fejlesztés

A Ford Performance egy világszerte bajnokság-esélyes Mustang GT3 versenyautót fejleszt

2022.02.01.

A Ford Mustanggal, a póniautó-kategóriát megteremtő ikonikus sportkocsival tér vissza a Ford a globális autóversenyzés világába; a 2024-ben pályára lépő új GT3-ast a Ford Performance készíti fel a motorsport kemény megpróbáltatásaira.

A Ford Performance közzétette terveit a vadonatúj Ford Mustang GT3 versenyautóval kapcsolatban, ami a Nemzetközi Motorsport Szövetség (IMSA) 2024-es szezonjában fog bemutatkozni a Daytona 24 órás futamon.

A most hétvégén megrendezendő Daytona Rolex 24 futam előtt hangzott el a bejelentés, hogy az új Mustangot közösen fejleszti a Ford Performance és régi versenypartnere, a Multimatic Motorsports. A 2024-es futamon két gyárilag felkészített autóval lép majd pályára a Multimatic által menedzselt IMSA GTD Pro munkacsoport, ugyanakkor privát csapatok Mustangjai is rajthoz állnak a GTD géposztályban.

“A Mustang versenyzésre született, mi pedig izgatottan várjuk, hogy fej-fej melletti küzdelemben mérjük össze a GT3-változat tudását a világ legnagyobb autógyártóival,” nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “58 évnyi tapasztalattal a globális hosszútávú versenyek világában (köztük a NASCAR és az Australian Supercars sorozatokban) készen állunk, hogy új szintre emeljük a Mustang nemzetközi hírnevét.”

“Kétségtelen, hogy ebben a projektben a Multimatic Motorsports a tökéletes partner számunkra,” vélekedett Rushbrook. “Nemcsak azért, mert a múltban számos Mustang-programban dolgoztunk már együtt velük, hanem mert a Ford GT program és az új, privát csapatoknak szóló Bronco® DR programok is bebizonyították, hogy bajnoki szintű versenyprogramokat tudunk kínálni a Fordnak és vásárlóinak.”

“Izgalmas dolog részt venni ebben az új IMSA programban, akárcsak a GT3 ügyfélprogramban a Ford Performance oldalán,” mondta el Larry Holt, a Multimatic különleges járművek részlegének ügyvezető alelnöke. “Hosszú és kiváló munkakapcsolat áll mögöttünk, a profi autóversenyzésben ugyanúgy, mint a vásárlói versenyprogramok szervezésében és a versenyautók fejlesztésében. Köszönjük a belénk vetett hitüket, és alig várjuk, hogy együtt mutassuk meg a világnak, mi jelenik majd meg a versenypályákon a Mustang személyében!”

Az új Mustang GT3 versenygépet egy 5,0 literes, Coyote-alapú Ford V8-as blokk hajtja, amit a Ford Performance fejlesztett ki, és az angliai Cumbriában működő M-Sport épít meg, amely már hosszú ideje a Ford partnere a motorsport-bajnokságokon.

A két szervezet gazdag közös múltra tekinthet vissza a FIA Rally Világbajnokságban; legutóbb a Ford Puma Hybrid Rally1 versenygépet tervezték meg és készítették el együtt, ami 1.-3.-5. helyen ért célba bemutatkozó futamán, a múlt heti Monte Carlo Rallyn.

“Örülünk, hogy tovább szélesítjük együttműködésünket a Forddal, kiterjesztve azt a motorsport más ágazatára is, miután a Rally Világbajnokságban eltöltött 25 közös évünkre egy újabb szép győzelemmel tettük fel a koronát a Puma Hybrid Rally1 versenygéppel,” nyilatkozta Malcom Wilson, az M-Sport tulajdonosa. “Az M-Sport bőséges és elmélyült tapasztalatot szerzett a pályaversenyeken, különösen GT3 programunkban, ahol az M-Sport által fejlesztett V8-as erőforrással diadalt arattunk a 2020-es Bathurst 12 órás versenyen és 2019-ben a Paul Ricard pálya 1000 kilométeres futamán.”

“Legújabb motor-projektünk révén (ami szintén a Ford-blokkokra épül) a Brit Túraautó Bajnokság hivatalos motorszállítóivá váltunk,” tette hozzá Wilson. “Izgalmas dolog, hogy most közvetlenül együttműködhetünk a Ford Performance és a Multimatic szakembereivel a Mustang GT3 fejlesztésén; nagyon keményen fogunk dolgozni, és mindent megteszünk majd azért, hogy közös erővel még több győzelmet szerezzünk világszerte.”

A versenyre hangolt erőforrás a Mustangokba épített, nagy teljesítményű V8-as szívómotorok örökségét viszi tovább. A blokk a világhírű Ford Coyote® szellemiségét hordozza, teljesítménye pedig elegendő ahhoz, hogy bajnoki esélyekkel induljon a világszintű GT3 hosszútávú futamokon.

Az új Mustang GT3 külön az autóhoz tervezett rövid/hosszú lengőkaros első és hátsó futóművet, hátul elhelyezett sebességváltó-differenciálmű egységet, szénszálas karosszériaelemeket és egyedi aerodinamikai csomagot kap, hogy alkalmas legyen a GT3-versenyzésre.

A Ford és a Multimatic gyári hátterű és privát csapatok által megvásárolható GT3 Mustangokat is készít majd a 2024-es versenyszezon kezdetére.

Az új program egyik tesztpilótája Joey Hand lesz, aki a Ford GT volánja mögött győzelmet aratott a 2016-os Le Mans 24 órás futam GTE Pro géposztályában, emellett pedig továbbra is fejlesztő pilótaként és tanácsadóként dolgozik a Ford Performance szervezetében.

“Fantasztikus érzés a kezdetektől együttműködni a Forddal egy újabb lenyűgöző sportkocsi-versenyprogramban,” mondta Hand. „Bármennyire is imádok versenyezni és nyerni a pályán, az olyan új versenygépek fejlesztésében is szeretek részt venni, mint ez a Mustang. Rengeteget teszteltünk a Ford GT programban, és remek lesz újra sok ismerőssel együtt dolgozni a Fordnál és a Multimaticnál, miközben felkészítjük a versenyre ezt az autót.”

Célegyenesben az új Mustang GT4

Bár még az IMSA-futamokra szánt Mustang GT3 is új, a Ford és a Multimatic már bejelentette, hogy a jövőben is folytatják sikeres GT4 versenyprogramjukat, amelyben várhatóan 2023-ban lép színre az új Mustang GT4.

“A Mustang GT4 további támogatása is rendkívül fontos számunkra,” árulta el Rushbrook. “A jelenlegi Mustang GT4-essel rengeteg sikert arattunk itt és Európában egyaránt, és már alig várjuk, hogy vásárlóinknak egy vadonatúj gépet kínálhassunk, amellyel pályára léphetnek a jövő évadban induló GT4 kategóriában. Hamarosan többet is elárulhatunk erről.”

A közeljövőben az új Mustang versenygép mellett további új verseny-Mustangok is kigördülnek a Ford Performance istállójából. A 2022-es új generációs Ford Mustang február 6-án mutatkozik be a NASCAR Kupa sorozatban a Los Angeles-i Coliseumban, majd két héttel később a Daytona 500 futamon. Emellett a Ford Performance egy új generációs Mustang fejlesztésén is dolgozik, ami a Supercars Series 2023-as évadában debütál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..