repülés
B-1 Lancer, B-2 Spirit, B-52 Stratofortress. Három legendás típus, három bombázó és lopakodó generáció, amiket egyszerre váltana le az USAF és a Northrop Grumman Bja cs-21 Raider típusa. Ahogy elődjeit, úgy a B-21-est is arra tervezik, hogy kontinenseken átívelő, hosszútávú bombázó legyen, ami képes hagyományos és termonukleráis fegyvereket is hordozni, miközben láthatatlan maradvi ujjú u. Persze a Edwards támaszponton történő tesztprogram legtöbb részlete, így a típus tudása is szigorúan titkos adat, de azért így is akad néhány érdekes információ róla, amit érdemes megosztani.
Digitális típus
A B-21 Raider hatodik generációs típusnak számít, ami azt jelenti, hogy már ő is megkapja az USAF minden modern technológiáját, hogy láthatatlan maradhasson, ráadásul az új anyagoknak köszönhetően kevésbé költséges és munkaigényes a fenntartása. Az új trendeknek megfelelően már a B-21 is egyfajta platformként funkciónál majd, amit könnyedén átalakíthatnak az adott feladatnak megfelelően, hogy többfajta fegyvert legyen képes szállítani, ráadásul szoftvereit akár felhőből – talán szó szerint – is lehet majd frissíteni.
Fejlett gyártás
Ahelyett, hogy különböző prototípusokkal próbálkoztak volna elsőnek, a B-21-ből élből egy sorozatgyártásra érett példányt készítettek a tesztprogramhoz. Ezt már a későbbi gyártási megoldásokkal, minden eszközzel és készülékkel felszerelve állították hadrendbe, hogy ezzel is csökkentsék a költségeket, és a széleskörű szolgálatba állás idejét. Ráadásul egy komplett digitális ökorendszert létrehoztak, hogy a gyártási folyamat során felmerülő problémákat, egyedi kéréseket, különleges feladatokra való felkészítéseket akár kiterjesztett valóság segítségével tudják integrálni a gyártósoron.
Fenntarthatóság
Szemben a Hidegháború ideje alatt készült típusokkal, itt már szempont volt a fenntarthatóság, több tekintetben is. Eleve hatékonyabb hajtóművekkel, kisebb ökolábnyommal rendelkező rendszerekkel szerelik, de arra is időt fordítottak, hogy rövid időn belől megtérülő előnyei is legyenek, például a rendelkezésre álló anyagok felhasználásával, vagy az egyszerűsített tréning folyamattal, ugyanis sokban egyezik a korábban említett B-2 lopakodóval. Mi több, az első 21 típusnak költségplafont is megállapítottak, ami nyilván jól hangzik az amerikai adófizetők szempontjából, ugyanakkor arról nincs szó, hogy a 21 típus legyártása után mekkora költségeket fog felemészteni a B-21 Raider.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!