Koenigsegg

Exkluzív, svéd és kétkerekű. Mi az?

2014.12.19.

A Koenigsegg név hallatán ugye mindenkinek a nem éppen feltűnésmentes szupersportautók jutnak eszébe. Ha igen, akkor itt az ideje váltani, ugyanis napvilágot látott a svéd műhely kétkerekű koncepciója, a Koenigsegg Motorcycle Concept.

Ha valaki nem tudta volna, hogy Koenigsegg néven a világ legexkluzívabb szupersportautói készülnek 1994 óta, az Agera One:1 megjelenése után minden bizonnyal nyomon követik kicsik-nagyok a svéd műhely minden mozzanatát. Legutóbbi nagy dobásukkal megvalósították a versenyautók álomszerű súly/lóerő arányát, azaz minden egyes kilogramm súlyra egy lóerőt produkáló gépet alkottak. Az Agera One:1 egy irdatlan merev kasztnis, szuperkönnyű sportautó, melynek szíve egy 5 literes, 32 szelepes, biturbós, V8-as erőforrás és teljesítménye pontosan megegyezik az autó sofőrrel együtt mért tömegével, azaz 1360 lóerős. Ehhez a teljesítményhez 1370 Nm-es nyomatékot és 440 km/h-ás végsebességet párosítva, talán nem kérdés, hogy számos rekord megdöntésének várományosa a svéd fenevad.

Vajon mi következhet ezután, tették fel sokan a kérdést anno. Nos, megkaptuk a választ, legalábbis reméljük, hogy a kétkerekű koncepcióból egyszer valóság lesz. Az eddig motorépítéssel egyáltalán nem foglalkozó Christian von Koenigsegg és a futurisztikus munkáiról ismert Burov Art stúdió egy meglehetősen ütős koncepciót alkotott. Az emblémán kívűl semmiféle Koenigseggre utaló formajegyet nem viselő motor csak abban hasonlít az eddig megjelent négykerekűekre, hogy egyszerű és nagyon stílusos külsőt alkottak neki tervezői.

A mindent elfedő karbon elemek egy eddig ismeretlen paraméterekkel rendelkező erőforrást lepleznek, azonban bátran kijelenthetjük, hogy a találgatásaink nagy valószínűséggel távol állnak majd a valóságtól. Elképzelhető, hogy feltöltött aggregát lapul majd a vázban, de azt még senki sem tudja, hogy szimpla, vagy dupla turbóval állunk-e szemben és hogy esetleg egy V8-as elrendezésű blokkot rejt-e a bölcső.

A formavilágot felesleges ecsetelni, a képek önmagukért beszélnek, azt azonban megtudtuk, hogy a tapadásról Bridgestone Potenza abroncsok gondoskodnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....