segítségnyújtás

Europ Assistance: gombnyomásra jön a segítség

2017.05.02.

A magyarországi assistance-piacon is a digitalizációé a jövő, hamarosan már telefonos applikáción, e-mailben vagy akár chat-ben is kérhetnek segítséget a bajba került autósok. Ezt prognosztizálja a nemzetközi trendek alapján Kalmár László, a hazai piacon majd húsz éve jelenlevő, ma már régiós központként működő Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezetője, aki ha kell, hadihajót is mozgósít a bajba jutott ügyfélért.

Hosszú évtizedeken át egyedül uralták a piacot a Magyar Autóklub sárga angyalai, a kilencvenes évek végétől azonban sorra jelentek meg Magyarországon a gépjármű-assistance szolgáltatást nyújtó cégek. Az elsők között érkezett a magyar piacra az Europ Assistance.

– 1999-ben kezdte el működését az akkor még csak néhány fős cég – elevenítette fel a kezdeteket Kalmár László, a magyarországi és egyben a közép-kelet-európai régióiért, Lengyelországért, Szerbiáért, Romániáért, Csehországért, Szlovákiáért, Szlovéniáért, Horvátországért, Bulgáriáért, Boszniáért, Montenegróért, Macedóniáért és még Oroszországért is felelős Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Hamarosan már telefonos applikáción, e-mailben vagy akár chat-ben is kérhetnek segítséget a bajba került autósok

Mint mondta, a cég folyamatos építkezés nyomán vált mára vezető szereplővé: míg az ezredforduló után a forgalom még „csak” évi 200 millió forint volt, addig tavaly már 2,5 milliárd. A folyamatos bővüléshez az anyacég ad biztos hátországot: a világszerte összesen 7 ezer embert foglalkoztató Europ Assistance csoport tavaly 1,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított, 300 millió ügyféllel rendelkezik és 2016-ban, 130 országban 11,7 millió esetben nyújtott valamilyen segítséget.

Segítség telefonhívásra

Az úgynevezett operatív jellegű segítségnyújtás ma már korántsem csak az autózásra értendő. A meghatározó assistance cégek ugyanis folyamatosan kiterjesztik szolgáltatásaikat. Így például az Europe Assistance Magyarország Kft. ma már öt szegmensben van jelen. A gépjármű assistance mellett, az utazás-, az otthon- és család-, valamint az egészség vonalon is kínál professzionális segítségnyújtást.

Az operatív jellegű segítségnyújtás ma már korántsem csak az autózásra értendő

Emellett megjelent a Magyarországon még viszonylag újdonságnak számító, úgynevezett concierge szolgáltatás, amelynek keretében afféle magántitkári, mindenes ügyintézői szolgáltatást kínálnak a partnereknek. Noha egyre több területen erősíti meg pozícióit az Europe Assistance Magyarország, Kalmár László szerint továbbra is a gépjármű-assistance számít a legerősebb ágazatuknak. Bár közvetlenül az autósoknak is kínálnak szolgáltatásokat, ügyfélkörük 99 százaléka üzleti partner, például flottakezelő, biztosító, lízingcég, de az utóbbi időben már közműcégekkel is együttműködnek.

Szezonális nehézségek

Az assistance-szolgáltatások biztosításának egyik alapfeltétele az, hogy megfelelő számú szolgáltatópartner álljon a cég rendelkezésére, így lehet csak segélykérés esetén gyorsan a helyszínre küldeni a megfelelő szakembert. Bár a szakemberhiány országosan mind nagyobb gondot okoz, Kalmár László úgy látja, hogy inkább csak szezonális nehézségekről kell beszélni. Ma már ugyanis a tréleresektől kezdve a csereautót biztosító cégekig minden szereplő számára világossá vált, hogy megrendeléseik mind nagyobb része köthető az assistance-szolgáltatásokhoz. Az ügyvezető szerint ma a legnagyobb gondot a szakmában az ügyfélszolgálat optimalizálása jelenti, mert sokszor az „operáció a szűk keresztmetszet”, ugyanakkor nem könnyű a telefonos ügyfélszolgálatot az igényekhez igazítani, hiszen vannak olyan napok, amikor kevés a bejelentés, de egy zord, fagyos reggelen, a lemerült akkumulátorok, nem induló autók miatt égnek a vonalak.

Alkalmazás a bajra

Gyakorlatilag bárhol, bármikor, bármiben segítenek

A túlterhelt telefonok azonban talán már nem sokáig okoznak bosszúságot. Kalmár László szerint ugyanis a nemzetközi trendek azt jelzik, hogy ebben az ágazatban is mind erősebb lesz a digitalizáció: míg a mai negyvenes- ötvenes korosztály még a mobiltelefonra szocializálódott, addig a fiatalabbaknak már az e-mail, a chat és a különféle mobilos applikációk a fő kommunikációs csatornáik. Éppen ezért már a közeljövőben ehhez igazodnak majd a szolgáltatások. Ez egyébként – mutatott rá Kalmár László – számos új, hasznos lehetőség is kínál: a mobil készülékek helymeghatározási funkciója révén például tényleg elég pár gombnyomás ahhoz, hogy a szolgáltató tudja, hová, milyen segítséget kell küldenie. Ráadásul – akárcsak például az Uber-alkalmazásnál – az ügyfél nyomon követheti, hogy éppen hol jár a hozzá igyekvő segítség.

Egy „szolgáltatás-központú ember”

Kalmár László, a hazai piacon majd húsz éve jelenlevő, ma már régiós központként működő Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezetője

Kalmár László szavaiból – még inkább a mondandóját átható lelkesedéséből – hamar világossá válik: hivatásként tekint munkájára. Ő maga ezt úgy fogalmazza meg: „Világ életemben szolgáltatás központú ember voltam.” Mint azt a 47 éves, Szabadkán született villamosmérnök felelevenítette, eddigi pályafutása során jobbára a szolgáltatói oldalon dolgozott, hosszú időn át volt például az Unilever-nél flottamenedzser, amikor pedig a Shell-nél töltött be kereskedelmi vezetői pozíciót, akkor „másik oldalról” foglalkozott ezzel a területtel. Nagy és talán merész váltás volt életében, amikor 2003-ban a Magyarországon még csak elindult Europ Assistance-hoz igazolt, de a cég eredményei és régiós feladatai igazolták döntése helyességét.

Az ügyvezető nevetve mondja, hogy ha a munka és négy gyermeke mellett véletlenül marad kevés ideje, akkor szívesen búvárkodik. Igaz, olykor még merülései idején sem szakadhat el az assistance világától. Mosolyogva idéz fel egy ijesztő, de végül szerencsésen zárult esetet.

Barátaival a Vörös-tengeren búvárkodtak, és távol a partoktól viharba kerültek, egyik társuk pedig váratlanul nagyon rosszul lett. A hajó nem tudott visszaindulni, mentőhelikopter nem volt a térségben, így végül az Europ Assistance diszpécserein keresztül egy hadihajót riasztottak, amely épségben partra vitte társukat, ahol megfelelő kórházi ellátást kapott. Amikor felvetettük, hogy nyilván a „főnöknek” járó kiváltságos ügyintézésről lehetett szó, Kalmár László a lehető leghatározottabban rávágta: szó sincs erről. Ezt – jelentette ki – bármelyik szerződéses partnerüknek elintézték volna, hiszen ebben az esetben is csak azt történt, ami minden nap: segítettek és megoldották a problémát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....