Párizs Autószalon
Szerző: Heimer György

Az egykor Európa szerte nagy népszerűségnek örvendő R 4-et a kilencszázhatvanas évek elejétől a kilencvenes évek kezdetéig gyártották, több mint 8 millió példány készült belőle. A fronthajtásos, 1,1 literes, ötajtós ferdehátú minimalista stílusban készült, az autósok a karosszéria praktikumán túl különösen a kocsi stabilitását, lágy rugózását és a műszerfalból kinyúló, sétapálca-fogantyúra emlékeztető sebességváltó-karját favorizálták. Az új R 4 annak a 10 teljesen elektromos modell egyike, amelyet a Renault csoport 2025-ig kíván piacra dobni.
Közülük az idén már megjelent Megane E-Tech után 2024 elején indul az ugyancsak retro R 5 gyártása, majd a kompakt suv kategóriában egy új e-Scenic, illetve egy közepes méretosztályú e-suv. Ezeken kívül jön még egy Alpine sportkocsi „hot hatch” kivitelben, valamint egy nagyobb luxusterepjáró. A már említett elektromos CMF-EV platformban a középső elem megújul, hogy ott lehessen elhelyezni a lapos akkucsomagokat, az egység alkatrészeinek felét a már meglévő Renault-Nissan féle elektromos CMF-B padlólemez konstrukciójából emelik át. A francia autógyár vezére, Luca de Meo ugyanakkor azt ígéri, hogy 2030-tól kezdve minden új Renault modell már kizárólag e-hajtással készül majd.