Ferrari
A 2011-ben bemutatott 2+2 üléses shooting brake minden bizonnyal egy sor mérnöki újításon megy keresztül annak érdekében, hogy továbbra is földre hulljanak az állak a Ferrari történetében először bevetett összkerékhajtású, akár családi autóként is használható FF láttán. Ami biztos, az a 6,25 literes, V12-es 48 szelepes, jelenleg 660 lóerős motorteljesítmény feljebb léptetése minimum 700 lóerőre. Azonban ismerve az olaszok meglepetés általi lehengerlő stratégiáját, nem kizárt, hogy ezt a brutális teljesítményt is meghaladja majd a piacra kerülő modell orrában prüszkölő szívóegység csúcsteljesítménye. Az értékesítési volumen növelése érdekében pedig egy „belépő” teljesítményű V8-as ikerturbós egységet is kölcsönkértek az istállóból, mégpedig a California T-ből ismert aggregátot, ami a 2015-ös M458-T-ben is a vigyorfakasztás elemeként teljesít majd szolgálatot. A jelenlegi 7 fokozatú sebességváltó egység is kibővül egy fokozattal és a gyorsabb kapcsolási készsége mellett a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is mérsékli majd.
Az FF a maranellói istálló első összkerék-hajtású négyülésese, legnagyobb konkurense a cseppet sem rossz, de jóval olcsóbb Porsche Panamera
A megjelenést illető változásokról csak annyi tudható, hogy a kombi-kupé formát a sportosabb, elegánsabb irány fogja befolyásolni. Továbbra is ragaszkodnak az alumínium struktúrához, amit egy-egy ponton kompozit anyagokkal helyettesítenek majd, annak érdekében, hogy a súlypontot a lehető legalacsonyabban tarthassák. Az övvonal felett természetesen műanyag elemeket és karbont (tető) használnak, és ezzel együtt minden csüngő vagy légterelő elem könnyűsúlyú kompozitból készül. Utóbbiakat hidraulikus munkahengerek mozgatják…szóval, az FF-nél sem aprózzák el a dolgokat!
A jelenlegi FF hossza 4,9 méter, szélessége pedig 5 centi híján 2 méter, a csomagtér 450 literes.
A beltérben frissülő részletekről egyelőre csak annyi tudható, hogy az autó infotainment rendszere mindenképp megújul és kiegészül az Apple CarPlay alkalmazásával.