Ferrari

Ferrari FF modellfrissítés 2016-ban

2014.08.11.

Maranellóban úgy döntöttek, kijár egy ráncfelvarrás a modellciklusa közepén járó négyüléses FF-nek.

A 2011-ben bemutatott 2+2 üléses shooting brake minden bizonnyal egy sor mérnöki újításon megy keresztül annak érdekében, hogy továbbra is földre hulljanak az állak a Ferrari történetében először bevetett összkerékhajtású, akár családi autóként is használható FF láttán. Ami biztos, az a 6,25 literes, V12-es 48 szelepes, jelenleg 660 lóerős motorteljesítmény feljebb léptetése minimum 700 lóerőre. Azonban ismerve az olaszok meglepetés általi lehengerlő stratégiáját, nem kizárt, hogy ezt a brutális teljesítményt is meghaladja majd a piacra kerülő modell orrában prüszkölő szívóegység csúcsteljesítménye. Az értékesítési volumen növelése érdekében pedig egy „belépő” teljesítményű V8-as ikerturbós egységet is kölcsönkértek az istállóból, mégpedig a California T-ből ismert aggregátot, ami a 2015-ös M458-T-ben is a vigyorfakasztás elemeként teljesít majd szolgálatot. A jelenlegi 7 fokozatú sebességváltó egység is kibővül egy fokozattal és a gyorsabb kapcsolási készsége mellett a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is mérsékli majd.

Az FF a maranellói istálló első összkerék-hajtású négyülésese, legnagyobb konkurense a cseppet sem rossz, de jóval olcsóbb Porsche Panamera

A megjelenést illető változásokról csak annyi tudható, hogy a kombi-kupé formát a sportosabb, elegánsabb irány fogja befolyásolni. Továbbra is ragaszkodnak az alumínium struktúrához, amit egy-egy ponton kompozit anyagokkal helyettesítenek majd, annak érdekében, hogy a súlypontot a lehető legalacsonyabban tarthassák. Az övvonal felett természetesen műanyag elemeket és karbont (tető) használnak, és ezzel együtt minden csüngő vagy légterelő elem könnyűsúlyú kompozitból készül. Utóbbiakat hidraulikus munkahengerek mozgatják…szóval, az FF-nél sem aprózzák el a dolgokat!

A jelenlegi FF hossza 4,9 méter, szélessége pedig 5 centi híján 2 méter, a csomagtér 450 literes.

A beltérben frissülő részletekről egyelőre csak annyi tudható, hogy az autó infotainment rendszere mindenképp megújul és kiegészül az Apple CarPlay alkalmazásával.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.07
A versenyautók és motorok iránti rajongás hozott össze egy ifjú olasz párt, akik az Imola....
2025.11.07
Az új generációs Toyota RAV4 nem csak az ergonómia, a vezetési élmény, a helykínálat és a biztonság....
2025.11.07
A BMW legendás kétüléses sportautója, a Z4 hamarosan végleg eltűnik a kínálatból. A modell gyártása....
2025.11.07
Az első három helyen a Toyota versenyzői állnak a márka hazai versenyén, ahol a kanyargós, erdei....
2025.11.07
A Magna International Inc. kanadai székhelyű, több mint 65 éves múlttal rendelkező vállalat, amely....
2025.11.07
Ahogy az önvezető autók megjelennek az utcáinkon, már nem a technológia működése a kérdés, hanem az....
2025.11.07
A CUPRA megint átszakítja a teljesítmény és design gátjait legikonikusabb hagyományos hajtású....
2025.11.07
A Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) idén a szokásosnál korábban, november elején megkezdte a 2026-os....
2025.11.07
A CATL célja, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét Európában olyan termékek és szolgáltatások....
2025.11.07
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság prevenciós munkatársai közlekedési....