Euro 7

Euro 7: A közvetlen költségek 4-10-szer magasabbak az Európai Bizottság becsléseinél

2023.06.09.

Egy új tanulmány szerint a szennyezőanyag-kibocsátásra vonatkozó Euro 7-es javaslat az Európai Bizottság által említettnél 4-10-szer magasabb közvetlen költségnövekedést eredményezne.

A javasolt Euro 7-es rendelet megnöveli a személygépkocsik, kisteherautók, teherautók és buszok gyártási költségeit. A Frontier Economics tanulmánya szerint az egy járműre jutó költségek a belső égésű motorral felszerelt személygépkocsik és kisteherautók esetében körülbelül 2000 euróra, a dízelüzemű teherautók és buszok esetében pedig közel 12 000 euróra rúgnak. Ezek a számok 4-10-szer magasabbak, mint a Bizottság Euro 7 hatásvizsgálatában szereplő becslések (180-450 euró személygépkocsik és furgonok esetében, illetve 2 800 euró tehergépkocsik és buszok esetében).
Ezek a becslések csak a közvetlen gyártási költségeket tartalmazzák, elsősorban a berendezések és a beruházások költségeit. Fontos megjegyezni, hogy ezek a többletköltségek nem felelnek meg a beszerzési áraknak; ehelyett a végfelhasználók számára még tovább növelik az árakat. Az áremelkedés ezért valószínűleg magasabb lenne, mint a tanulmányban említett számok.
 
A jelenlegi Euro 6/VI szabályokkal az EU rendelkezik a világon a legátfogóbb és legszigorúbb szennyezőanyag-kibocsátási (például NOx- és részecskekibocsátási) előírásokkal. A kipufogógáz-kibocsátás a legmodernebb járműtechnológiának köszönhetően már most is alig mérhető szinten van.
"Az európai autóipar elkötelezett a kibocsátások további csökkentése mellett az éghajlat, a környezet és az egészség érdekében. Az Euro 7-es javaslat azonban egyszerűen nem a megfelelő módja ennek, mivel rendkívül alacsony környezeti hatású, de rendkívül magas költséggel járna" - jelentette ki Sigrid de Vries, az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) főigazgatója.
 
"Nagyobb környezeti és egészségügyi előnyök érhetőek el a villamosításra való áttéréssel, miközben az EU útjain közlekedő régebbi járműveket nagy hatékonyságú Euro 6/VI modellekkel cseréljük le."
A közvetlen költségek mellett az Euro 7-es javaslat közvetett költségeket is kivált, például magasabb üzemanyag-fogyasztást. A járművek élettartama alatt ez 3,5%-kal növelheti az üzemanyagköltségeket, ami a távolsági tehergépjárművek esetében 20 000 euró, a személygépkocsik és kisteherautók esetében pedig 650 euró többletköltséget jelent.
Ezek a közvetett költségek - amelyeket a Bizottság hatásvizsgálata nem vesz figyelembe - a közvetlen költségeken felül jelentkeznek. Ezek növelnék a járműtulajdonlás teljes költségét, ami a magas infláció és az emelkedő energiaárak idején további pénzügyi nyomást gyakorolna a fogyasztókra és a vállalkozásokra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....