tehergépjármű

Fontos a sofőrök vezetési képességeinek fejlesztése

2014.08.09.

Egy friss magyar felmérés szerint a hazai sofőrök nem gazdaságos vezetési stílus hozzájárul a tehergépkocsik tervezettnél gyorsabb amortizációjához, továbbá növeli az üzemanyag- és szervizköltségeket is.

A WebEye Magyarország Kft. a szállítmányozásban részt vevő magyar sofőrök munkavégzési szokásairól készült felmérése rámutat: a járművek átlagfogyasztása a telematikai szolgáltatások használatával és ebből fakadóan a vezetési stílus optimalizálásával - járműtől és fuvartípustól függően - körülbelül 10-30 százalékkal csökkenthető.

Az elemzés szerint a nem megfelelő fordulatszám választása, illetve a motorfék hanyagolása fokozza leginkább a járművek amortizációját, illetve növeli a fogyasztást. A sofőrök egy részére jellemző ezek mellett az indokoltnál gyakoribb fékezés, de sokan a retardert sem használják megfelelően, illetve többen nem élnek a kigurulás kínálta lehetőségekkel - derül ki a felmérésből.

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője a közleményben leírta, hogy a jövőben versenyképességet befolyásoló tényező lesz a szállítmányozó cégek számára, hogy a flotta hatékony üzemeltetése mellett a járművezetők képességeit is folyamatosan fejlesszék.

A felmérés alapjául szolgáló adatokat a cég 2013. júliusa és 2014. júliusa között, mintegy 500 járműbe szerelt egység segítségével rögzítette. Az adatgyűjtés kiterjedt egyebek között a fordulatszám megválasztására, a tempomat használatára, a gázpedál helyzetére, a megtett útvonalra és az átlagfogyasztás alakulására is - olvasható a közleményben.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő, 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai, szállítmányozási biztonságot támogató WebEye megoldás, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé ajárművek mozgásának, útvonalának elemzését.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....