autósport

A Formula-E és a DTM versenysorozataiban tart a jövő felé az Audi

2018.09.06.

Az Audi 2019-ben is folytatja elektromos autósportbeli tevékenységét, akárcsak gyári részvételét a népszerű DTM túraautó-bajnokságban.

Az Audi 2019-ben is folytatja elektromos autósportbeli tevékenységét, akárcsak gyári részvételét a népszerű DTM túraautó-bajnokságban.

Az Audi a 2017/2018-as idényben az első német autógyártóként állt rajthoz a Formula-E bajnokságban, ahol a világszerte rendezett tizenkét futamon négy győzelemmel és összesen tizenegy dobogós helyezéssel az Audi Sport ABT Schaeffler megszerezte a csapatvilágbajnoki trófeát. A további gyártók és partnerek részvételével egyre nagyobb népszerűségnek örvendő, tisztán elektromos versenysorozat a márka versenysport-tevékenységének elektromos pillére.

Az Audi emellett a DTM bajnokságban belsőégésű motorokkal is versenyez a jövőben. Elkövetkező szezonjában bő harminc esztendős története egyik legjelentősebb változása előtt áll a DTM sorozata, ahol 2019-ben korszerű négyhengeres, turbófeltöltésű motorokat vezetnek be, valamint a DTM és a japán Super GT szervezésében premierjét tartja az úgynevezett Class One. Az új szabályrendszer mindkét bajnokságban lehetővé teszi az autók indítását, s 2019-től az első ízben rendezett közös futamok, így az intenzívebb nemzetközi jelenlét alapjául is szolgál. Az Audi további részvételének feltétele, hogy a Mercedes-Benz kiválását követően legkésőbb 2020-tól ismét legalább három márka szerepeljen a DTM mezőnyében.

„A Formula-E-ben az elektromos mobilitás területén bizonyíthat ’A haladás technikája” – hangsúlyozta Peter Mertens, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ezzel egyidejűleg belsőégésű motorjainkat is továbbfejlesztjük, a két liter összlökettérfogatú, négyhengeres, turbófeltöltésű aggregátok a teljesítmény és a gazdaságosság előnyös együttesét kínálják. Ezek most világszerte a legfontosabb motorok és 2019-től a Class One futamain is megjelennek, így a DTM – akárcsak a Formula E – még szorosabb kapcsolatba kerülhet a sorozatgyártású modellek fejlesztésével.”

Amint Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója kiemelte: „Meggyőződésem, hogy kedvező pozícióban vagyunk két szakágunkkal. Mindjárt az első szezonunkban elnyertük a Formula-E csapatbajnoki címét, ezzel bizonyítottuk kompetenciákat az elektromos mobilitás területén. Célunk természetesen folytatni e sikert és számos új vetélytársunk között is az élen végezni. A DTM-ben az olyan jövőbemutató technikáknak köszönhetően, mint az új, turbófeltöltésű motorok, továbbra is nagy lehetőséget látunk. Az ehhez szükséges harmadik gyártó tekintetében feltétlen bízom abban, hogy Gerhard Berger, a DTM igazgatója legkésőbb 2020-ig rajthoz tudja állítani e további résztvevőt.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.05
Bár az innováció az autóipar minden területén állandó, a lámpák terén mára egészen futurisztikus....
2022.10.05
Mintegy 6700 liter gázolajat adott el adózatlanul egy dél-dunántúli benzinkutas, akit üzletszerűen....
2022.10.05
A kínai Wuling Mini EV elektromos autója már megjelent Oroszországban is. Kínában ez a villanyautó....
2022.10.05
A bpiautosok.hu portál olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, ezúttal....
2022.10.05
Javában állunk át e-mobilitásra, sorra-rendre jelennek meg új villanyautók, de formatervezésük még....
2022.10.05
A szárazkolbászokat várják, a legszebb malacra már szavazni lehet, a csütörtök ingyenes, a....
2022.10.05
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két....
2022.10.05
Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoport....
2022.10.05
Segíts, hogy segíthessünk! Számoljunk! Ezt ajánlja a rendőrség egy olyan videó összeállítással,....
2022.10.05
Noha erősen ránk rúgta az ajtót az ősz, azért ez ne állítson meg minket, hogy a boldog nyári....