Ford

A Ford milliárdokat költ, hogy megmentse magát Európában

2025.03.19.

Az autógyártó csökkenteni szeretné a költségeket, miközben releváns marad a piacon. 

A Ford Motor Company március 10-én jelentette be, hogy dollármilliárdokat fektet be az európai működésének átalakítására. A gyártó közleménye szerint a cél a költségek csökkentése és a versenyképesség növelése az "Öreg Kontinensen". 

A 4,4 milliárd eurós befektetést részben a Ford-Werke gyárai kapják meg, hogy csökkentsék a gyártási költségeket. A német leányvállalat a források egy részét egy "többéves tervhez" is felhasználja majd - főként a folyamatban lévő szerkezetátalakítási erőfeszítések támogatásának érdekében.

"Ahhoz, hogy hosszú távon sikeresek legyünk Európában, folytatnunk kell a struktúránk egyszerűsítését, a költségeink csökkentését és a hatékonyságunk növelését" - mondta John Lawler a Ford Motor Company alelnöke. 

Az új beruházási és üzleti terv fel fogja váltani a Ford mecénási nyilatkozatát is Németországban, amelyben az amerikai vállalat garanciát vállal a német leányvállalat minden kötelezettségéért. Németország legnagyobb szakszervezete, az IG Metall szerint pedig a helyettesítő nyilatkozat lehetővé teheti, hogy a Ford-Werke csődbe menjen az elkövetkezendő néhány évben. 

"A cél az, hogy a lehető legszörnyűbb módon nyomást gyakoroljanak az üzemi tanácsra annak elérése érdekében, hogy beleegyezzenek a tervezett működési változtatásokba" - áll a szakszervezet sajtóközleményében. Az IG Metall szerint a gyártó 2900 munkahelyet szüntetne meg elsőként a kölni üzemében, azonban ezt a lépést 2032-ig biztosan nem tehetik meg. 



Képek forrása: Ford

A márkának sürgősen ki kell találnia valamit, hogy megfordítsa a jelenlegi helyzetét az európai piacon. A Ford 2024-ben 87.174 autóval kevesebbet adott el, mint 2023-ban, amivel negatív rekordot állított fel, míg piaci részesedése 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent. A folyamatok nem meglepőek, ha figyelembe vesszük, hogy a cég az utóbbi években megszüntette a Mondeót, a Fiestát, és a Ká-t is, idén pedig a Focuson a sor. 

A crossoverek, az SUV-k és a haszongépjárművek mellett így a Mustang maradt a Ford egyetlen autója Európában. A két Európában kínált elektromos modellje - a Capri és az Explorer - sem fogy az előre eltervezett mértékben, ez pedig annak is betudható, hogy mindkét autó szorosan kapcsolódik a Volkswagen-modellekhez, amelyekkel ugyanazt a platformot használják. A tavalyi, elektromos járműveket érintő piaci részesedés-csökkenés pedig még tovább rontotta a cég helyzetét. 

 

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....