Le Mans-i 24 órás
A Ferrari nyerte a 93. Le Mans 24 órás versenyt a 83-as számú privát autóval, amelyet Phil Hanson, Robert Kubica és Yifei Ye vezetett. Az olasz gyártó lehetett volna az első márka, amely 2012 óta, amikor az Audi gyári csapata, a Joest Racing szerezte meg az 1-2-3. helyet, kisajátítja a dobogót a Circuit de la Sarthe pályán, de végül a gyári, piros festésű testvércsapatok, az 50-es (Fuoco-Molina-Nielsen) és az 51-es (Calado-Giovinazzi-Pier Guidi) autók végül lemaradtak a 6-os Porschétől (Campbell-Estre-Vanthoor).
A verseny egy négyes küzdelem volt ezek között az autók között, amelyek mind 30 másodpercen belül értek célba, bár más Hypercar versenyzők is alkalmanként bekapcsolódtak a küzdelembe. A Ferrari nagyban profitált a verseny közepén bevezetett biztonsági autó időszakból, amely több hibát követően semlegesítette hátrányát, ezt követően a csapat teljesítménye javult, kevés esélyt hagyva a versenytársaknak.
A Cadillac Jota autók az időmérőn nyújtott lenyűgöző teljesítményük után az 1-2. helyről indultak, de Sebastien Bourdais aggodalmai a versenyképességüket illetően, amelyek a végsebesség hiányára vonatkoztak, megalapozottnak bizonyultak. Alig egy perc alatt Julien Andlauer (#5 Porsche) átvette a vezetést Will Stevens (#12 Cadillac) és Earl Bamber (#38 Cadillac) rovására. A Cadillac Jota autók az első órában még tartották a második és harmadik helyet, de a harmadik óra végére már kiestek a top 10-ből, bár a hátrányuk kevesebb volt 45 másodpercnél.
Eközben a Porsche komoly esélyesnek bizonyult a győzelemre, miután a #6-os autót a megengedettnél kisebb súly miatt kizárták a kvalifikációból. Kevin Estre áttört a mezőnyön, egy óra alatt a 21. helyről az 5. helyre előrelépett, majd megelőzte a Cadillacokat és feljött a harmadik helyre. A Porsche pilótája, Mathieu Jaminet (#5) két és fél óra elteltével elvesztette vezető pozícióját a Ferrari pilótája, Antonio Fuocóval (#50) szemben, aki a Mulsanne kanyar kijáratánál megelőzte ellenfelét. Jaminet elvesztette második helyét a #6-os autóval szemben, amikor az LMGT3 autó akadályozta, majd a #5-ös autó áthajtásos büntetést kapott a lassú zóna szabályainak megsértése miatt.
Helyi idő szerint nem sokkal 20 óra után az 51-es számú Ferrari megelőzte a 6-os számú Porschét, így a Ferrari 1-2-3-as sorrend alakult ki, de a Campbell-Estre-Vanthoor csapat tovább küzdött, és végül visszavette a vezetést, miközben a Scuderia egyre több hibát vétett. Az 51-es számú autó bal első defektet kapott egy Corvette-tel történt ütközés során, ami öt másodperces büntetést is eredményezett, majd 20 másodperces stop-go büntetést, miután a hibás fékek miatt az autó 73 km/h-val haladt a boxutcában a megengedett 60 km/h helyett.
Eközben az 50-es számú autó sárga zászló megsértéséért áthajtásos büntetést kapott. A három Porsche közül kettőnek is áthajtásos büntetést kellett teljesítenie a lassú zónában elkövetett szabályszegés miatt, de a domináns 6-os számú autó nem volt közöttük. Cem Bolukbasi balesete a Tertre Rouge-nál hajnali 3:12-kor véget vetett a Nielsen Racing 24-es számú LMP2-es autójának versenyének, ami a verseny egyetlen biztonsági autós periódusát eredményezte, ami felborította a helyzetet. Ekkor az 51-es és 50-es számú Ferrarik már két perccel lemaradtak a 6-os számú Porschétől, de a különbség perceken belül eltűnt. Az 8-as számú Toyota ezután átvette a vezetést, de ez nem tartott sokáig, mivel Hirakava Riót 4:51-kor Ye (83-as autó) előzte meg.
Tizenhat órával a verseny kezdete után az 51-es és a 83-as számú Ferrari közel két perces előnnyel vezetett, de a sárga zászló megsértése miatt mindkettőjüket áthajtási büntetéssel sújtották, miközben a csapaton belüli dráma tovább fokozódott, mivel Kubica (83-as) egyre idegesebb lett, mert nem engedték, hogy támadja Giovinazzzit (51-es). A Scuderia végül beleegyezett a cserébe, de Kubica már nem volt elég közel ahhoz, hogy megkísérelje a manővert.
Az 51-es számú autó előnye azonban 11:09-kor elszállt, amikor Pier Guidi a boxba érkezéskor a kavicságyba csúszott; pedig egy órával korábban még 30 másodperces előnnyel vezetett. Az olasz veterán a boxkiállás után a harmadik helyre csúszott vissza, a 83-as és az 50-es számú testvérautók mögé, 26 másodperces lemaradással az éllovashoz képest.
Mivel a 8-as számú Toyota egy boxkiállás után egy lazán rögzített kerék miatt végleg kiesett a top 10-ért folyó küzdelemből, a 83-as számú autó 33 másodperces előnnyel elhúzott. A 6-os számú Porsche azonban nem volt leírható, Matt Campbell pedig remek teljesítményt nyújtott. Az ausztrál pilóta utolérte Caladót (51-es számú autó) és gyorsan megelőzte őt a Mulsanne egyenesben, majd a boxban megelőzte az 50-es számú Ferrarit is, mindkét manőverre kevéssel 14 óra előtt került sor.
Campbell helyét átvevő Estre a verseny utolsó fél órájában 10 másodpercre csökkentette a Kubica előnyét, de ennél közelebb nem tudott érni, bár így is megszerezte a második helyet. A 12-es számú Cadillac (Lynn-Nato-Stevens) végül stabil versenyt futott, és az elsőtől mindössze két percre, az 5. helyen végzett, miután a verseny nagy része problémamentesen zajlott. A testvér #38-as autó nem mondhatja el ugyanezt, mivel Bourdais bal első kereke defektes lett, és néhány vezetési hibát is elkövetett, bár a 310. körben 3m26.063s-os idővel a verseny leggyorsabb körét megfutotta.
A Whelen és a Wayne Taylor Racing által nevezett Cadillac autók műszaki problémák miatt kiestek. Az Alpine autók nagyjából észrevétlenek maradtak, kivéve amikor Paul-Loup Chatin a 35-ös számú autóval Mulsanne-ban ütközött a 94-es számú Peugeot-val, és Jules Gounon ugyanabban a kanyarban a 36-os számú autóval a kavicságyba sodródott. Ez az autó két komoly büntetést is kapott a boxutca sebességkorlátozásának megsértése miatt.
A Peugeot tudta, hogy nehéz dolga lesz, miután nem kaptak kedvező teljesítménykiegyenlítést erre a versenyre. A 93-as autó versenye rosszra fordult, amikor Paul Di Resta az első órában balesetet szenvedett, de a 94-es autó időnként az élmezőnyben volt látható, mivel üzemanyag-megtakarítás céljából hosszabb etapokat teljesített. Végül a 12. helyen végzett. A BMW szörnyű versenyt futott, technikai problémák, büntetések és pilótahibák keverékével, mindkét autója kiesett a top 15-ből, míg az újonc Aston Martin nagyon visszafogott volt – a 009-es autójuk csak a 13. helyen végzett.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!