felfüggesztés

A Ford levehető harmadik tengelyt szabadalmaztatott pickupjaihoz

2023.10.23.

A csavarokkal rögzíthető tengelyszett révén kis ráfordítással növelhető lesz a kisteherautók terhelhetősége, amennyiben a levédett technológia szárba szökken. 

Az innováció abban egyedülálló, hogy viszonylag egyszerűen felszerelhető lesz a felfüggesztés egyik egységeként, ami jelentős költségmegtakarítást eredményez. A hasznos teherbírás növelése mellett azonban van még egy fontos funkciója: a kiegészítő hátsó tengely amolyan „okos eszközként” szolgálhat hibrid vagy plug-in hibrid hajtás esetén. A szabadalmi dokumentációból nem derül ki, hogy ez esetben hol helyezkedne el az akkumulátor és a villanymotor.

A találmányt "Csavaros felfüggesztés-készlet egy jármű hasznos teherbírásának növelésére" címmel szabadalmaztatta a Ford. A levehető tengelykészletet sorozatgyártott járművekre rögzíthető, és márkakereskedésekben fogják kiegészíteni velük a kisteherautókat, amennyiben a találmány egyáltalán forgalomba kerül. Az ugyanis az, hogy levédtek egy technológiát, korántsem jelenti azt, hogy meg is valósítják a gyakorlatban, és tömegesen elkezdik alkalmazni.

A szabadalmi dokumentáció a Ford Super Duty teherautókhoz köti a találmányt. Lényegében arról van szó, hogy a jármű tulajdonosai igényük szerint növelhetik a jármű teherbírását, egy tengellyel és két kerékkel bővítve a felfüggesztést, a vállalat pedig  ugyanazon a szerelősoron többfajta felfüggesztéssel ellátott teherautót is gyárthat, és a hatkerekű készletet csak ott adja hozzá, ahol a megrendelő ezt igényli.

Az újítás alighanem kapcsolatba hozható az autópiacon kialakuló új tendenciával, jelesül azzal, hogy a hatkerekű pickupok egyre népszerűbbek. Egy hatkerék-meghajtású F-150 Raptor R véhetően sok pénzt hozna a Ford konyhájára. A szakportálok mégis valószínűbbnek tartják, hogy levehető tengellyel rendelkező Super Duty lehet az első fecske, ha az elgondolás életre kel.

A Fordnak a közeli múltban volt néhány érdekes szabadalma, amelyek egyelőre nem kerültek gyártósorra, legalábbis nem érkezett róla hír. Néhány hónapja védett le például olyan rendszert, amellyel a Ford Broncót állva is lehetne vezetni. Négy éve a vállalat a „kettő az egyben ajtót” szabadalmaztatta, illetve nemrég levédetett elektromos járművekhez használható, tetősínhez erősíthetó tartalék akkumulátort. Egyelőre nincs hír arról, hogy ezeket a szabadalmakat meg is valósítják, és azt sem kizárt, hogy a hatkerekű kialakítás sem látjuk soha a valós életben. Ettől függetlenül ez egy érdekes ötlet, amelynek minden bizonnyal lenne keletje.

A Ford ugyanakkor a világon elsőként nemrégiben bemutatott egy elektronikus rendszámtáblát, amely első példányai hamarosan rendelhetőek is lesznek a márka több mint háromszáz kereskedelmi központjában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.21
2006-os Civic 1.3 a vásárlás előtti átvizsgáláson. ..
2025.05.21
A dörgicsei Kaáli Autó-Motor Múzeumot sűrűn keresik fel olyan gyűjtők és veterán autó rajongók,....
2025.05.21
A Jeep márkajele visszatér a Juve-mezekre. A torinói futballcsapat és a a Stellantis Europe 69....
2025.05.21
Gyermeknapon a hűvösvölgyi végállomáson 10 és 17 óra között családi programokkal várják a....
2025.05.21
Elkészült Győrben az egymilliomodik Audi Q3-as modell. Mérföldkő – mondják az Audiban. Az, nem is....
2025.05.21
Átvette első, hosszú távú járatok teljesítésére képes Airbus-repülőjét a gyártótól a Wizz Air –....
2025.05.21
Megszűntek a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt bevezetett szlovák és osztrák korlátozások....
2025.05.21
Formatervében evolúciós fejlődésen ment át, a digitális és hajtástechnológiák terén....
2025.05.21
A magyar quadvásárlók egyre nagyobb arányban keresnek innovatív, megbízható, de ár-érték arányos....
2025.05.21
A rendőrség nem győzi hangsúlyozni, hogy hazánkban zéró tolerancia van érvényben, mely a szeszes....