olasz autómárka
A szóban forgó időszakban az egyre bővülő kínálatban kilenc belsőégésű motorral, illetve négy, hibrid hajtáslánccal felszerelt autót kínált az olasz vállalat.
Az év első hat hónapjának összes kiszállítása - belsőégésűekkel és hibridekkel együtt – közel négy százalékkal, 6959 darabra nőtt, 253-al több autót adtak el, mint 2022 januárja és júniusa között.
A fő versenytárs, a Lamborghini ugyanebben az időszakban 5 341 járművet adott el. Mindkét olasz luxusmárkára igaz az, hogy az üzleti régiók közül az EMEA térségben - Európa, Közel-Kelet és Afrika – hasított a legnagyobbat. A Ferrari 3172 autót adott el ezeken a földrészeken, Észak- és Dél-Amerikában pedig 1831-et, az ázsiai és csendes-óceáni térségben 1221-et, és a kontinentális Kínában, Hongkongban és Tajvanon 735-at.
A Ferrari számvetése szerint az év második negyedévének eladásait erősítette a 296 GTB, a Roma és a Portofino M modell, de az olasz autógyártó növelte a 296 GTS és a 812 Competizione kabriók kiszállításait is, és továbbította az első Purosangue terepjárókat új tulajdonosaiknak. Emellett több Daytona SP3-ast is eladtak a gyártásra tervbe vett 599 darab autóból.
A maranellói székhelyű autógyártó az elkövetkező években is a belsőégésű motorok és a hibridek kombinációját kínálja majd a vásárlóknak. A 812-es Ferrari utódja várhatóan megtartja a V12-es motort, de hírek szerint a LaFerrarinál nem lesz váltás. Ehelyett a következő hiperautó 2024-ben mutatkozik be kisebb, V8-as vagy akár V6-os motorral. A Purosangue egyelőre csak V12-essel rendlehető, de az alapjául szolgáló platform támogatja a villamosítást, ezért nem kizárt, hogy néhány éven belül plug-in hibrid változat is megjelenik belőle.