környezettudatosság

A Ford továbblép a karbonsemlegesség felé, és komoly emissziós célokat tűz ki 2035-re

2021.04.09.

A jövő generációi számára felépítendő jobb világ érdekében a Ford komoly üvegházhatású gázkibocsátási célokat tűzött ki 2021-es Egyesített Fenntarthatósági és Pénzügyi Jelentésében. Olyan mérföldkövek ezek, amelyek révén a vállalat 2050-re karbonsemlegessé válhat.

A Ford a Tudományos Alapú Célok Kezdeményezés (SBTi) nevű szervezet alapelveit alkalmazva köztes emissziós célokat is meghatározott, összhangban azokkal az értékekkel, amelyek a legújabb klímakutatások szerint szükségesek a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény céljainak teljesítéséhez. Ennek értelmében 2035-ig a vállalat jelentősen csökkenti abszolút üvegházhatású gázkibocsátását: 76 százalékkal a globális tevékenységeiből eredő emissziót és globálisan 50 százalékkal az új autók kilométerenkénti kibocsátását.

Az emissziócsökkentés fontos eszköze az elektromos hajtásláncok fejlesztése. A Ford európai stratégiája szerint 2030-ra minden, Európában forgalmazott személyautójához elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás. A haszongépjárművek kínálatában már 2024-re minden modellhez választható lesz nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás.

Az elektromos hajtások gyors elterjesztését segíti, hogy 1 milliárd dolláros beruházással az elektromos járművek gyártására alkalmas központtá alakítják át a kölni üzemet; ez lesz a vállalat első ilyen létesítménye Európában. Ráadásul a Ford Transit Custom új modellgenerációjához már tisztán elektromos hajtáslánc is rendelhető lesz (az autót a Ford Otosan gyártja Törökországban), ami egyaránt fontos lépésnek számít a Ford elektromos stratégiájában és az európai haszongépjármű-piacon betöltött vezető szerep megerősítésében.

“Éllovasok leszünk a karbonsemlegesség elérésében, hiszen mind a vásárlók, mind a bolygó, mind pedig a Ford számára ez a legfontosabb,” mondta Bob Holycross, a Ford Motor Company környezetvédelemért, fenntarthatóságért és biztonságért felelős vezetője. “Szénkibocsátásunk kilencvennégy százaléka jelenleg járműveinkből, működésünkből és beszállítóink működéséből ered, ezért ezt a három területet kiemelt figyelemmel, ugyanakkor optimistán kezeljük.”

A vállalat 2050-es karbonsemlegességi céljai megfelelnek a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény célkitűzéseinek, amelyek teljesítését az USA nemrégiben újra felvállalta, és amit a Ford teljes meggyőződéssel támogat.

A Ford most először bocsát ki Egyesített Jelentést, mert ez növeli az átláthatóságot, és átfogóbb képet ad a vállalat törekvéseinek sikeréről.

Felvillanyozó jövő

A Ford hatalmas befektetésekkel fejleszti elektromos járműveit, önvezető technológiáit és hálózatba kapcsolt megoldásait. A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be 2026-ig globálisan az elektromos hajtásba, és a márka legnépszerűbb autóiban fokozatosan bevezeti az elektromos hajtást; jó példa erre a Mustang Mach-E SUV, ami 2020 végén jelent meg Észak-Amerikában, 2021 elején Európában, és még idén kapható lesz Kínában is.

Amellett, hogy 1 milliárd dolláros befektetéssel elektromos járművek gyártására alkalmas központtá alakítják át a kölni összeszerelő üzemet, az amerikai Dearbornban már megkezdődött az új Rouge Elektromos Jármű Központ építése, ahol a tisztán elektromos hajtású F-150 pickupot gyártják majd. A Ford azt is bejelentette februárban, hogy további 1 milliárd dollárt szán a dél-afrikai Pretoria üzem hasonló átalakítására. Ezek a beruházások további komoly lépéseket jelentenek az általános karbonlábnyom mérséklésében.

A sikerekre építve és új célokat kitűzve

A Ford már eddig is sikeresen dolgozott azon, hogy működését fenntarthatóbbá tegye: az elmúlt évtizedek során 40 százalékkal csökkentette karbonlábnyomát a vállalati létesítmények és a gyártási eljárások modern energiahatékonysági megoldásaival. A Ford jó úton halad afelé, hogy 2035-re minden gyártóüzeme 100 százalékban helyben előállított, megújuló forrásból származó energiával működjön és e törekvéséhez szorosan hozzákapcsolódik az elektromos autók gyártása is.

