Jaguar F-Type

F-Type 75 – az utolsó benzines Jaguar sportautó

2022.11.22.

Ha valaki mindig is egy valódi Jaguar sportautóra vágyott, akkor jobb, ha siet, hiszen jövőre végleg elköszön a Jaguar legendás kétüléses sportkupéjától, az F-Type-tól. 

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Jaguar lezár egy 75 éves korszakot, amit még az XK120-szal kezdett el a sportautók csúcskategóriájában, és egyben elköszönhetünk a márka utolsó benzines sportautójától. Nem véletlenül nevezték el a kifutó szériát F-Type 75-nek, ami azon szomorú apropóból készül el, hogy 2023-ban leköszön az F-Type, ezzel segítve a brit márka teljes villanyos átállását 2025-re. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lesz több sportautója a Jaguarnak, de benzinmotor már egész biztosan nem lesz több.

Mindössze 12 055 darab készült Coventry megyében az első és igazi Jaguar XK120 kétüléses sportkocsiból 1948 és 54 között. Mégis meghatározta a márka identitását, és elindította egy olyan úton a luxus és a sportosság határán, amitől a mai napig Jaguar egy Jaguar. Mostanra egy XK120 többet ér, mint az utódja, az XK140. Gyönyörű, letiszult vonalai kitűnnek a tömegből, egy balkormányos ritka változat pedig 396 000 dollárért cserélt gazdát a Bonhams árverésén.

Később a Jaguar E-Type folytatta a különleges sort, amit a világ legszebbjének titulált sportautójaként valószínüleg senkinek sem kell bemutatni. A 60-as, 70-es évek sztármodelljét Malcolm Sayer tervezte, és egyébként a mai napig gyártják a Lightweight versenyautó változatát, korhű eszközökkel, az eredeti modellt minden részletében újraalkotva.

A kizárólag V8-cal szerelt Jaguar F-Type 75 sorozat egyben az XK120 75-dik születésnapját is ünnepli. Lesz belőle 450 és 575 lóerős R változat is, kupé és kabrió egyaránt. Különleges feladatára egyedi bilétákkal, színekkel és anyagokkal is felhívja a figyelmet. No, meg 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulással, ami elképesztő egy ilyen méretű sportautótól. Odabent Windsor bőrbelső, alcantara tetőborítás, könnyített ülések teszik különlegessé a hangulatot, míg kívül 20-colos felnik és egy egyedi Giola Green metálszín tudatja velünk, hogy nem egy hagyományos modellről van szó. Az első autókat már 2023 elején leszállíthatják. 2023 végén pedig végleg leköszön a modell.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.07
A versenyautók és motorok iránti rajongás hozott össze egy ifjú olasz párt, akik az Imola....
2025.11.07
Az új generációs Toyota RAV4 nem csak az ergonómia, a vezetési élmény, a helykínálat és a biztonság....
2025.11.07
A BMW legendás kétüléses sportautója, a Z4 hamarosan végleg eltűnik a kínálatból. A modell gyártása....
2025.11.07
Az első három helyen a Toyota versenyzői állnak a márka hazai versenyén, ahol a kanyargós, erdei....
2025.11.07
A Magna International Inc. kanadai székhelyű, több mint 65 éves múlttal rendelkező vállalat, amely....
2025.11.07
Ahogy az önvezető autók megjelennek az utcáinkon, már nem a technológia működése a kérdés, hanem az....
2025.11.07
A CUPRA megint átszakítja a teljesítmény és design gátjait legikonikusabb hagyományos hajtású....
2025.11.07
A Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) idén a szokásosnál korábban, november elején megkezdte a 2026-os....
2025.11.07
A CATL célja, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét Európában olyan termékek és szolgáltatások....
2025.11.07
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság prevenciós munkatársai közlekedési....