verseny

Európa járműépítő elitje a gönyűi kikötőben versenyez

2016.08.18.

Negyvennégy csapat részvételével csütörtökön hivatalosan is megkezdődött Győr-Gönyűn a hetedik Formula Student Hungary verseny. A műszaki egyetemisták Forma 1-es versenyeként számon tartott futam megnyitóján ott volt egyebek mellett Palkovics László oktatásért felelős államtitkár és Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke is.

Hetedik éve minden futamon itt vagyok, hol tanszékvezetőként, hol a Knorr-Bremse kutatás-fejlesztési igazgatójaként, két éve pedig államtitkárként – kezdte köszöntőjét Palkovics professzor. Felidézte, hogy a 2011-es futamon a duális képzésről rendeztek kerekasztal beszélgetést, ami mára valósággá vált a felsőoktatásban.

A megnyitó résztvevői: Pat Clarke, Hanula Barna, Földesi Péter, Palkovics László,Pintér-Péntek Imre, Parragh László, Csörgits Lajos és Kolossváry Tamás.

A világ egyre bonyolultabb, a diszciplínák együttműködése elengedhetetlen követelmény, ahogy a Formula Student csapatok között is csak azok lehetnek sikeresek, akik képesek együttműködni – fogalmazott az államtitkár.

Pintér-Péntek Imre, a versenyt szervező X-Meditor ügyvezetője elmondta, hogy Afrikán kívül a világ minden kontinensén rendeznek Formula Student versenyeket, jelenleg összesen mintegy hatszáz csapattal. A legerősebb verseny a németországi, de az elmúlt hat évben a magyar megmérettetés is meghatározó és elismert eseménnyé nőtte ki magát. Az idei verseny negyvennégy helyére összesen 114 csapat jelentkezett, és már a meghirdetést követő második másodpercben beteltek a helyek.

Palkovics László, Pintér-Péntek Imre és Parragh László

A versenyeket szorzók alapján rangsorolják, a legerősebb a német futam egyes szorzóval, a Formula Student Hungary szorzója 0,92, s erre valamennyien büszkék lehetünk – fogalmazott a szervezők vezetője.

Elmondta azt is, a Formula Student versenyek szervezőit két dilemma foglalkoztatja jelenleg. Az egyik, hogy ezek az autók képesek lennének arra, hogy komoly autóversenyben vegyenek részt. A nagy kérdés, hogy a konstrukciós verseny kárára autóversenyedik-e a Formula Student? A másik dilemma, hogy az önevezető autók részt kérnek-e maguknak a Formula Studentből?

Parragh László, a Kereskedelmi és Iparkamara elnöke azzal kezdte köszöntőjét, hogy szemgyulladása miatt gondolkodott, elfogadja-e a meghívást. Fiától és baráti körétől azonban olyan sok hallott a Formula Student versenyekről, hogy nem tehette meg, hogy betegségre hivatkozva lemondja a részvételt.

Hazai pályán az Arrabona Racing Team

Az elnök Palkovics államtitkárhoz hasonlóan a duális képzés fontosságát hangsúlyozta.

A duális képzésben mintegy 50 ezer diák vesz részt, s tízszeresére nőtt azok száma, akik a duális képzést választják – jelentette ki. -    A folyamatnak, amely most zajlik, különös jelentősége van, mert megteremtődik az átjárás a felsőoktatás irányába azok számára is, akik szakmát szereztek. A kamara pedig elkötelezett a tekintetben, hogy ez a folyamat tovább folytatódjon- zárta gondolatait Parragh László.

Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora felidézte, hogy 2013-ban még nem volt csapatuk, mertek azonban nagyot álmodni, s egyetem most már nem csak saját fejlesztésű autóval, hanem saját fejlesztésű motorral indul az idei versenyen.

Projektmunka, nemzetközivé válás, nyitottság, építkezés – ezek a kulcsfogalmak a rektor szerint.

Hanula Barna dékán azt emelte ki, a boxokban világszínvonalú munka zajlik, mint a Forma 1-ben, csak ezek a fiatalok nem pénzért, hanem lelkesedésből dolgoznak.

Pat Clarke, a Formula Student mozgalom  atyja

Ott volt a megnyitón az ausztrál Pat Clarke, a Formula Student mozgalom  atyja is, aki szerint a magyar verseny jó hangulatú, egyediségét az adja, hogy a versenyen túl az oktatásra is hangsúlyt fektetnek.

2016-ban ismét rekordot döntöttek a győr-gönyűi Formula Student Hungary versenyre jelentkezők, a 44 helyre (30 belső égésű motorral hajtott jármű, 14 elektromos autó) összességében 114 csapat igyekezett bekerülni. A nyílt regisztráción 2 másodperc alatt beteltek a helyek, így ezúttal is ezredmásodperceken múlt a sikeres jelentkezés. 16 nemzet csapatai vesznek részt a megmérettetésen: Németország (12 csapat), Csehország, Lengyelország és Olaszország (4-4), Egyesült Királyság, Görögország és Magyarország (3-3), Ausztria és Horvátország (2-2), Bulgária, Észtország, Izrael, Svájc, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia (1-1).

Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője

A megnyitón ott volt Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője is, aki portálunknak elmondta: Az egyetemisták rangos motorsport-versenyének főszponzora idén is az Audi Hungaria Motor Kft.

Az Audi Hungaria több éve főszponzora a két győri - Arrabona Racing Team és a SZEngine  - és a BME Formula Racing Teamnak, azóta számos, a versenyen résztvevő hallgatót köszönthetett munkatársként a győri motor- és járműgyártó vállalat. A nyár folyamán 24 SZEngine és 22 Arrabona Racing Team-es hallgató végzi csapattevékenységét Audis gyakornokként – fogalmazott Czechmeister Mónika. 

Fotók:MTI Fotó: Krizsán Csaba, Audi, 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....