Amellett, hogy a “mérséklés, újrafelhasználás és újrahasznosítás” modelljét követve elkötelezetten dolgozik a hulladékkibocsátás nullára csökkentésén, illetve az egyszer használatos műanyagok kiiktatásán, a vállalat 2025-re (globális vízhasználati stratégiája értelmében) a 2019-es értékhez képest 15 százalékkal csökkenti a friss víz felhasználását. Ebben nagy segítséget jelent az a tapasztalat, amit azzal szerzett a Ford, hogy 2000 óta már 75 százalékos csökkenést ért el ugyanezen a téren.

Az SBTi jóváhagyásával két, 2035-re vonatkozó célkitűzést is kidolgoztak a rövid távú emissziócsökkentés érdekében. Ezek révén hatékonyabban kezelhetők az éghajlatváltozás sürgető kihívásai, emellett pedig segítenek a Fordnak elérni a karbonsemlegességet 2050-re:

  • A globális működésből eredő 1-es és 2-es besorolású üveghatású gázkibocsátás 76 százalékos csökkentése a 2017-es szinthez képest. Az 1-es besorolás a vállalat tulajdonában vagy általa kezelt forrásokból származó közvetlen kibocsátást jelenti, a 2. besorolás pedig a megvásárolt elektromos áram, hűtés és fűtés előállításával keletkező közvetett emissziót jelöli.
  • A világszerte értékesített új járművek használatából származó, egy kilométerre vetített üveghatású gázkibocsátás 50 százalékos csökkentése a 2019-es szinthez képest. A 3-as besorolásba nemcsak a Ford által értékesített járművek használatával keletkező emisszió számítandó bele, hanem – egyebek mellett – az azokat kiszolgáló hálózatok károsanyag-kibocsátása is.

Törődni az emberekkel

A Ford a beszállítói lánc minden területén elkötelezetten tiszteletben tartja az emberi jogokat. Ez év elején a vállalat összeállította és közzétette Beszállítói Magatartási Kódexét, amely megfogalmazza a beszállító partnerektől elvárt szabályokat, valamint az első amerikai autógyártóként csatlakozott a Felelős Bányászati Biztosítás (IRMA) kezdeményezéshez, hogy az autóiparban használt alapanyagokat felelős módon szerezze be.

Emellett a Felelős Üzleti Szövetség ellenőrzi, hogy a Ford beszállítói láncának működése megfelel-e a vállalati társadalmi felelősségvállalás elvárásainak.

Európában a Ford vezető partnere a “Fenntarthatóság felé” nevű autóipari kezdeményezésnek, amelynek célja, hogy a beszállítói lánc minden szintjén biztosított legyen az etikai és munkakörnyezeti előírások, illetve a munkavállalói jogok betartása.

Helyt állni a nehéz helyzetben

Az elmúlt évben, a koronavírus-járvány kitörése óta a Ford rengeteg energiát fektetett abba, hogy mérnöki és gyártási szakértelmével, illetve a meglévő járműalkatrészei felhasználásával hasznos segítséget nyújtson sok ezernyi orvosi berendezés, például lélegeztetőgépek és légzőkészülékek előállításában.

Mostanáig a vállalat legyártott közel 160 millió szájmaszkot, több mint 20 millió arcvédő pajzsot, 50.000 lélegeztetőgépet (összefogva a GE Healthcare vállalattal) és több mint 32.000 levegőtisztító légzőkészüléket a 3M vállalattal. Emellett a Ford Motor Company Alapítvány jótékonysági szervezete világszerte 1,13 millió dollárral támogatta különböző segélyprogramok működését.

Európában a Ford Alapítvány majdnem 500.000 dollárt juttatott nonprofit szervezeteknek, hozzájárulva olyan sürgősségi akciókhoz, amelyek az élelmiszerellátáshoz, orvosi felszerelésekhez és védőruhákhoz, informatikai és virtuális erőforrásokhoz, valamint tanácsadási szolgáltatásokhoz kapcsolódnak. A Ford UK egy üres raktárt gyártósorrá alakított át, hogy itt állítsák elő a VentilatorChallengeUK program keretében legyártott 11.700 Penlon lélegeztetőgép legfontosabb alkatrészeit.

“A Ford továbbra is elkötelezetten dolgozik azon, hogy egyre gyorsabban haladjon az elektromos járművek meghonosítása felé, és végül karbonsemlegessé váljon,” nyilatkozta Stuart Southgate, a  Ford Európa fenntarthatóságért, környezetvédelemért és biztonsági tervezésért felelős igazgatója. “Az elmúlt tizenkét hónapban minden eddiginél világosabbá vált, mennyire fontos gondoskodnunk a világunkról és egymásról. Ez most nem a pihenés, hanem a cselekvés ideje. A jövőt most kell megalapoznunk – méghozzá úgy, hogy mindenki számára jobb világot építsünk.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..