Ford

A Ford milliárdokat költ, hogy megmentse magát Európában

2025.03.19.

Az autógyártó csökkenteni szeretné a költségeket, miközben releváns marad a piacon. 

A Ford Motor Company március 10-én jelentette be, hogy dollármilliárdokat fektet be az európai működésének átalakítására. A gyártó közleménye szerint a cél a költségek csökkentése és a versenyképesség növelése az "Öreg Kontinensen". 

A 4,4 milliárd eurós befektetést részben a Ford-Werke gyárai kapják meg, hogy csökkentsék a gyártási költségeket. A német leányvállalat a források egy részét egy "többéves tervhez" is felhasználja majd - főként a folyamatban lévő szerkezetátalakítási erőfeszítések támogatásának érdekében.

"Ahhoz, hogy hosszú távon sikeresek legyünk Európában, folytatnunk kell a struktúránk egyszerűsítését, a költségeink csökkentését és a hatékonyságunk növelését" - mondta John Lawler a Ford Motor Company alelnöke. 

Az új beruházási és üzleti terv fel fogja váltani a Ford mecénási nyilatkozatát is Németországban, amelyben az amerikai vállalat garanciát vállal a német leányvállalat minden kötelezettségéért. Németország legnagyobb szakszervezete, az IG Metall szerint pedig a helyettesítő nyilatkozat lehetővé teheti, hogy a Ford-Werke csődbe menjen az elkövetkezendő néhány évben. 

"A cél az, hogy a lehető legszörnyűbb módon nyomást gyakoroljanak az üzemi tanácsra annak elérése érdekében, hogy beleegyezzenek a tervezett működési változtatásokba" - áll a szakszervezet sajtóközleményében. Az IG Metall szerint a gyártó 2900 munkahelyet szüntetne meg elsőként a kölni üzemében, azonban ezt a lépést 2032-ig biztosan nem tehetik meg. 



Képek forrása: Ford

A márkának sürgősen ki kell találnia valamit, hogy megfordítsa a jelenlegi helyzetét az európai piacon. A Ford 2024-ben 87.174 autóval kevesebbet adott el, mint 2023-ban, amivel negatív rekordot állított fel, míg piaci részesedése 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent. A folyamatok nem meglepőek, ha figyelembe vesszük, hogy a cég az utóbbi években megszüntette a Mondeót, a Fiestát, és a Ká-t is, idén pedig a Focuson a sor. 

A crossoverek, az SUV-k és a haszongépjárművek mellett így a Mustang maradt a Ford egyetlen autója Európában. A két Európában kínált elektromos modellje - a Capri és az Explorer - sem fogy az előre eltervezett mértékben, ez pedig annak is betudható, hogy mindkét autó szorosan kapcsolódik a Volkswagen-modellekhez, amelyekkel ugyanazt a platformot használják. A tavalyi, elektromos járműveket érintő piaci részesedés-csökkenés pedig még tovább rontotta a cég helyzetét. 

 

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....