas vezetési pozíció, a széles kilátás és az első osztályú kényelem aerodinamikai és műszaki....
2020.02.27
Összeütközött egy gépkocsival és felborult egy mentőautó a XX. kerületben, a Nagysándor József utca....
2020.02.26
Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon....
2020.02.26
Jól mutat a fotókon, pompa veszi körbe, néha még szórakoztat is, mégsem jó igazán semmiben. Pont,....
2020.02.26
Immár hivatalos: az olasz főváros közlekedési vállalata, az Atac 100 új Mercedes hibrid buszt....
2020.02.26
Tawan Chuntra Thaiföldről küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.26
Megannyi újdonsággal vág neki a 2020-as Genfi Autószalonnak a Honda. A japán iparóriás kiállítási....
2020.02.26
Még 2017 októberében felborult egy autóbusz a Tótkomlós és Kaszaper közötti úton, 34-en sérültek....
2020.02.26
A Moody's rontotta idei globális autóeladási előrejelzését annak hatására, hogy a világon egyre....