e-mobilitás

A Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csal

2020.09.25.

Tesztek a befagyott tavakon és a perzselő sivatagokban, órák végtelen sokasága a legmodernebb szimulátorokon… A Ford mérnökcsapatai világszerte keményen dolgoztak azon, hogy a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach‑E pontosan azt a hamisítatlan Mustang-élményt nyújtsa, amit a vásárlók elvárnak ettől a legendás modelltől.

És ha arról van szó, hogy pontosan ki kell deríteni, mi pörgeti fel az európai autósok pulzusát – vagy éppen mi jelenti számukra a relaxált vezetési élményt –, senki sem tudja jobban a választ, mint a Ford belgiumi Lommel tesztpályáján dolgozó szakemberek.

Az ő közreműködésükkel készült az az egyedi karakterű felfüggesztés, kormánymű, hajtáslánc és vezetéssegítő technológia, amelyek révén a Ford legelső, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellje tökéletesen megfelel az európai vásárlók elvárásainak.

“A mai technológia segítségével a virtuális világban is megformálhatunk egy járművet, vagyis már a korai prototípusok is a megfelelő karakterre alakíthatók, de a munka utolsó, legfontosabb 10 százalékát mindenképpen valódi utakon kell elvégeznünk,” mondta el Geert Van Noyen, a Ford Európa járműdinamikai részlegének igazgatója. “A Mustang Mach-E kiegyensúlyozott és közvetlenül reagáló, tisztán elektromos hajtásláncát sikerült úgy kialakítanunk, hogy mindenütt képes legyen élvezetes vezetési élményt nyújtani, akár Norvégia kanyargós Trollstigen szerpentinjein, akár a szédítő sebességű német autópályákon vagy a dimbes-dombos brit vidéki utakon autóznak vele.”

A Mustang Mach-E sportos karakterének kulcsa a gázadásra késlekedés nélkül reagáló elektromotor, illetve a padló alá épített akkumulátor, ami alacsony súlypontot biztosít.

A Lommel tesztpálya 100 kilométer hosszú aszfaltcsíkján ugyanúgy megtalálhatók a belga és a francia macskaköves utcák másolatai, mint a jellegzetes spanyol, német vagy brit útfelületek replikái, így a Ford mérnökei kifejezetten az európai viszonyokhoz formálhatták az autót.

A világ más helyeitől eltérően az öreg kontinensen keskenyebbek és kanyargósabbak az utak, a sebességhatárok pedig magasabbak, így a Mustang Mach-E kormányzását közvetlenebbé, magabiztosabbá kellett alakítani, amihez speciális beállításokra volt szükség futóműben, a lengéscsillapításban, a rugók feszességében és kanyarstabilizátorokban.

Még a gumiabroncsok kiválasztásánál is fontos szempont volt, hogy ideális egyensúlyt teremtsenek a tapadás és a rugózási kényelem között, hiszen az itteni vásárlók nagyon eltérő út- és időjárási viszonyok közt használják majd az autót.

A sima és stabil futás nagyon fontos a gyors európai autópályákon. A tisztán elektromos hajtású modell nagy sebességű haladását – és ezzel együtt az utastér zajszintjét – a német sztrádákon és a Lommel próbapálya 4,2 kilométer hosszú, döntött kanyarokkal kialakított szakaszán tesztelték 220 km/órás tempó mellett.

“Az elektromos hajtás miatt a Mustang Mach-E kabinja nagyon csendes, ezért különösen fontos volt kiiktatni minden zavaró zajt és rezgést,” magyarázta el van Noyen.

A vezetést segítő technológiák (mint például a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika1) az egész kontinensen felismerik a közlekedési táblákat és az úttestre felfestett jelzéseket, így a vezető mindig ösztönösen és stresszmentesen autózhat – függetlenül attól, hogy melyik országban él, vagy hová indul nyaralni.

És akkor még nem beszéltünk arról, ami különösen fontos az európai autósok számára: az elektromos hajtás azonnal és erőteljesen reagál a gázpedál lenyomására. A Mustang Mach-E összkerékhajtása külön-külön osztja meg a vonóerőt az első és a hátsó kerekek között, így az autó lendületesen gyorsul és remekül uralható. A Ford mérnökei szigorú teszteknek vetették alá a rendszert, hogy a behavazott skandináv utakon ugyanúgy élvezhető legyen a Mustang klasszikus hátsókerékhajtás-érzete, mint a napfénytől izzó spanyol aszfalton.

Ugyanakkor a Mustang Mach-E vezetési élményének kialakítása nem csak a Ford mérnökeinek kiváltsága, hiszen a vezető is választhat a Suttogó, Aktív és Féktelen üzemmódok közül. Mindegyik beállításban más a kormányreakció, a gyorsulás és a lassítás, megváltozik a belső világítás, sőt még a jármű hangja is, hogy az élmény a lehető legjobban passzoljon a vezető pillanatnyi hangulatához.

A Ford nemrégiben fejezett be egy hosszú túrát Norvégiában (Európa egyik leglátványosabban fejlődő elektromosautó-piacán), ahol a tesztelők megtapasztalhatták, hogyan használható az autó a mindennapok során a már meglévő töltőhálózattal.

A valós körülmények között a nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt, összkerékhajtású változat túlszárnyalta az eredetileg tervezett 540 kilométeres (WLTP) hatótávolságot, mivel úgy teljesítette megállás nélkül a 484 kilométeres Oslo-Trondheim útszakaszt, hogy a megérkezéskor még 14 százalék volt az akkumulátor töltöttségi szintje.

A nagyobb kapacitású akkumulátorral és hátsókerékhajtással2 a Mustang Mach-E várható hatótávolsága 610 km. A legfrissebb vizsgálatok szerint a feltöltés majdnem 30 százalékkal rövidebb ideig tart az eredetileg tervezettnél, és a nagyobb kapacitás akkumulátorral szerelt, hátsókerékhajtású változat 119 kilométert képes megtenni, miután 10 percre egy IONITY gyorstöltőre csatlakoztatták3.

“Ha volt valami, amit mindenképpen el akartunk érni a Mustang Mach-E modellel, az az volt, hogy egy olyan elektromos autót készítsünk, ami méltán viseli a Mustang emblémát,” mondta van Noyen.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.26
Megint autók az Aeroparkban: a Zsiguli dombvidéken felépült Volgai Autógyár termékeiből félszáz....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....
2020.10.26
A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában....
2020.10.26
Magyarország területén a 2020. október 22-én 0 órától 2020. október 25-én 24 óráig a rendőrök 148....