Lexus

Finomhangolás után még jobb lett a Lexus LS

2021.02.11.

A Lexus fejlesztőmérnökei a legapróbb részletekig megvizsgálták az LS felsőkategóriás limuzin menettulajdonságait, kényelmét és csendjét befolyásoló tényezőket. Az ezt követő finomítások túlmutatnak a felfüggesztés és a csillapítóelemek finomhangolásán: a módosítások a gumikat és az üléseket is érintették.

A Lexus LS sorozatának harminc évvel ezelőtti megjelenése óta a menetkényelem az autó egyik kiemelten fontos és meghatározó jellemzője. Az első LS eleve magas általános műszaki és minőségi színvonala arra ösztönözte a fejlesztőket, hogy minden egyes újabb generáció bevezetésekor még tovább növeljék a modell kényelmét és finomítsák műszaki részleteinek kidolgozottságát. Ez az elkötelezettség vezetett el mára a 2021-es LS kivételes menetkényelméhez úgy, hogy a fejlesztők nem vezettek be alapvető szerkezeti újításokat, azonban a részleteket és az egyes alrendszereket tovább finomították.
 
A változtatások jóval túlmutatnak a szerkezeti alapokon, például a futómű finomhangolásán és a lengéscsillapítók újrakalibrálásán. A tervezőgárda a gumikkal és az ülések szerkezetével, gyártástechnológiájával és anyagaival is sokat foglalkozott. Munkájuk eredményeként az LS menetkényelmi jellemzői minden korábbit felülmúlnak, ugyanakkor a modell jellegzetes dinamikus karaktere változatlan maradt. Az LS ötödik generációja 2018-ban érkezett, a Lexus GL-A padlólemezének első modelljeként.
 
A friss padlólemez nemcsak a karosszéria merevségét növelte meg jelentősen, de alacsony súlypontjával a menetdinamikai jellemzőkre is komolyan hatott. A multilink szerkezetű futómű megújult, a változó csillapítású adaptív felfüggesztés rendszere pedig forradalmi átalakuláson ment át, hiszen a korábbi kilencféle alapbeállítás helyét egy lényegében fokozatmentesen szabályozó rendszer vette át, amely 650 beállítási lehetőség közül választja ki az adott pillanathoz és járműdinamikai helyzethez éppen leginkább megfelelőt. E módosítások összessége alkotja a jellegzetes, kifinomult és kényelmes, egyedi Lexus vezetési élményt.
 
– Az évek során folyamatosan finomítottuk és fejlesztettük a márka zászlóshajóját, az LS-t. A vezetési élmény kérdésében úgy döntöttem, álljon a kifinomultság a központban, hiszen ez az LS, sőt a teljes Lexus márka egyik legfontosabb, legmeghatározóbb vonása. Így aztán az alapoktól elindulva finomra hangoltuk a teljes rendszer működését – avat be az LS főkonstruktőre, Toshio Asahi.
 
A csillapítási jellemzők a kényelem alapvető elemei, hiszen a fő cél, hogy az útfelületi egyenetlenségéből a lehető legkevesebb jusson el az utasokig. A kifinomult AVS rendszert tovább finomhangolták a mérnökök, új lineáris karakterisztikájú mágnesszelepeket alkalmazva, és megnövelve a szabályozószelepek áteresztő képességét. A változások hatására nem csupán a menetkényelmi jellemzők módosultak, hatásuk a kormányzáson és a menetstabilitáson is érezhető.
 
A rezgések még hatékonyabb kiszűrése érdekében az LS motortartó bakjai és hátsó felfüggesztésének szilentblokkjai is folyadéktöltésűek. Az első-hátsó kanyarstabilizátorok vastagsága megnőtt, ez tovább csökkenti a kanyarodási oldaldőlést. Mivel az autó a gumiabroncsokon keresztül kapcsolódik az úthoz, azok anyaga és jellemzői jelentősen befolyásolják a menetkényelmet.
 
Az LS valamennyi változatához alapfelszerelésként jár a defektmentes kerékkészlet. Az ilyen felépítésű abroncsok oldalfalai eleve jelentősen merevebbek a hagyományosakénál. Az új LS abroncsai azonban puhább oldalfalakkal készülnek, és gumikeverékük összetétele, valamint belső szerkezetük is megváltozott, kifejezetten a nagy frekvenciájú rezgések tökéletes kiszűrése érdekében.
 
Az utasok komfortérzetében az ülések szerepe kiemelten fontos. Az LS ülései a márka legkifinomultabbjai, többféle állítási lehetőséggel, fűtéssel, szellőzéssel, és finoman beállítható, szabályozható masszázsfunkcióval. Az új LS üléseinek megformálásakor a komfortérzet fokozása volt a legfőbb cél, a vastagabb párnázás a korábbinál egyenletesebben veszi fel és osztja el a test tömegét.
 
A fejlesztőcsapat többféle habanyagot is kipróbált annak érdekében, hogy megtalálja azt, ami a legjobban tart, és mindenféle hőmérsékleti viszonyok közepette egyaránt kiválóan teljesít. Az ülések varrásai is mélyebbek a korábbiaknál, ennek hatására a párnázat puhább, ugyanakkor rezgéselnyelő képessége is javult. A Takumi kézművesség iránymutatásai alapján megtervezett és kivitelezett varrások kialakítása olyan, hogy a bőr szerkezete ne károsodjon, felülete pedig ne ráncosodjon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....