EU

EU-biztos: Korai lehet a 2035-ös átállás

2022.11.08.

Egy héttel azután, hogy az uniós törvényhozók úgy döntöttek, 2035-től betiltják a hagyományos üzemanyagokkal hajtott belsőégésű motoros autókat, Thierry Breton belső piacért felelős biztos kifejezte ellenérzését a döntések elsietésével kapcsolatban.

A Playbooknak adott interjújában Breton figyelmeztetett arra a „gigantikus zavarra”, amelyet a tilalom hoz majd az EU egyik központi iparágában. A benzinről és a dízelről elektromos áramra való átállásnak olyan sok kihatása lesz a térség gazdaságára, hogy az EU nem engedheti meg magának, hogy kudarcot valljon, mondta Breton. A biztos figyelmeztetett, ha a folyamatban fennakadások adódnának, az EU-nak felül kell vizsgálnia a kivonás dátumát.

Breton támogatta a megállapodásba végül bekerült felülvizsgálati záradékot, amely lehetőséget ad az EU számára, hogy 2026-ban úgy döntsenek, eltolják a 2035-ös dátumot, ha szükséges. „Nagyon fontos, hogy legyen felülvizsgálati záradékunk, hogy legyen időnk reagálni, ha szükséges – mert nyilvánvalóan egy egész ipari szektor gigantikus átalakulásáról beszélünk.”

Breton szerint mintegy 600.000 munkahely szűnik meg a belsőégésű motorról az elektromos autókra való átállás során. „Nem csak a nagy autógyártókról beszélünk – akik minden bizonnyal meg fodják oldani –, hanem a teljes ökoszisztémáról a beszállítóktól az átálláshoz szükséges elektromos áram termeléséig.

A hagyományos elektromos autók lecseréléséhez „15-ször több lítiumra, négyszer több kobaltra, négyszer több grafitra és háromszor több nikkelre lesz szükségünk 2030-ra” – mondta Breton. "Tehát óriási nyersanyagfelhasználásunk lesz, és mindezt tanulmányoznunk kell." – tette hozzá.

Ha azt akarjuk, hogy minden autó elektromos legyen, akkor évente 150 gigawattal több villamosenergia-termelésre lesz szükségünk – ez 20-25 százalékkal több áramot jelent, mint amennyit ma Európában termelünk” – folytatta Breton. „Tehát nagymértékben növelnünk kell az áramtermelést. De szén-dioxid-mentes áramnak is kell lennie – ha szénnel vagy gázzal csináljuk, annak semmi értelme.”

„2030-ra 30 millió elektromos járművet akarunk Európa útjain. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 7 millió töltőállomásra van szükségünk. De ma mindössze 350.000 van, ráadásul ennek 70 százaléka három országban– Franciaországban, Németországban és Hollandiában” – tette hozzá Breton.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..