Ford Magyarország
Megtépázta a hazai járműpiacot 2021-ben az elhúzódó pandémia és a tavasztól egyre kiterjedtebbé váló, szinte a teljes járműipart sújtó alkatrészhiány, elsősorban ennek tudható be, hogy 2020-hoz képest 2,3 százalékkal visszaesett Magyarországon az értékesítés, és az alig 150 ezres összdarabszám a 2017-es időszakot idézi. A járványhatás és a chiphiány – ha különböző mértékben is – de majd minden piaci szereplőt elért, a Ford sem tudta ezt elkerülni, emiatt felemás évet tudhat maga mögött a világszerte majd 200 ezer embernek munkát adó gyártó.
A Ford Magyarországon tavaly összesen 17487 személyautót és haszonjárművet adott el, ami nem sokkal marad el a 2020-as 19053-tól, de már markánsabb a differencia ha az utolsó járványmentes évet, 2019-et nézzük, amikor is 23559 kocsin adott túl a márka. Tény viszont az is, hogy szűkülő piacon ezek a számok nem tűnnek aggasztónak, ráadásul a Ford a haszonjárművek szegmensében megőrizte listavezető helyét, és a személyautók szegmensében sem vesztett pozíciót.
A személyautó szegmensben a Ford újra a harmadik helyen zárt 10604 darabos eredménnyel, tavaly ez 8,7 százalékos piaci részesedést jelentett. A Ford első teljesen elektromos performance SUV-ja, a Mustang Mach-E egyelőre csak a márka iránti figyelmet növelte, a Plug-in-Hybrid Kuga viszont sokat hozott a konyhára, hiszen nemcsak az európai összpiacon, hanem itthon is kategóriája legkedveltebbjévé vált.
A Ford a kishaszonjármű szegmensben 6559 eladott kishaszongépjárművel 481 darabbal maradt el a tavalyi teljesítményétől, és lett piacvezető, amely a kategória 28,54 százalékát jelenti. A mikrobuszok szegmensében 3906 Transit Custom, Tourneo Custom kisbusz talált gazdára, ezzel a Ford a kategória 69,4 százalékát birtokolja. 2138 darab 3,5 tonnás Transit eladásával a Ford vezeti a nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1047 darab Transit Custom értékesítésével a márka áll az úgynevezett közepes van szegmens élén is. Összességében a kis- és nagyhaszon-járműveket és a kisbuszokat tömörítő piacon magabiztosan, bő 24 százalékos részesedéssel vezet a márka itthon.
Jövőre erősebb évet prognosztizál a Ford, amely új márkanagykövetekkel és számos újdonsággal igyekszik tovább népszerűsíteni a cég modelljeit. Nagy dobás lesz, hogy érkezik az első teljesen elektromos haszonjármű, a 67 kWh hasznos akkumulátor-kapacitásával rendelkező, 350 kilométeres hatótávot ígérő E-Transit. Megújul a Focus és a Fiesta, és jön a vadonatúj Tourneo Connect. A rivaldafényben pedig marad az elektromos Mach-E, amelynek 487 lóerős és 860 Nm nyomatékú GT változata 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!