'1.4 TFSI
Ezek a meglepő tények derülnek ki az ICDP legújabb elemzéséből, amely a 300 legnagyobb európai kereskedőcsoportot vizsgálja. Mivel az adatok közzététele késlekedett, elemzésük a 2022-es évet vagy a hozzá legközelebb álló pénzügyi évet tükrözi, és mindannyian tudjuk, hogy 2023-ban a piac helyreállása növelte a forgalmat, ha nem is a nyereséget. 
A rangsort a várakozásoknak megfelelően az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország és Olaszország csoportjai uralják ebben a sorrendben, de az első ötben szerepel a svájci Emil Frey, az amerikai Penske és a svéd Hedin is. A csoportok 10%-a több európai piacon is működik, 5%-uk pedig legalább egy márka disztribútora egy piacon. Ezek a csoportok szinte egytől-egyig foglalkoznak használt autó kereskedelemmel is, az új és használt autók aránya átlagosan 0,9:1. Mindannyian több márkával foglalkoznak, csaknem 80%-uk öt vagy több márkával, a teljes rangsor átlaga pedig tíz márka.

Az érdekes statisztikák mellett mi a jelentősége ennek a hatalmi koncentrációnak egy viszonylag kis csoport kezében? Talán érdemes az ellenkező végéről kezdeni: ez nem jelenti azt, hogy nincs jövője az egyéni tulajdonú üzemeltetőknek. Nincsenek pontos adatok az összes európai kereskedő befektetőről, de az ICDP-nél azt feltételezik, hogy az egy telephellyel rendelkező tulajdonosok száma jóval meghaladja ennek az elit csoportnak a tízszeresét.

A 2022-es évben a top 300-ba való bekerüléshez szükséges forgalom alig volt 230 millió euró alatt, és a teljes együttes forgalom meghaladta a 260 milliárd eurót.

Jó eséllyel ezek a kereskedők lesznek azok, akik kulcsszerepet játszanak a kínai márkák érkezésében.