elektromos autó
Bár lesz belőle öntöltő hibrid is, az új ES elektromos változatai gyakorlatilag a nemes tradíció és az innováció házasságának tekinthetők. A következő generációs ES-nek kétféle tisztán elektromos kivitele is lesz, s ezzel egyenesen a prémium EV-piac közepébe céloz a Lexus. Az egyik változat a hosszú hatótávra, a másik a dinamizmusra és városi használatra optimalizált, így széles vásárlói réteg igényeit fedi le – pont úgy, ahogyan a Tesla korábban tette a Model 3 és Model S párossal.
Az ES villamosítása nem egyszerűen a hajtáslánc megújítása, hanem filozófiai váltás is. Az ES célja nem az, hogy egyszerűen elektromos legyen, hanem hogy a villanyautózás élményét saját, legendásan finom, kézműves luxusával ötvözze. Az új generációs platform, az új szoftverarchitektúra és a jövőbe mutató felhasználói élmény - beleértve a mesterséges intelligenciára alapozott digitális inast - mind ezt a célt szolgálják.
S míg a Lexus konzervatív márkaként megfontoltan építkezik, addig a Tesla hírnevét és részvényeinek árfolyamát az utóbbi időben botrányok, komoly minőségi aggályok és visszaeső eladások tépázták meg. Az elektromos autók világában eddig Musk cége diktálta a tempót, ám a közelmúltban a Tesla több fronton is botlott. Az eladások az Egyesült Államokban és Európában is csökkenő tendenciát mutatnak.
A Tesla-tulajdonosok idegeit többhetes várakozási idők borzolják, ha szervizbejelentkezésről van szó, amikor pedig alkatrészre várnak, az akár fél évig is eltarthat. A Bloomberg ötezer Model 3 tulajdonost kérdezett meg arról, hogy miért váltanak más márkára: minden ötödik Musk miatt határolódna el a Teslától, és közel ugyanennyien hivatkoztak minőségi vagy a szervizszolgáltatással kapcsolatos kifogásokra.
A Lexus remekül vette észre a kialakuló piaci lehetőséget, és az új ES-sel olyan igényes alternatívát kínál, amely hasonló technológiai színvonalat, de magasabb minőséget, jobb szolgáltatást és kiszámíthatóságot kínál. A Lexus előnye az, hogy nemcsak autót, hanem életérzést is ad.
A Lexus ES 2026 tavaszán érkezik meg az európai piacokra. Kétféle tisztán elektromos változata lesz: a gyengébb és csak elsőkerékhajtással kapható verzió 225 lóerős, míg az erősebb, duplamotoros, összkerekes ES 343 lóerős. Érdekes, hogy a gyengébb változat akkupakkja árnyalatnyival nagyobb - 77 kWh szemben a 75-tel -, ám a hatótáv mindkét modell esetében körülbelül 530 km a WLTP ciklus szerint.
A Tesla rideg minimalizmusa után az új Lexus ES utastere olyan hatást kelt, mint amikor egy zen kolostorban ötcsillagos reggelit szolgálnak fel. A különbség érzékelhető és szerethető. Amíg a Tesla egy kapucnis pulóvert hordó kamasz, aki naponta több tucatszor posztol a közösségi platformokon, addig a Lexus ES az a jól öltözött japán úriember, aki halk szavakkal, de tűpontosan mondja meg, mitől lesz jobb az életed, s közben udvariasan kiszolgál. Ma talán pont ez az, amire a világ vágyik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!