koronavírus

A fuvarozók a hivatalos szervek állásfoglalását kérik a kialakult helyzetben

2020.03.10.

A koronavírus terjedésének megállítását célzó nemzetközi intézkedések, legfőképpen az olaszországi hírek bizonytalanná teszik a magyar fuvarozó vállalkozásokat a kialakult helyzetben követendő protokollról. A NiT Hungary és a fuvarozó vállalkozások is fontosnak tartják, hogy a jelenlegi helyzetben is biztosítva legyen az ellátási lánc fenntartása, azonban szeretnék a gépjárművezetők egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeihez való jogát is biztosítani. 

A Konzuli Szolgálat tájékoztatása szerint Olaszországot – az olasz miniszterelnök március 9-i, az ország teljes területére kiterjedő korlátozás bejelentése után – a Külgazdasági és Külügyminisztérium II. fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok listájába sorolja, és felhívta a magyar állampolgárok figyelmét, hogy lehetőség szerint minél hamarabb gondoskodjanak a Magyarországra történő hazajutásról.  A hivatalos szervek tájékoztatása azonban csupán a római magyar nagykövetség oldalán, egy mondattal terjed ki a fuvarozás kérdésére, miszerint ellenőrzés esetén az árufuvarozóknak szintén igazolniuk kell úticéljukat.

Dittel Gábor, a 4000 fuvarozó vállalkozást tömörítő NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) ügyvezető főtitkára ezért levélben fordult az Operatív Törzshöz „Tagvállalatainktól folyamatosan érkeznek hozzánk a kérdések a kialakult helyzettel kapcsolatban, és a vírus további terjedése esetén ezek már nem csak Olaszországgal kapcsolatban vetődnek fel.  Jelen pillanatban arra a kérdésre sem tudunk biztos választ adni, hogy a vállalkozásaink végezhetnek-e fuvarozási tevékenységet Olaszország területén, mind a kétoldalú, mind a tranzit fuvarfeladatok esetében is bizonytalanság van. Amennyiben az árufuvarozás nem tiltott a karantén alatt álló Olaszországban, úgy van-e arra bármilyen, az olasz kormány részéről is közzétett protokoll, hogy az áruval Olaszország területére belépett fuvareszköz és a gépjárművezető, az ország területéről ki is léphet az áru lerakodását, vagy egyéb felrakodást követően, vagy vannak-e külön biztonsági intézkedések, amiket be kell tartani” – emelte ki Dittel Gábor.

Mivel egyre több gépjárművezető, sokszor a családja kérésére, megpróbálja elkerülni a koronavírussal fertőzött területeket érintő munkavégzést, felmerül az a kérdés is, hogy milyen külön biztonsági- és megelőző intézkedéseket tegyenek a magyar munkáltató fuvarozó vállalkozások a munkavállalóik megvédése érdekében, valamint hogyan biztosítható a munkavállalók egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeihez való joga egy esetleges olaszországi fuvarviszonylat esetén?

Emellett a NiT Hungary, legnagyobb szakmai szervezetként, 4000 tagvállalatától már elkezdte begyűjteni a szakmacsoport  veszteségeinek csökkentésére irányuló  intézkedésekhez használható információkat. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....